mboost-dp1

Job samtale

Gå til bund
Gravatar #1 - laspe18
19. mar. 2009 13:21
Hej Newz.dk

Jeg står i den situation, at jeg er kaldt til jobsamtale hos PFA her om to ugers tid. I den forbindelse er det et lidt længere forløb, end jeg umiddelbart har prøvet før (30min-1times samtale).

I mailen har jeg fået følgende besked: "Den første time skal du lave to små omtankeprøver, som måler dine numeriske og verbale færdigheder. Du behøver ikke forberede dig til disse."

Er der nogen, der kan forklare lidt nærmere om, hvad denne slags "prøver" kunne være. Eventuelt nogle der har udført ligende for nyligt. Jeg synes både numeriske og verbale færdigheder, dækker over et ret vidt begreb, så måske nogle have nogle erfaringer / viden på området.

Jeg ved godt, der står jeg ikke behøver forberede mig (hvordan skulle jeg næsten også kunne det). Men det skader jo aldrig, at vide bare lidt marginalt om, hvad det er, man egentlig skal :-)
Gravatar #2 - fidomuh
19. mar. 2009 13:27

Jeg vil tro proeverne bruges til at maale hvor god du er til at tappe folk for blod.

Eller rettere, hvad skal du til samtale hos dem som?
IT-Support? :)

Saa er det typisk en slags "Den her kunde er sur og sviner dig til i telefonen. HVad goer du?"-proeve ;)
Gravatar #3 - laspe18
19. mar. 2009 13:33
IT-Support? Hvorfor tror du det? Naeh. Det lader vi nørderne om... ahh.....

Nej jeg er finansøkonom, så det er rådgiver.
Gravatar #4 - Du3-
19. mar. 2009 13:36
laspe18 (3) skrev:
IT-Support? Hvorfor tror du det?

Fordi dette trods alt er et nørdforum :> Med (af hva jeg har oplevet) lettere overtal af IT-folk :)
Gravatar #5 - fidomuh
19. mar. 2009 13:49

Okay. Det var bare rimeligt relevant for dit spoergsmaal ;)

HVis du nu skulle til samtale som Fluffer, saa var det nok noget helt andet de mente med oral eksamen ;)
Gravatar #6 - arne_v
19. mar. 2009 14:01

Umiddelbart lyder det mere som en klassisk IQ test.

Her er 4 tal find det næste tal i rækkefølgen.

A er dobbelt så gammel som B, B er, C er - hvor mange år er A ældre end C.

O.s.v..
Gravatar #7 - laspe18
19. mar. 2009 14:10
#4 & 5. Håbede egentlig lidt i selv fangede ironien. Er godt klar over, der er et, skal vi sige lille overtal af nørder her.

Det var også i den stil, jeg tænkte. Men verbal test? Hmm, stavekonkurrence og til hvilket formål? 8-)
Gravatar #8 - Corholio
19. mar. 2009 14:31
laspe18 (7) skrev:
Det var også i den stil, jeg tænkte. Men verbal test? Hmm, stavekonkurrence og til hvilket formål? 8-)

Den klarer du bare ved at tale som Sidney Lee.... verbal test -> PASSED!
Gravatar #9 - hgul
19. mar. 2009 14:51
#7 Hvis det er et job som rådgiver, så er det da ret vigtigt, at du ikke hakker og stammer når du skal snakke med dem du nu skal rådgive ;-)

Og det ser egentlig også ret tosset ud, hvis eventuelle breve er fulde af stavefejl :-)
Gravatar #10 - arne_v
19. mar. 2009 15:05

Jeg antager at de vil teste din evne til at forstå komplekse problemstillinger og formidle samme.
Gravatar #11 - arne_v
19. mar. 2009 15:11
Iøvrigt gælder det generelt at interview længde vokser med jobbets ansvar.

ufaglært job : 5 minutter i forbifarten
uddannet junior job : 1 x 1 time
uddannet senior job : 2-3 x 1-2 timer
leder job : 2-3 dages forløb

Gravatar #12 - laspe18
19. mar. 2009 15:16
Takker for svarende.
Indtil videre ikke noget overraskende og anderledes, end jeg selv kunne gætte mig frem til.
Det tages stille og roligt.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login