mboost-dp1

Katteproblem

Gå til bund
Gravatar #1 - slemmebirk
10. feb. 2010 09:16
I morges da jeg kommer ned til min nymalede bil, sidder der en ækel hjemløs kat på taget af den og da svinet flytter sig kvitterer den med en dyb ridse i lakken. Mit problem er at jeg bor på et hotel i Dubai og har boet der de sidste 7 måneder, så jeg ved at personalet fodrer de her møgdyr hver aften, ergo de kommer igen. Jeg er tit kommet ned til en eller to katte som sover på min kølerhjelm, men det er første gang at en af dem rent faktisk skader min bil. Først havde jeg selvfølgelig lyst til at aflive det her kræ på den mest makabre måde jeg kunne forestille mig, den stak dog af efter at have fået kastet lidt vand på sig.

Nu er det så at i kommer ind i billedet - Hvordan fanden sikrer jeg mig at tragedien fra i morges ikke gentager sig? Teknologiske forslag er meget velkomne! :)
Gravatar #2 - Corholio
10. feb. 2010 09:21
Her er nogle forslag:

1. Sæt strøm til chassis'et på din bil, du kan naturligvis varierere spænding / strømstyrke alt efter hvor ond du vil være.

2. Køb sådan et "overdæknings"-stofbetræk, som man bruger for at undgå at skrabe sne / is af bilen i vintertiden
Gravatar #3 - slemmebirk
10. feb. 2010 09:24
#2 Har tænkt på nummer 2, men det er jeg sku for doven til er jeg bange for.

1'eren lyder dog utrolig interessant!
Gravatar #4 - <3Thinkpads
10. feb. 2010 09:24
3:
Photoshop et billede hvor katte tegner Muhammed og vis det til personalet.
Gravatar #5 - myplacedk
10. feb. 2010 09:26
slemmebirk (1) skrev:
Først havde jeg selvfølgelig lyst til at aflive det her kræ på den mest makabre måde jeg kunne forestille mig,

Note to self: Rids ikke slemmebirks ting.
Gravatar #6 - myplacedk
10. feb. 2010 09:27
slemmebirk (3) skrev:
#2 Har tænkt på nummer 2, men det er jeg sku for doven til er jeg bange for.

Det er vigtigt nok til at du vil "aflive det her kræ på den mest makabre måde", men ikke nok til at du vil bruge nogle sekunder på en stof-garage?
Gravatar #7 - Magten
10. feb. 2010 09:31
Sådan et overtræk virker godt nok.. Men er man ude og køre 3-4-5 gange på en dag, så bliver man træt af det i længden synes jeg..

http://www.tyvstop.dk/aei-katteskr%C3%A6mmer-katte...

Eller lignende :)
Gravatar #8 - Mamad (moveax1ret)
10. feb. 2010 09:35
tag katten med ind- adopter den- giv den et godt hjem og masser af kærlighed, og mad så den ikke bliver nødt til at strejfe.
Gravatar #9 - myplacedk
10. feb. 2010 09:36
Jojo, men det lyder nu som om han er mere træt af kattene.
Gravatar #10 - myplacedk
10. feb. 2010 09:43
Du kunne måske sprøjte bilen med noget, som katten ikke kan lide lugten af.

Du må selv tjekke om det er noget mennesker kan lugte, og om det skader lakken. Men katte kan ifølge rygterne ikke lide:

Naftalin
Salmiak
Gul svovlsalte
Menneskeurin
Urin fra fremmede katte
Hjortetaks-olie
Hvidløg
Svovlblomme
Og så er der nogle "gå-væk-kat" produkter.
Gravatar #11 - madeinrussia
10. feb. 2010 10:04
Hvis nødvendigt kommer jeg glædeligt forbi og pisser på din bil
Gravatar #12 - slemmebirk
10. feb. 2010 10:34
Jeg kører utroligt meget, specielt fordi jeg finder det utroligt afslappende at køre, så at skulle smække et stofovertræk på bilen hver gang jeg stiller den ville være en belastning i længden.

Det er bare en anelse irriterende at have brugt 15000 på en lakering for at en kat skal ødelægge den. Jeg kan godt lide løsningen med strøm til chassis, måske fordi at inderne her på arbejdet har det med at læne sig op ad min bil, så det ville være to fluer med et smæk.

