mboost-dp1

iPhone Unlock 1.1.2

Gå til bund
Gravatar #1 - Norrah
13. dec. 2007 13:51
Jeg kunne godt henne at stå med sådan en i hånden. Så jeg tænkte på: "Nogen der ved hvordan man unlocker den til at kunne køre med" Lad os sige TDC.
Gravatar #2 - MiniatureZeus
13. dec. 2007 15:41
Pt. er det ikke muligt at bruge telefon delen i den, uden du skal investere omkring $ 100 i et Turbu Sim kort.

Det er ikke rigtigt nogen som ved, hvornår det er muligt jailbreake 1.1.2 versionen endnu, så umiddelbart ville jeg vente med at købe den, eller finde en 1.1.1 i stedet for.
Gravatar #3 - trylleklovn
13. dec. 2007 16:48
Grundet et hul i bootloaderen blev rettet ved 1.1.2 er det endnu ikke muligt, at unlocke denne. Så vidt jeg kan forstå, så vil det ved næste opdatering kunne være muligt, at unlocke 1.1.2.

Indtil da er eneste løsning TurboSim.
Gravatar #4 - Norrah
15. dec. 2007 01:02
tak for info'en. Køber den nok alligevel da den til at starte med skal erstate min ipod der er begyndt at brokke sig.
Gravatar #5 - MiniatureZeus
15. dec. 2007 08:45
#4 Så køb den på colorwarepc.com og lav den rigtig fed :P

Koster det samme som hvis du køber den igennem americanshopper.dk som de fleste snart gør.

(næsten) edit:Fandt lige den her gut på macnyt:
http://macnyt.dk/forum/?page=thread&topic=1197...

Ikke en så dum ide, og samme pris alligevel
Gravatar #6 - MiniatureZeus
15. dec. 2007 08:55
Edit til #5:
Man kan ikke købe den hos ColorWarePC.com, da det er US only.

Kan evt. købes igennem AmericanShopper.dk, men så bliver det nok ikke helt så billigt...
Gravatar #7 - Norrah
15. dec. 2007 13:52
Det er en 1.1.2 Fra USA og jeg betaler 2500.
Det er et ret godt tilbud.

Specielt når jeg alligevel skulle udskifte min 4-5 år gamle iPod som først nu er begyndt at brokke sig. Telefon delen kan min SE M600i sagtens klare endnu. Men når unlock nu kommer til danmark, da det er lovpligtigt, så kan jeg jo åbne den til den tid.
Gravatar #8 - MiniatureZeus
15. dec. 2007 13:53
Hvorfor skal du betale så lidt?
Gravatar #9 - Norrah
15. dec. 2007 14:22
Fordi vi så tit har folk i USA eller fra USA hos os. Så det er bare at få dem til at tage den med hjem.
Gravatar #10 - Norrah
17. dec. 2007 08:42
Altså, jeg får at vide den kan unlockes? En der også har en 1.1.2.
Jeg kan forstå den bare skal downgrades.
Nogen der ved hvordan? Han har nemlig ikke selv gjort det.
Gravatar #11 - MiniatureZeus
17. dec. 2007 08:51
http://iphone.vildmedmac.dk/?page_id=264

Som du kan se på ovenstående side, så kan man ikke aktivere og bruge sin 1.1.2 iPhone som telefon, udelukkende via software.

Hvis man derimod har købt den før uge 45, så kan man godt, da den har en anden bootloader.

Jeg tror at din ven har købt en 1.1.1, som han så har opdateret og jailbreaket til 1.1.2.

Men mener at man for kort tid siden nåede endnu et skridt i den rigtige retning, for at kunne bruge 1.1.2 som telefon også uden at skulle bruge turbosim.

Men evt. så spørg inden på macnyt.dk, da der er en hel del som har meget mere forstand på det, end jeg har.
Gravatar #12 - DanaKaZ
17. dec. 2007 09:18
Man kan pt. ikke unlocke et OOTB 1.1.2 da dev teamet ikke har fundet et hul i den nye bootloader. Så vidt jeg kan forstå har de opgivet at finde et sådan hul, og lige nu venter de bare på at Apple skal udgive en opdatering til Basebandet, så de kan få de secpacks de mangler for at kunne ændre i Basebandet.

Men så kan man jo så overveje om der er et reelt incitament for Apple til at frigive et opdatering hvis det blot hjælper folk med at låse deres telefoner op.

Derudover er det heller ikke muligt pt at downgrade Bootloaderen via software. Og det ville være en meget risiko fyldt manøvre.

#7 Er ikke sikker på at du skal regne med at den lovpligtige oplåsning omfatter din iPhone købt i USA.
Gravatar #13 - Norrah
17. dec. 2007 09:28
#11 de er købt i samme shipment, altså på samme tid. Så hvordan ser man hvilken version den er?

Ohh well, sålænge den virker som iPod, så er jeg tilfreds lige nu. Men jeg er lidt bekymret med det der activation.
Gravatar #14 - Norrah
17. dec. 2007 09:40
Nevermind: Versionen hedder: 04.01.13_g og det skulle være en 1.1.1
Gravatar #15 - DanaKaZ
17. dec. 2007 09:55
#14 Er det din? Hvis det er så tillykke.

