mboost-dp1
Kalender-software
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Mojn
Jeg sidder lige og arbejder lidt på vores intranet. Der er blevet udtrykt ønske om, at der bliver lavet et booking-system til vores mødelokaler. Der er ikke så mange (4-5 stk.), men det skal jo helst foregå dynamisk, så man kan se om lokalerne er ledige og sådan. Derudover skal folk kunne booke lokalerne i bestemte tidsrum og sådan.
Desværre er en SQL-løsning udelukket, så måske man kunne lave noget, der var baseret på en flad database ala en tekstfil?
Og for at gøre det endnu sjovere, så er både PHP og ASP udelukket...
Der er altså mulighed for flash, html og javascript. Jeg har ikke testet om java-applets virker, men det gør de sikkert. :)
Er der nogen der kender til en løsning? Jeg har googlet alt hvad jeg kan, men uden held so far.
Jeg sidder lige og arbejder lidt på vores intranet. Der er blevet udtrykt ønske om, at der bliver lavet et booking-system til vores mødelokaler. Der er ikke så mange (4-5 stk.), men det skal jo helst foregå dynamisk, så man kan se om lokalerne er ledige og sådan. Derudover skal folk kunne booke lokalerne i bestemte tidsrum og sådan.
Desværre er en SQL-løsning udelukket, så måske man kunne lave noget, der var baseret på en flad database ala en tekstfil?
Og for at gøre det endnu sjovere, så er både PHP og ASP udelukket...
Der er altså mulighed for flash, html og javascript. Jeg har ikke testet om java-applets virker, men det gør de sikkert. :)
Er der nogen der kender til en løsning? Jeg har googlet alt hvad jeg kan, men uden held so far.
Haha.. jeg sidder stadig og leder og fandt denne:
http://www.advancescripts.com/detailed/81.html
Beskrivelsen er sgu genial!
Description: Flash Calendar - freeware component: For woman - calendar of your periods. For web designers - component to organize navigations in your web archives or other data collections
http://www.advancescripts.com/detailed/81.html
Beskrivelsen er sgu genial!
Description: Flash Calendar - freeware component: For woman - calendar of your periods. For web designers - component to organize navigations in your web archives or other data collections
Kris (5) skrev:Slå dem, slå dem hårdt. Og uddel papirkalendere som de kan sende rundt. Så kan de lære at have et ordentligt system :D
Det må man jo ikke. Selvom det kan være fristende til tider. :D
Måske man bare burde lære folk hvordan man brugte booking-systemet i Outlook.. :D
Nu ved jeg godt det muligvis ikke er en holdbar løsning, men en af de nemme måder at komme udenom det, som jeg ser det, ville være at oprette en googlekalender for hvert lokale, og så give alle medarbejdere mulighed for at se hvert lokales kalender, og mulighed for at rette i dem - lidt ligesom outlook ideen, bortset fra at det ligger online.
Det er så uden intranettet - men det er sgu også en smule underligt at skulle lave et kalender system i en "flad" database, undskyld mig :)
Det er så uden intranettet - men det er sgu også en smule underligt at skulle lave et kalender system i en "flad" database, undskyld mig :)
#1 skrev:Og for at gøre det endnu sjovere, så er både PHP og ASP udelukket...
Det vil så sige intet serverside overhovedet, det er jo så rimlig nært umuligt at gøre... Bare det at bruge en flatfile, hvilket sagtens kan lade sig gøre.
Vil det kræve er der sker noget serverside.
XorpiZ (9) skrev:#7
Det var faktisk en ide. Det havde jeg ikke tænkt på. Men det kræver vel så, at alle medarbejdere har en google-account.
Det gør det nemlig - med mindre man giver dem adgang til at logge på hver enkelt kalender for lokalerne, hvor de så kan se de andre også - eller at man opretter en overordnet google-konto som alle for bruger+pass til - hvor de så kan se kalendrene.
XorpiZ (9) skrev:#8
Ja, jeg ved det. Jeg mente egentlig, at flash kunne læse og skrive til filer, men det kan det så ikke, har jeg fundet ud af. Det gør det stort set umuligt. :<
Jeg mener da at javascript kan skrive til filer? Omend det absolut ikke er hensigtsmæssigt.
johanmw (7) skrev:Nu ved jeg godt det muligvis ikke er en holdbar løsning, men en af de nemme måder at komme udenom det, som jeg ser det, ville være at oprette en googlekalender for hvert lokale, og så give alle medarbejdere mulighed for at se hvert lokales kalender, og mulighed for at rette i dem - lidt ligesom outlook ideen, bortset fra at det ligger online.
Har næsten alle firmaer ikke adgang til deres mailservere igennem OWA? Hvad er problemet så, hvis medarbejderne allerede har adgang til Outlook fra privaten?
Vi har nemlig også samme system, som Kris anbefaler - i hvert fald for de mindre mødelokaler. For de større går det igennem en professionel leverandør.
XorpiZ (9) skrev:Det var faktisk en ide. Det havde jeg ikke tænkt på. Men det kræver vel så, at alle medarbejdere har en google-account.
Ja. Men du kan uploade en liste over medarbejdere, og vupti så har de hver sin account.
http://www.google.com/support/a/bin/answer.py?hl=e...
myplacedk (14) skrev:Ja. Men du kan uploade en liste over medarbejdere, og vupti så har de hver sin account.
http://www.google.com/support/a/bin/answer.py?hl=e...