Men så igen, jeg har ingen idé om hvordan fanden jeg får sat strøm til det chassis og gjort så der kun er strøm på så længe bilen er låst.
Gravatar #13 - Jakob Jakobsen
10. feb. 2010 10:47
Er der ikke garanti på bilen? For hvis en kat kan ridse den, er der altså noget galt med lakken.
Gravatar #14 - gnаrfsan
10. feb. 2010 10:47
slemmebirk (1) skrev:
Nu er det så at i kommer ind i billedet - Hvordan fanden sikrer jeg mig at tragedien fra i morges ikke gentager sig? Teknologiske forslag er meget velkomne! :)

Motiver katten til at flytte sig selv, men ikke alt for hurtigt. Så bruger den ikke klør.
Gravatar #15 - slemmebirk
10. feb. 2010 10:48
#13 Nej ikke længere, men den er blevet omlakeret for en månedstid siden.
Gravatar #16 - Fjolle
10. feb. 2010 10:56
Siden du er i dubai burde det vel være nok at have sex med katten og så anmelde den for at have sex udenfor ægteskabet.
Gravatar #17 - LinguaIgnota
10. feb. 2010 11:30
Lim glasskår og pigtråd på et tæppe, skær det til, så det passer til tagets størrelse, og upload videoen til Youtube, når en kat forsøger at lægge sig på det. Eller lej en neger, der kan stå klar med en Super Soaker fuld af sprit og en lighter, når et dyr nærmer sig - det skulle også virke på indere.

Nogle påstår, at katte ikke bryder sig om stanken af mølkugler, så du kunne også prøve at investere i sådan nogle, smide dem i en netpose og placere dem på taget, når du forlader bilen. Jeg aner ikke, om det hjælper, og personligt havde jeg valgt at hyre en neger.
Gravatar #18 - fidomuh
10. feb. 2010 11:37

Jeg aner ikke, om det hjælper, og personligt havde jeg valgt at hyre en neger.

Det hedder ikke neger, men araber, dernede.
Og det er nok ogsaa billigere end moelkugler. :P
Gravatar #19 - KC
10. feb. 2010 12:24
fidomuh (18) skrev:

Det hedder ikke neger, men araber, dernede.
Og det er nok ogsaa billigere end moelkugler. :P

sand-neger?
Gravatar #20 - mazing
10. feb. 2010 12:27
gnarfsan (14) skrev:
Motiver katten til at flytte sig selv, men ikke alt for hurtigt. Så bruger den ikke klør.

Bedste og mest realistiske forslag i den her diskussion.
Gravatar #21 - Sikots
10. feb. 2010 12:32
madeinrussia (11) skrev:
Hvis nødvendigt kommer jeg glædeligt forbi og pisser på din bil

Hvor hulen er ratingen "Hjælpsom" når man har brug for den? :D
Gravatar #22 - noramskull
10. feb. 2010 14:28
Hvis du bor i et arabisk land, er det meget muligt at din nabo har en kalashnikov du kan låne til at gøre det af med kræet ;)
Gravatar #23 - fjols
10. feb. 2010 14:39
Med den timeløn inderne får i Dubai så kan du vel bare leje en til at stå og passe på din bil hele døgnet.
Gravatar #24 - noramskull
10. feb. 2010 14:47
Jeg glemte i øvrigt helt at sige at løsningen måske kunne være at købe en Ford SportKa

Gravatar #25 - hgul
10. feb. 2010 17:54
slemmebirk (12) skrev:
Jeg kører utroligt meget, specielt fordi jeg finder det utroligt afslappende at køre, så at skulle smække et stofovertræk på bilen hver gang jeg stiller den ville være en belastning i længden.

Et sådant overtræk skal vel kun på når den er parkeret hvor du bor? Og hvis kattene kun bliver fodret om aftenen, så er det vel mest relevant at putte overtrækket på når du parkerer ved hotellet om aftenen og ikke alle mulige andre steder.
Gravatar #26 - paradise_lost
10. feb. 2010 17:58
Gravatar #27 - DiZaster
10. feb. 2010 17:59
Gravatar #28 - apkat
10. feb. 2010 19:06
slemmebirk (1) skrev:
I morges da jeg kommer ned til min nymalede bil, sidder der en ækel hjemløs kat på taget af den og da svinet flytter sig kvitterer den med en dyb ridse i lakken.