Var så "heldig" at den ene vi fik over kunne låses op, så den har jeg. Min far har så den anden, men han havde også lige købt en Serenata, så mon ikke han har telefon nok lige for tiden.

Tror vi ender med at lave Turbosim tricket på hans, hvis han bliver for utålmodig.
Gravatar #16 - Norrah
17. dec. 2007 10:03
#15 hvordan har i låst den op?
Gravatar #17 - MiniatureZeus
17. dec. 2007 10:08
Den er ret nemt at aktivere den, bare følg denne guide:
http://iphone.vildmedmac.dk/?page_id=164#Aktiverin...
Gravatar #18 - DanaKaZ
17. dec. 2007 10:09
#16 Den der var 1.1.1 opdaterede jeg først til 1.1.2, så at det nye baseband blev installeret. Så nedgraderede jeg til 1.1.1 og jailbreakede, installerede Anysim 1.2u, kørte det, installerede oktoprep og opdaterede til 1.1.2, jailbreakede den med et tilhørende app, kan ikke huske hvad de hed lige nu, men er vist nemt at få fat i.

Og så skal der installerede iWorld for at telefon delen fungerer med et dansk simkort. Og har siden installeret dansk keyboard og ordbog. Og Scummvm, det er klasse at spille indiana jones igen.
Gravatar #19 - Norrah
17. dec. 2007 10:18
#17-18 Mange tak for det.
Vil jeg prøve lige så snart jeg kommer hjem.
Gravatar #20 - DanaKaZ
17. dec. 2007 10:24
#19 Der er nogen der mener at man enten skal køre Anysim 1.2u i 1.0.2 eller i 1.1.2 i Airplane mode. Jeg havde dog ingen problemer med at køre det i 1.1.1.
Gravatar #21 - Norrah
17. dec. 2007 10:33
#20 that i didn't get, men ser på det når jeg kommer hjem.
Gravatar #22 - DanaKaZ
17. dec. 2007 10:37
#21 At køre Anysim i 1.1.2 vil ødelægge dit baseband, med mindre du er i airplane mode.

Det skulle vist ikke være værre end noget en omgang virginize skulle kunne fikse, men alligevel en træls ting at skulle igennem.

Derfor anbefaler de fleste at nedgradere helt til 1.0.2 og så kører Anysim. Men jeg havde dog intet problem med at kører det under 1.1.1.

Håber det gav mere mening :-)
Gravatar #23 - Norrah
17. dec. 2007 10:39
har ingen intention om at opgradere til 1.1.2 for at få baseband. Så det burde vidst være lige til med anysim?
Gravatar #24 - DanaKaZ
17. dec. 2007 10:44
Ok, ved heller ikke helt præcist hvad der er ændret i 1.1.2, men min ibook kunne bare ikke se min iphone da den var i 1.1.1.
Gravatar #25 - Norrah
17. dec. 2007 16:49
Grr, lortet virker ikke.

Skal jeg kunne bruge den som iPod selvom jeg ikke kan bruge den som telefon? For lige pt. er jeg endnu ikke kommet ind i menu'en.
Gravatar #26 - Norrah
17. dec. 2007 17:31
Det viser sig det er fordi jeg mangler det AT&T sim kort. :)

Troede lige et kort øjeblik at det var en 1.1.2 som var blevet downgradet. Men serie nummeret viser at den er fra uge 32, og uge 45 er the dawn of the bootloader.
Gravatar #27 - MiniatureZeus
17. dec. 2007 17:59
Forstår ikke helt at du mangler et simkort, da man ikke skal bruge et simkort til at aktivere den. Har du fulgt guiden i #17?
Gravatar #28 - Norrah
18. dec. 2007 07:07
Har fulgt guiden.
Men jo skal bruge et sim-kort hvis telefonen skal forsøge at ringe.

Hvis der ikke sidder et i siger den bare:
Error performing request
SIM not inserted
Gravatar #29 - MiniatureZeus
18. dec. 2007 07:12
you got a point....

http://www.hackint0sh.org/forum/showthread.php?t=1...

Har du prøvet med et alm. simkort?
Gravatar #30 - MiniatureZeus
18. dec. 2007 08:04
ignore link i #29
...

http://macnyt.dk/forum/?page=thread&topic=1197...

Så man skal altså have et simkort i, men fulgte der ikke et med, da du fik telefonen?
Gravatar #31 - Norrah
18. dec. 2007 08:11
Nope... intet simkort.
Gravatar #32 - MiniatureZeus
18. dec. 2007 08:16
Hmmm...
Umiddelbart kan jeg ikke finde nogen metode til at aktivere, uden man har et AT&T kort...
Gravatar #33 - Norrah
18. dec. 2007 08:58
Men det kunne jeg
Gravatar #34 - MiniatureZeus
18. dec. 2007 09:03
evt et link ?
Gravatar #35 - Norrah
18. dec. 2007 09:07
FAndt ikke noget link.

