mboost-dp1

Inspiration søges...

Gå til bund
Gravatar #1 - rackbox
14. dec. 2007 15:04
Scenario:
Forestil dig at have en meget tynd stråle af meget høj energi, som du gennem en computer kan styre i to akser og samtidig indstille energien i strålen fra 0 til 100% hurtigt nok til at ændringen sker øjeblikkeligt. Hvis du forestiller dig det samme som jeg, så forestiller du dig en lasergraverings- og -skæremaskine :)

Lige i øjeblikket leger jeg med at gravere i forskellige materialer og også lidt udskæring. Har fundet ud af at begrænsningerne ligger omkring 15mm akryl i udskæring og at PVC aldrig må komme i nærheden af maskinen (=giftigt!)

Mulighederne synes uendelige - og alligevel er jeg gået kold. Jeg skal drive rovdrift i forretningen med ud(st)yret, så gode idéer er velkomne :)

Mine idéer p.t. er som følger:
* skære 3mm akryl til nøgleringsvedhæng
* skære facadebogstaver i akryl
* gravere 3D-billeder i træ
* lave unikke visitkort

Har du andre idéer?

[DETTE ER IKKE EN SALGSANNONCE SKJULT SOM ET SPØRGSMÅL! I FÅR ALDRIG MINE KONTAKOPLYSNINGER, SÅ I KAN KØBE NOGET AF MIG :PPPPP]
Gravatar #2 - vandfarve
14. dec. 2007 15:10
Hvis du laver et Newz.dk-logo i 3D, så vil du få maks kudos af mig og sikkert resten af brugerne de næste 10 år.

Tsk tsk, og du kalder dig et medlem af crewet. Sådan en ide skulle have været din første indskydelse! ;D
Gravatar #3 - vandfarve
14. dec. 2007 15:12
Hov...

Hvis du mangler at købe en gave til kæresten/konen/elskerinden, og hvis du bare er lidt fingerfærdig, så kan du nemt lave deres julegave med den maskine. Jeg ved ikke lige, hvad du skal lave, men du kan altid begive dig i kast med aksebægre, frækt lingeri, bordskånere, brevvægte osv.
Gravatar #4 - rackbox
14. dec. 2007 15:15
Det var faktisk julegaver, der afstedkom købet af den maskine... Men jeg er gået helt kold :( Frækt lingeri er ikke helt nemt at skære med laser...

newz.dk-logo til kæresten? Hmm...
Gravatar #5 - MiniatureZeus
14. dec. 2007 15:51
#4 Sådan et 1.5 x 6 m logo til newz.dk, med tilhørende neon, så ville det nok passe meget godt på rådhuspladsen i kbh :D
Gravatar #6 - vandfarve
14. dec. 2007 15:51
Nej, spøg til side. Det eneste, som jeg umiddelbart kan komme på, er de terninger af glas, som man kan få i enhver turiststorby med 3D-modeller af alt fra Eiffeltårnet til Operahuset i Sydney og Empire State Building. Det er selvfølgelig en mulighed, men gaven er langt fra original nok.

Hvis du mangler ideer til kæresten, så prøv at forestille dig alle de minder og oplevelser, som i har haft sammen. Er der en, som udskiller sig, og som endda er mulig ved at lave med sådan en lasergraveringsmaskine?

Hvis du er pladderromantiker (som jeg desværre tilhører), kan du også lave et hjerte med jeres navne og/eller jeres årsdag. Den kunne du evt. give sammen med et gavekort til en tur i biografen og på restaurant, til et spa-ophold og lignende. Hvis du bare kan personliggøre gaven, så vil hun helt sikkert elske dig for den.
Gravatar #7 - zin
14. dec. 2007 16:05
To ord:

Menneskelige forsøg.

To andre ord:
BODY PAINT.
Gravatar #8 - Cyrack
14. dec. 2007 18:36
3D puslespil :-) altid et hit, dog er Notre Dame latterlig svær at samle :-/

Anyways, når du kommer til at kede dig for meget, så må du godt begynde at sælge, for der har jeg en masse idéer :-)
Gravatar #9 - rackbox
14. dec. 2007 20:22
#8 bare smid dine salgsidéer også (og en PM - så lover jeg dig, at der ikke er loft for hvor mange millioner, du må bruge hos mig :P)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login