Karma. Det har 100% noget at gøre med din holdning til andre levende væsener.

slemmebirk (12) skrev:
Jeg kan godt lide løsningen med strøm til chassis, måske fordi at inderne her på arbejdet har det med at læne sig op ad min bil, så det ville være to fluer med et smæk.

Håber du tager pis på os.
Gravatar #29 - slemmebirk
10. feb. 2010 19:15
Okay prøver igen, ved ik lige hvad fanden der skete der :)

Jeg tager sku ik pis på jer, jeg hader dyr/mennesker der skal ødelægge noget jeg har brugt mange penge på at få lavet. Jeg har intet imod dyr som sådan. Mht. mine kollegaer som stiller sig op ad min bil, synes jeg at det er mangel på respekt overfor andre folks ejendele og at der så bliver kvitteret med et lille stød kan også ses som karma.
Gravatar #30 - apkat
10. feb. 2010 19:24
slemmebirk (29) skrev:

Jeg tager sku ik pis på jer, jeg hader dyr/mennesker der skal ødelægge noget jeg har brugt mange penge på at få lavet. Jeg har intet imod dyr som sådan. Mht. mine kollegaer som stiller sig op ad min bil, synes jeg at det er mangel på respekt overfor andre folks ejendele og at der så bliver kvitteret med et lille stød kan også ses som karma.

Fordi katten var fuldt klar over at du lige havde lakeret din bil, og gjorde det kun for at få dig op i det røde felt. Det er simpelthen mangel på respekt at læne sig op af din bil, men ikke mangel på respekt at mene det er i orden at smide strøm igennem folk hvis de rører dine ejendele.
Gravatar #31 - slemmebirk
10. feb. 2010 19:31
#30, Hvis de undlader at røre min bil, så får de ikke stød. Nu er det jo ikke fordi jeg har tænkt mig at skrue helt op for spændingen og slå dem ihjel. Jeg vælger at se på det som "negative reinforcement" :)

For din skyld skal jeg nok sende en intern mail til hele firmaet hvor jeg forklarer situationen, hvis jeg skulle finde på at sætte strøm til chassiset. Selvom jeg personligt ville foretrække at se dem finde ud af det selv. Det må give noget balance i min karma!
Gravatar #32 - LinguaIgnota
10. feb. 2010 19:41
Hallo, der er sgu aldrig nogen, der har taget skade af et lille stød.

Anekdote:
Jeg har altid en stun gun på mig, hvis nu jeg skulle møde en langsomtgående gravid eller en uhensigtsmæssigt parkeret barnevogn - og dét er fandeme noget der virker. Det er langt nemmere at passere 100 kg. udspilet fosteremballage, når hun ligger i rendestenen og raller, end når hun går slow-motion-pingvingang på fortovet. Og det kan da godt være, at de ikke fanger den med barnevognen første gang, men hvis de formaster sig til at parkere foran indgangsdøren til Irma bare et par gange om måneden, så vil det på et tidspunkt uden tvivl gå op for dem, at der er noget ved netop dén parkeringsplads, som ungen ikke kan tåle.
Det kunne ligeså godt være et spørgsmål om træk eller midaldrende, førtidspensionerede, kindknibende lortetanter, der ikke kan holde deres gigtplagede kællingeklør for dem sig - nu handler det så bare tilfældigvis om gantagende blødpunktsskud med onkel Ignotas armerede strømpistol. Og så føler jeg mig helt overbevist om, at de er så gode som nye, når de er færdige med den hysteriske opkasten og de melodramatiske krampeanfald.
Kunne spædbørn få Oscar-priser, så ville jeg da kende de første 15 nominerede.
Gravatar #33 - gnаrfsan
10. feb. 2010 19:47
Jeg kan bekræfte at katte heller ikke kan lide tazere.
Gravatar #34 - apkat
10. feb. 2010 19:48
slemmebirk (31) skrev:
#30, Hvis de undlader at røre min bil, så får de ikke stød. Nu er det jo ikke fordi jeg har tænkt mig at skrue helt op for spændingen og slå dem ihjel. Jeg vælger at se på det som "negative reinforcement" :)

For din skyld skal jeg nok sende en intern mail til hele firmaet hvor jeg forklarer situationen, hvis jeg skulle finde på at sætte strøm til chassiset. Selvom jeg personligt ville foretrække at se dem finde ud af det selv. Det må give noget balance i min karma!

