mboost-dp1

Jeg troede BiTtorrent var en protokol?

Gå til bund
Gravatar #2 - Bean
14. maj 2009 16:21
...det er det, men samtidigt er det også et program til håndtering af .torrent filer. Du ved hvad jeg mener, hvis du ved at BitTorrent er en protokol :)
Gravatar #3 - zin
20. maj 2009 20:05
#2: Der er hvis ikke længere et program der hedder BitTorrent til *.torrent filer - det er hvis kun uTorrent, Azureus (nu Vuze) m.fl. der håndterer disse filer. BitTorrent er altså kun protokollen... Men det er eDonkey, Direct Connect og et par andre også, så deres artikel holder vel...
Selvom det ikke er en "pirattjeneste" - det er en tjeneste der misbruges til at bryde copyright. Det er meget belastende at se og høre "uskyldige" produkter/protokoller m.v. omtalt som "pirat-etellerandet" blot fordi de bruges til at bryde copyright.. Skal vi så ikke bare kalde Internettet for PiratInternettet?

Mit firma lukkede i dag for BitTorrent programmer på Windows maskiner igennem vores trådløse (som studerende bruger), ved at checke procesnavn... Jeg gav min chef den forklaring at
1) Det er den forkerte løsning - den virker seriøst ikke. Skift navnet på *.exe filen til uTorrent også kan man køre ...
2) BitTorrent er ikke decideret til ulovligt hensigt.
3) Den RIGTIGE løsning er QoS. Sæt noget reserved bandwidth til HTTP, e-mail, VPN osv. også lad andre protokoller få resten.
Gravatar #4 - Ronson ⅍
20. maj 2009 20:32
Utroligt at usenet er helt nede på 10. pladsen, men ok folk vil vel ikke betale.
Gravatar #5 - KaW
20. maj 2009 21:12
ZiN (3) skrev:
#2: Der er hvis ikke længere et program der hedder BitTorrent til *.torrent filer - det er hvis kun uTorrent, Azureus (nu Vuze) m.fl. der håndterer disse filer.

Der er altså stadig det første oprindelige tilgængeligt, og den er stadigvæk opdateret bittorrent.com. Så det er både et program og en protokol.

ZiN (3) skrev:

Mit firma lukkede i dag for BitTorrent programmer på Windows maskiner igennem vores trådløse (som studerende bruger), ved at checke procesnavn... Jeg gav min chef den forklaring at
1) Det er den forkerte løsning - den virker seriøst ikke. Skift navnet på *.exe filen til uTorrent også kan man køre ...
2) BitTorrent er ikke decideret til ulovligt hensigt.
3) Den RIGTIGE løsning er QoS. Sæt noget reserved bandwidth til HTTP, e-mail, VPN osv. også lad andre protokoller få resten.

Helt klart! Hillerød Handelsskole gjorde det samme. De forcede Internet Explorer gennem en proxy, men du kunne blot bruge Firefox, Opera eller andet og fint bypasse deres falske sikkerhed. Da Firefox blev kendt af de studerende, gjorde de det samme som din arbejdsplads. De resulterede i nogle re-kompileringer fra min side :)

Og på en skole vil jeg faktisk mere mene at det er iorden at blokere alle porte, og så åbne op for dem der er brug for.

Ronson (4) skrev:
Utroligt at usenet er helt nede på 10. pladsen, men ok folk vil vel ikke betale.

Tror ikke så meget det er det, de fleste jeg kender har aldrig hørt om usenet, og når jeg viser dem det bliver de ret overraskede over hastigheden vs. p2p.
Oplysning er nøgleordet :)
Gravatar #6 - Spiderboy
21. maj 2009 09:46
Ronson (4) skrev:

Ligesom KaW tror jeg snarere at det skyldes, at nutidens unge ikke kender Usenet.
Gravatar #7 - Ronson ⅍
21. maj 2009 13:44
Tjah måske.

Men ville de så betale hvis de gjorde?
Gravatar #8 - Tumleren
21. maj 2009 14:10
Spiderboy (6) skrev:
Ligesom KaW tror jeg snarere at det skyldes, at nutidens unge ikke kender Usenet.

Udover at se/høre ordet blive nævnt, har jeg aldrig kendt til Usenet - Kun efter den her tråd smuttede jeg ind på Wiki og fik vist en nogenlunde idé om hvad det er (en slags userboards, hvor man kan lave nyheder/tråde (?) og uploade filer -> det bliver brugt til warez etc.).

Men hvorfor koster det noget at bruge? Synes jeg ikke jeg fik svar på. Og hvad koster det?
Gravatar #9 - zin
21. maj 2009 14:26
#8: Forskellige tjenester koster forskellige penge... Ofte koster de bedre et pænt beløb, men intet tosset.
Det koster penge for at holde useriøse folk og APG-grupper væk... Så vidt jeg forstår.
Gravatar #10 - Tumleren
21. maj 2009 14:33
Så man betaler til Altopia (som en af siderne åbenbart hedder?), og så har man adgang til de filer, der bliver uploaded på Altopias' servere. Hvordan kan det være ifpi etc. ikke er gået løs på dem endnu? Eller det er de måske?
Gravatar #11 - Ronson ⅍
21. maj 2009 15:13
#10: Det virker som du skriver. Der findes gratis usenetadgang, de er som regel meget langsomme eller er begrænset til tekst - og så er der dem man betaler sig til.

Der ligger kun ting som folk har uploadet, man deler ikke (automatisk) tingene, og som vikingen skriver så er der knap så meget bullshit fordi det koster penge.

Ud over hastighed så konkurrerer de forskellige udbydere på retention, altså hvor længe filerne bliver liggende.

Min 10 Mbit ligger konstant på 1,05 MB/s til giganews' servere, jeg gad egentlig godt vide hvad andre med vildere forbindelser kan trække?
Gravatar #12 - zin
22. maj 2009 02:22
#11: Stik mig en acc, så skal jeg fortælle dig hvad en 100 Mbit kan trække derfra... :-)
Gravatar #13 - Drakhan
23. maj 2009 06:39
Hvorfor er youtube på den liste?????

Jeg forlanger et svar! Håber godt nok det er en fejl....håber ikke det viser sig, at jeg har brugt den tjeneste i så mange år uden at vide at jeg rent faktisk kunne lave noget ulovligt

*sniffle*
Gravatar #14 - GormDK
23. maj 2009 18:44
Drakhan (13) skrev:
Hvorfor er youtube på den liste?????

Jeg tror det er fordi, der på YouTube ligger frit tilgængeligt musik eller video, som nogle ejer rettighederne til. I min omgangskreds er YouTube det sted på nettet, der oftest bliver brugt når man lige skal høre en sang (fx "vise" den til sine venner), og jeg har endda været til et par fester, hvor den musik vi hørte primært kom fra YouTube.
Der ligger svjv ikke nogle hele film på YouTube, men der ligge en del klip eller trailere, og måske er mange af dem også ulovlige.
Og udover at streame musik/video, så kan man jo også downloade det, man ser/hører på YouTube vha sider som vixy.net eller et plugin til Fx.

Men at det ligger der ulovligt er vidst ikke ensbetydende med, at det er ulovligt for dig at se det.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login