mboost-dp1

Java 7 lambda og extensions

Gå til bund
Gravatar #1 - arne_v
15. jul. 2010 14:34
Brian Goetz (ja - den BG !) har skrevet noget om lambda i Java 7:

http://cr.openjdk.java.net/~briangoetz/lambda/lamb...

Det er ikke specielt nyt i forhold til hvad der tidligere har vaeret paa banen.

Men han har også skrevet noget om hvordan han mener at man skal få lambda ind i de eksisterende klasser specielt collections. Og på mange måder er det vanskeligere end at kaste en terning og vælge en lambda syntax.

Hans forslag er her:

http://cr.openjdk.java.net/~darcy/DefenderMethods....
Gravatar #2 - Windcape
15. jul. 2010 21:27
Sanity at last. Han udrydder ihvertfald de kritikpunkter jeg har haft til Java 7s lambda.

Så mangler vi bare at der rent faktisk sker noget.

arne_v (1) skrev:
Men han har også skrevet noget om hvordan han mener at man skal få lambda ind i de eksisterende klasser specielt collections. Og på mange måder er det vanskeligere end at kaste en terning og vælge en lambda syntax.
Men netop extension methods er godt til dette.

Noget ala Enumerable's extensions i C# ville være fantastisk for Java.

Jeg synes dog personligt det er underligt at man ikke rigtig bruger sammenligninger med andre sprog der i forvejen har implementeret de givne features. Det virker meget som det skal være "the Java way", hvilket helst skal være så unikt som muligt.
Gravatar #3 - arne_v
16. jul. 2010 01:34
Windcape (2) skrev:

Noget ala Enumerable's extensions i C# ville være fantastisk for Java.

Jeg synes dog personligt det er underligt at man ikke rigtig bruger sammenligninger med andre sprog der i forvejen har implementeret de givne features. Det virker meget som det skal være "the Java way", hvilket helst skal være så unikt som muligt.

Læste du det sidste link?

Han vil lave extension metoder.

Og selvom han ikke nævner C#, så er der vel ingen tvivl om at han har C# som baggrunds info .

Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login