Du er en skat <3, vil du please give mails til hele firmaet så de kan huske at markere med nøgler hvilken bil der giver stød?

#32, hvad ryger/spiser/drikker du – og vil du dele?
Gravatar #35 - slemmebirk
10. feb. 2010 19:49

:*
Gravatar #36 - Jakob Jakobsen
10. feb. 2010 19:51
For ikke at nævne når du bliver anholdt og sagsøgt for at bringe andre personer i livsfare.

Hvis jeg fik sådan et stød af en bil, ville jeg dog påpege det over for ejeren med et godt spark midt på fordøren.
Gravatar #37 - slemmebirk
10. feb. 2010 19:56

Ja det var selvfølgelig et aspekt jeg ikke havde overvejet i forbindelse med min tørst efter hævn. Kan godt være der bliver problemer med at få den igennem syn når den engang skal med hjem herfra.

Må nok holde mig til noget højfrekvent lyd, hell det kunne jo være det også virkede på indere!
Gravatar #38 - XorpiZ
10. feb. 2010 20:00
Ville det ikke være nemmere bare at sende en mail rundt og bede folk om at lade være med at læne sig op af din bil?

Det løser godt nok kun 50% af dit problem, men stadig.
Gravatar #39 - gnаrfsan
10. feb. 2010 20:03
Vi har gået om det, som katten om den varme grød (hah hah hah), men det, du i virkeligheden har brug for er et fuldautomatisk taktisk haglgevær.
Gravatar #40 - terracide
10. feb. 2010 20:06
Køb en lyssenor (der der tænder lys automatisk) og kobl det til et sprinkler system...katte hader vand

(el kombineret med denne løsning vil også virke...måske enda endnu bedre med saltvand)
Gravatar #41 - slemmebirk
10. feb. 2010 20:06
Har prøvet at nævne det overfor dem, de er fuldstændig ligeglade, de læner sig også op ad min chefs Aston Martin DB9, selvom det ikke er min bil irriterer det mig stadig.

Det monterer jeg sku da lige på taget af min bil! :)
Gravatar #42 - terracide
10. feb. 2010 20:11
#40:
Ikke på bilen...der hvor du holder...flere i jydeland går sådan.

Dog kombineret med en kontakt der kan tænde og slukke for sensoren og en timer, så det kun er et skvirt vand-sprinkle på ca 5 sek...kan laves til at køre på batteri og transportabelt....ganske simpelt.
Gravatar #43 - slemmebirk
10. feb. 2010 20:13
Jeg bor på et hotel :)
Gravatar #45 - Dr.pikkuk
10. feb. 2010 21:00
Jeg gidder ikke læse alle post'ne så undskyld hvis det er foreslået. Men - Jeg ved man blandt andet i tyskland kan få såkaldte "MarderAlarm" som en en lille anordning der udsender infernalsk støj i et frekvensområde mennesker ikke kan høre - men som blandt andet hunde, katte og mårer kan høre, og dermed fortrækker.
Gravatar #46 - Daniel-Dane
10. feb. 2010 21:06
Undskyldning accepteret og godtaget, den besked var allerede modtaget.
Gravatar #47 - Jakob Jakobsen
11. feb. 2010 08:08
terracide (40) skrev:
(el kombineret med denne løsning vil også virke...måske enda endnu bedre med saltvand)

Ja for vi ved jo alle at biler elsker saltvand. ÜBERFAIL! :D
Gravatar #48 - slemmebirk
11. feb. 2010 08:12
I morges på vej ned til bilen, møder jeg manden der vasker den hver morgen. Han fortæller mig at han lige har fjernet en kattelort fra køleren, så nu er jeg sikker på at det er personligt. Løsningen bliver højfrekvent lyd, jeg takker for alle forslagene.
Gravatar #49 - vandfarve
11. feb. 2010 08:30
slemmebirk (48) skrev:
I morges på vej ned til bilen, møder jeg manden der vasker den hver morgen

... Dubai er en underlig, underlig verden.
Gravatar #50 - slemmebirk
11. feb. 2010 08:34

Kunne ik være mere enig, jeg har betalt den stakkels mand 300 kr for at vaske min bil i en måned.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login