mboost-dp1
Internet på min mac - Mystic
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Hejsa.
Jeg har lige erhvervet mig en mac - virkelig lækker maskine.
Problemet er at hvis jeg går på nettet med den, så er det somom at det er lidt langsomt om at loade en side - men når jeg først er inde på siden, virker det rimelig hurtigt, men stadigvæk lidt langsomt.
Windows XP er installeret på den, og når jeg bruger xp, virker nettet hele tiden hurtigt (når man trykker på enter tasten, er siden der).
Jeg bruger Firefox 3.0.1 - Har prøvet med Safari, og den laver det samme nummer.
Hvad mener i? Jeg har det nyeste Macos X
Simon
Jeg har lige erhvervet mig en mac - virkelig lækker maskine.
Problemet er at hvis jeg går på nettet med den, så er det somom at det er lidt langsomt om at loade en side - men når jeg først er inde på siden, virker det rimelig hurtigt, men stadigvæk lidt langsomt.
Windows XP er installeret på den, og når jeg bruger xp, virker nettet hele tiden hurtigt (når man trykker på enter tasten, er siden der).
Jeg bruger Firefox 3.0.1 - Har prøvet med Safari, og den laver det samme nummer.
Hvad mener i? Jeg har det nyeste Macos X
Simon
Faldt over det her - Possible fix for slow internet in Mac OS X 10.5
Håber det kan hjælpe dig - ellers er google en ven i nøden :)
Håber det kan hjælpe dig - ellers er google en ven i nøden :)
Tak for linket... Til alle som evt. måtte have disse problemer kan i:
Gå i Systeminstillinger -> Netværk -> (vælg den aktive forbindelse til venstre) -> Klik på Avanceret (nederst til højre) -> Vælg fanebladet DNS -> Indtast to nye dns adresser ved at klikke på plus ikonet under DNS-Servere:
208.67.222.220
208.67.220.222
Dette er åbne DNS server - Jeg ved ikke hvorfor man ikke lige kan bruge dem man havde før, men dette hjælper problemet
Gå i Systeminstillinger -> Netværk -> (vælg den aktive forbindelse til venstre) -> Klik på Avanceret (nederst til højre) -> Vælg fanebladet DNS -> Indtast to nye dns adresser ved at klikke på plus ikonet under DNS-Servere:
208.67.222.220
208.67.220.222
Dette er åbne DNS server - Jeg ved ikke hvorfor man ikke lige kan bruge dem man havde før, men dette hjælper problemet
Også kaldet OpenDNS.
Kan de IP adresser i søvne, da jeg har brugt de servere i årevis :)
Ved ikke hvilken dns server OSX normalt bruger, men måske Apples egen?
Det normale ville være ens ISP.
EDIT: Ah burde have læst det der linkes til i #2
Det er selvfølgelig fordi OSX, checker både IPv6 og IPv4.
Og når du giver det en IPv4 adresse, checker den ikke IPv6, og er derfor hurtigere.
Det betyder også at du kan bruge din ISP's DNS server, bare du kender IP adresserne.
Også kaldet OpenDNS.
Kan de IP adresser i søvne, da jeg har brugt de servere i årevis :)
Ved ikke hvilken dns server OSX normalt bruger, men måske Apples egen?
Det normale ville være ens ISP.
EDIT: Ah burde have læst det der linkes til i #2
Det er selvfølgelig fordi OSX, checker både IPv6 og IPv4.
Og når du giver det en IPv4 adresse, checker den ikke IPv6, og er derfor hurtigere.
Det betyder også at du kan bruge din ISP's DNS server, bare du kender IP adresserne.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.