Tog bare et simkort. (Som ikke er fra 3g) og sørgede for der ikke var en simlås på det. Så kunne jeg lige pludseligt godt komme igennem.

Telefonen er nu klar.
Gravatar #36 - MiniatureZeus
18. dec. 2007 09:19
Nå ok, :)

Btw har sendt dig endnu en pm ;)
Gravatar #37 - _dRjAKE_
18. dec. 2007 21:38
Hey Hey

Jeg har muligheden for at få en Iphone med hjem fra USA. Den skal købes mellem jul og nytår i Florida. 399Dollars.

Er der nogen der kan give mig nogle tips til hvad man skal huske at have med? Følger der et Simkort fra AT&T ved køb af telefonen hos MAC Store i US?

Mit andet spm er om der er en smule hold i de rygter om at der er en 1.1.3 version på vej. For så ville jeg jo bare have en skide tung MP3 afspiller!!!!!!

Mit alternativ er at give 399dollars og få en 16 Gb itouch. (hvis man alligevel ikke kan komme til at bruge iphone som telefon, så er det jo lidt dumt at købe den. Desuden har jeg sent en frygteligt masse kode, og tvivlsomme proggys man skal bruge for at få opkald, sms, ordbog, tast, osv til at funke nogenlunde på dansk!
Gravatar #38 - Norrah
18. dec. 2007 23:27
Pas på version 1.1.2.

Den kan godt laves om så du kan ringe, men det kræver en hardware løsning som står i 500-1000kr.

Et Turbo Sim kort.

Måden du kan se hvilken version det er, uden at tænde den. Er ved at se på Serie Nummeret bagpå. Det 4th og 5th cifre fra venstre(læseretning) er uge nummeret.

det vil sige, at hedder den xx732xxxx.... som min, så er den produceret i år: 2007 i uge 32.

Hvis den er produceret efter uge 45. Så er det med de nye firmware versioner.
Gravatar #39 - MiniatureZeus
19. dec. 2007 09:08
OBS! Du kan ikke helt regne med serial nummeret, da Apple selv har opdateret 1.1.1 modeller til 1.1.2, så det er absolut ikke en garanti!
Gravatar #40 - trylleklovn
19. dec. 2007 11:35
Og hvis man vil play-it-safe, så har telekæden nedsat prisen på deres iPhones til 5.900,- og de er unlocked samt uden irriterene debitel abn.
Gravatar #41 - DanaKaZ
19. dec. 2007 13:06
#39 Jo, for det er ikke firmwaren der er problemet. Det er bootloaderen, og den rører de ikke ved.
Gravatar #42 - MiniatureZeus
19. dec. 2007 14:22
#41 Mener helt bestemt at de gør, for kender en som ikke har kunne bruge sin iPhone, som er bygget i uge 30 eller 31, pga, Apple har opdateret den selv. Han havde købt den i en Apple store i New York for lige knap 1 måned siden med 1.1.2 på.

Men prøver lige at høre ham ad, :)
Gravatar #43 - MiniatureZeus
19. dec. 2007 17:05
Her er lige en changelog over hvad der er blevet ændret i 1.1.2, ift. 1.1.1:
www.modmyifone.com/forums/showthread.php?t=16880 skrev:
The following changes have been observed after upgrading to the new v1.1.2
Faster and smoother operatability, you don't feel the lag anytime during a screen change
Apps, including 3rd party, respond to functions must faster.
98% of the Apps for v1.1.1 work (they all haven't been tested yet)
The volume of the speakers is more louder and does not tear the speaker on high volumes or pitch sounds.
The International support with AppSupport makes it now possible to: Receive service SMS's from banks and other operators which are now readable without the gabbled text
The Caller ID works without mentioning the country code before the number in the Address Book.
VM Notification now works! (Concurrent problem with Rogers and Fido customers)
Processing speed and bus frequency of the processor has been bumped up to 412 MHz CPU Freq. and a 103 MHz Bus Freq. (Originally 400 MHz CPU Freq. and a 100 MHz Bus Freq in v1.1.1). This is documented by SysInfo
MUCH BETTER Battery Management : -
- Wi-Fi life is improved as it now switches into a less power hungry standy mode
- New standby modes for EDGE and Wi-Fi. EDGE standby icon indicates a blue block instead of "E" and Wi-Fi standy icon indicates grey signal strength instead of blue. In turn, the iPhone now searches for EDGE or Wi-Fi only when prompted by the user (opening Safari, Youtube, etc).
When entering a password, the shift key acted as CAPS LOCK in 1.1.1. This has been fixed.
When you turn off the phone and turn it back on, it goes straight to the home screen instead of the slider screen.
A smooth transition is noticed when switching between the Album cover screen and list screen in iPod.
Photo Library being a lot smoother, faster scrolling through pictures.
Removed the extra 'Contacts' option from Settings.
APN SETTING are not deleted after reboot
Custom ring tones are not deleted.

Har snakket med min ven, og hans telefon er blevet opgraderet af Apple (den er fra uge 41) og han har ikke kunne få aktiveret telefon delen.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login