Smart!
Problemet med det er bare, at så er der endnu et brugernavn/password de skal huske. Jeg har i forvejen problemer med at opdrage dem til, at de ikke skal sende en mail rundt til alle i huset om at vedkommende lige er væk en times tid. Jeg tør ikke udfordre dem mere end højst nødvendigt :D
Jeg forstår ikke hvorfor fx. PHP/MySQL er udelukket. Vi snakker godt 100 kr. om året for et webhotel, som i kvalitet ser ud til at passe glimrende til jeres øvrige IT. (No offense, ikke alle har brug for top-prof, og de gode billige webhoteller er blevet ret gode.)
De penge er mindre end hvad det har kostet indtil videre, at du har tænkt over hvordan du kan undvære.
Det er mindre end det ville koste i løn at du samler en gammel desktop-PC og laver en default install af Windows eller Linux, til hvis du selv kunne lave en server.
Hvis det ikke kan bevilges, ville jeg nok donere et webhotel til firmaet, hvis jeg var i din situation.
Men jeg arbejder også i en helt anden slags firma. :)
De penge er mindre end hvad det har kostet indtil videre, at du har tænkt over hvordan du kan undvære.
Det er mindre end det ville koste i løn at du samler en gammel desktop-PC og laver en default install af Windows eller Linux, til hvis du selv kunne lave en server.
Hvis det ikke kan bevilges, ville jeg nok donere et webhotel til firmaet, hvis jeg var i din situation.
Men jeg arbejder også i en helt anden slags firma. :)
Det kunne jeg i princippet sagtens. Det er bare endnu en host, vi skal have fat i så.. der er allerede talrige forskellige til de sider vi har.
Egentlig burde vi bare bruge det indbyggede i Exchange, men det kan folk ikke rigtig hitte ud af.
Men du har ganske ret i, at det er dyrt, når jeg sidder og tænker over, hvordan det skal laves. :)
Anyways - tak til alle for hjælpen. Det er rart med lidt feedback og sparring, når man er den eneste it-ansatte i en virksomhed.
Det kunne jeg i princippet sagtens. Det er bare endnu en host, vi skal have fat i så.. der er allerede talrige forskellige til de sider vi har.
Egentlig burde vi bare bruge det indbyggede i Exchange, men det kan folk ikke rigtig hitte ud af.
Men du har ganske ret i, at det er dyrt, når jeg sidder og tænker over, hvordan det skal laves. :)
Anyways - tak til alle for hjælpen. Det er rart med lidt feedback og sparring, når man er den eneste it-ansatte i en virksomhed.
XorpiZ (18) skrev:Det er bare endnu en host, vi skal have fat i så.. der er allerede talrige forskellige til de sider vi har.
Brug en af dem. :)
Nah, hvis i har "talrige" har i vel også et webhotel, hvor i ikke betaler pr. account.
På mit sidste webhotel betale jeg for diskplads og trafik, og så kunne jeg oprette alle de accounts jeg havde lyst til.
Min nuværende server er bare en server. Der har jeg selv installeret webhotel software, bare for at gøre det nemmere for mig selv at oprette en ny hjemmeside.
Hvis de skal have persistance uden serverside kode, så skal de enten bruge XUL eller ActiveX, afhænging af hvilken browser der er standard på intranettet.ZiN (20) skrev:Man kunne sikkert også lave noget XML-fusk i JS. Har det ikke et navn i stil med .... Ajax?
ActiveX er den mest veludviklede løsning til formålet, da Mozilla har givet udtryk for at "Remote XUL" ikke rigtig noget de vil arbejde videre med.
Men et Outlook Plugin lyder stadig mere fornuftigt. Hvis i har 3 måneder, så koder jeg et i C# fra 1. Januar ;-)
Jeg kunne faktisk godt tænke mig noget lignende..
Noget meget simpelt med en liste over et par lokaler/something og så en måde at booke sig ind på. Det er ikke engang specielt vigtigt med brugernavn/kodeord til hvem der nu skal ind og booke, bare man fx kunne skrive en note til hver booking..
Er der nogen der kender noget som dette ? gerne gratis?
Noget meget simpelt med en liste over et par lokaler/something og så en måde at booke sig ind på. Det er ikke engang specielt vigtigt med brugernavn/kodeord til hvem der nu skal ind og booke, bare man fx kunne skrive en note til hver booking..
Er der nogen der kender noget som dette ? gerne gratis?
myplacedk (19) skrev:Brug en af dem. :)
Nah, hvis i har "talrige" har i vel også et webhotel, hvor i ikke betaler pr. account.
På mit sidste webhotel betale jeg for diskplads og trafik, og så kunne jeg oprette alle de accounts jeg havde lyst til.
Min nuværende server er bare en server. Der har jeg selv installeret webhotel software, bare for at gøre det nemmere for mig selv at oprette en ny hjemmeside.
Både og. Mig bekendt, så er der ingen af dem, der er "normale" webhoteller, hvor vi har fuld adgang til at lave alt muligt.
Vi bruger et Outlook plugin ved navn RessourceFinder. Det er lavet af AddOn Products.
Det er dog ikke gratis.
Det er dog ikke gratis.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.