mboost-dp1
It obama Bama time.
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Sådan, det er sket.
Bush er hermed forsvundet. Og det føles satans godt.
Ønskede ham en værdig afsked, og selvom der blev buet af ham en gang, så syntes jeg han fik den respekt han har fortjent.
Egentlig forventede jeg blot at jeg ville være tilfreds med kandidaten der udskiftede ham. Ikke var ham. Men syntes at Obama har været så karismatisk at man kunne fornemme at folk for en gangs skyld stemte for den person de gerne så tage jobbet, frem for imod den de ikke så det.
Det er en awesome dag.
Nyd den.
No more Bush
Bush er hermed forsvundet. Og det føles satans godt.
Ønskede ham en værdig afsked, og selvom der blev buet af ham en gang, så syntes jeg han fik den respekt han har fortjent.
Egentlig forventede jeg blot at jeg ville være tilfreds med kandidaten der udskiftede ham. Ikke var ham. Men syntes at Obama har været så karismatisk at man kunne fornemme at folk for en gangs skyld stemte for den person de gerne så tage jobbet, frem for imod den de ikke så det.
Det er en awesome dag.
Nyd den.
No more Bush
Ja, det var da en fin ceremoni, og det jeg fik med af talen (spiste imens og det kan jo af og til kræve nogen koncentration) syntes jeg også lød godt.
Men jeg syntes det virkede utaknemmeligt at de buhede af Bush. Han er meget upopulær og har langt fra klaret alt perfekt, men amerikanerne (ja ja, ikke alle) har selv stemt ham ind, og det er sikkert ikke et helt nemt job, han har haft.
Men jeg syntes det virkede utaknemmeligt at de buhede af Bush. Han er meget upopulær og har langt fra klaret alt perfekt, men amerikanerne (ja ja, ikke alle) har selv stemt ham ind, og det er sikkert ikke et helt nemt job, han har haft.
What's the clock?
It's Obama time!
Jep, det var sgu en lækker fornemmelsen, selvom han kommer til at kæmpe mod værdige modstandere op ad bakke de næste 8 år (Ja, han bliver genvalgt!).
Jeg mener også, at det var uværdigt, at tilskuerne buhede af den afgående præsident og hans vicepræsident, men det viser til gengæld også, hvor upopulær han har været. Det sætter det lidt i perspektiv, ligesom da Bush blev genvalgt i 2004.
#4 truman var også meget upopulær da han sad på magten. Men tiden har dog givet ham øget populæritet.
Yderligere fordi Bush har været så stor en klovn, gennem sin periode. Så kan man forstille sig han bliver en hel engle, for at gøre det godt igen.
Huriccane katrina bliver nok hans helt store prioritet.
Yderligere fordi Bush har været så stor en klovn, gennem sin periode. Så kan man forstille sig han bliver en hel engle, for at gøre det godt igen.
Huriccane katrina bliver nok hans helt store prioritet.
At Bush ikke fik en mere "uværdig" afsked fra folket kan han prise sig lykkelig for. Manden har sammen med den diabolske Dick Cheney stået for landsskadelig og verdensskadelig virksomhed lige siden 11. september 2001. Den krigsliderlige opportunisme, der sidenhen er blevet udvist fra de neokonservatives side er en hån mod ofrene fra den dag, og har ikke tjent til noget godt formål - det har medført massive civile tab for de invaderes landes vedkommende, opflammet muslimsk ekstremisme og had til Vesten, samt sendt tusindvis af amerikanere og europæere hjem i bodybags.
Ydermere har man kunnet styrke politistaten på hjemmefronten ved at bruge buzzwords som "terror" og "terrortrussel" til at retfærdiggøre indgreb i retssikkerheden (Homeland Security, Patriot Act I & II) hvilket også ses til en mindre grad her i Danmark.
Jeg kan kun sige "good riddance" til George W. Bush og hans kumpaner. Det kræver mere end 8 år at rette op på de skader han har forvoldt.
Ydermere har man kunnet styrke politistaten på hjemmefronten ved at bruge buzzwords som "terror" og "terrortrussel" til at retfærdiggøre indgreb i retssikkerheden (Homeland Security, Patriot Act I & II) hvilket også ses til en mindre grad her i Danmark.
Jeg kan kun sige "good riddance" til George W. Bush og hans kumpaner. Det kræver mere end 8 år at rette op på de skader han har forvoldt.
Det er jeg klar over; Patriot Act bliver formentlig gen-autoriseret og, som jeg selv sagde, vil det kræve mere end 8 år at få landet på ret kurs igen.
Dog er der en mulighed for, at der vil blive igangsat en undersøgelse af Bushs torturforbindelse, men det er kun toppen af isbjerget.
Jeg tror også, at man vil se en mindre grad af amerikansk arrogance overfor omverdenen og Europa, end man så under Bush. I det store hele kan Obama næsten kun skuffe, i kraft af hans valgløfter og de udfordringer, som han står overfor indenrigs- og udenrigspolitisk.
Styr Obama-feberen, eller bliv uvægerligt skuffet.
Det er jeg klar over; Patriot Act bliver formentlig gen-autoriseret og, som jeg selv sagde, vil det kræve mere end 8 år at få landet på ret kurs igen.
Dog er der en mulighed for, at der vil blive igangsat en undersøgelse af Bushs torturforbindelse, men det er kun toppen af isbjerget.
Jeg tror også, at man vil se en mindre grad af amerikansk arrogance overfor omverdenen og Europa, end man så under Bush. I det store hele kan Obama næsten kun skuffe, i kraft af hans valgløfter og de udfordringer, som han står overfor indenrigs- og udenrigspolitisk.
Styr Obama-feberen, eller bliv uvægerligt skuffet.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.