mboost-dp1

Kender i det?

Gå til bund
Gravatar #1 - jeldtoft
27. apr. 2009 22:56
Kender i det, når den ene kontaktlinse falder ud og man er total blind på det ene øje?
Gravatar #2 - Ronson ⅍
28. apr. 2009 01:07
Nej
Gravatar #3 - BurningShadow
28. apr. 2009 03:00
Kender i det, at man står op om morgenen, og ser at der er startet en "kender i det"-tråd, med noget man ikke kender?
Gravatar #4 - Ronson ⅍
28. apr. 2009 04:23
Nej, jeg gik aldrig i seng, så jeg stod heller ikke op
Gravatar #5 - vandfarve
28. apr. 2009 05:37
jeldtoft (1) skrev:
Kender i det, når den ene kontaktlinse falder ud og man er total blind på det ene øje?

Ja, man skal konstant afveje fordelen ved at køre hjem og tage en ny i kontra rende rundt hele dagen med det ene øje lukket. Tsk tsk, livet er godt nok så besværligt...
Gravatar #6 - holmen
28. apr. 2009 05:57
Næh, men kender i så den om lastbilchaufføren fra Greve?
Gravatar #7 - engfeh
28. apr. 2009 06:14
Kender i det, når man har en eksra kontaktlinse med?
Gravatar #8 - myplacedk
28. apr. 2009 06:20
Kender i det med at det andet øje kompenserer, så man ikke bemærker det med det samme?
Så kan man så undre sig over hvordan fanden en kontaktlinse kan forsvinde uden man bemærker det.

Og hvis man så tænker "det går da fint nok", så bliver man fandens træt i øjn og hovede.

Noget af det første jeg gjorde da jeg fik kontaktlinser, var at lægge to stk i bilen.
Gravatar #9 - praktikant muffe AKA pewbe
28. apr. 2009 06:34
Kender i det med at have briller? :P
Gravatar #10 - myplacedk
28. apr. 2009 06:35
Ja :(
Gravatar #11 - NioBe
28. apr. 2009 11:10
Kender I den når ens røv klør helt vildt... men man er ude i offenligtheden?
Gravatar #12 - trylleklovn
28. apr. 2009 11:14
Er det ikke vildt besværligt med kontaktlinser? Kan ikke helt se hvor de overvældende fordele er, som gør at man bare må have dem.
Gravatar #13 - XorpiZ
28. apr. 2009 11:38

Så er det da bare at klø. Hvad er det værste der kan ske?

Kender i det, når man har et stykke hardware der bare ikke VIL virke :(
Gravatar #14 - engfeh
28. apr. 2009 12:35

Har cirka lige så mange problemer med mine kontaktlinser som jeg havde med mine briller... Kontaktlinser er bedre i regnvejr osv, og de skal aldrig pudses. De bliver heller aldrig ridsede, og sker der noget med dem smider man dem ud og tager nogle nye. Og så slipper man for en ramme om sit synsfelt.
Gravatar #15 - myplacedk
28. apr. 2009 12:46
trylleklovn (12) skrev:
Er det ikke vildt besværligt med kontaktlinser? Kan ikke helt se hvor de overvældende fordele er, som gør at man bare må have dem.

Jeg synes kontaktlinser er langt nemmere. I om morgenen, ud om aftenen, og så tænker man ikke over det resten af døgnet.

Der er så mange små ting der irriterer med brillerne, jeg kunne komme med en længere remse.

Men hvis brillerne ikke skal pudses 10 gange om dagen, de ikke er i vejen når nogen skal have et knus, man ikke har problemer med solbriller osv osv, ja så kan de vel være lige så praktiske som linser.
Gravatar #16 - Anders Fedеr
28. apr. 2009 13:14
Jeg skal aldrig have briller igen, det er helt sikkert - hele den der metalramme man slæber rundt på i synsfeltet.. så belastende.
Gravatar #17 - plazm
28. apr. 2009 13:29
#16, så har du bare ikk store nok briller...
Gravatar #18 - Anders Fedеr
28. apr. 2009 13:31
#17 Måske - syntes dog stadig det er træls - som at gå rundt i en glasklokke.
Gravatar #19 - The-Lone-Gunman
28. apr. 2009 13:34
Jeg bruger måneds-/natlinser, så jeg skal egentlig ikke rigtig tænke på dem.

Smider dem i, i starten af hver måned, og så er der ikke så meget mere bøvl med det.
Gravatar #20 - praktikant muffe AKA pewbe
28. apr. 2009 13:34
Er det ikke ubehageligt at sætte kontaktlinser i?
Gravatar #21 - Cyrack
28. apr. 2009 13:40
pewbe (20) skrev:
Er det ikke ubehageligt at sætte kontaktlinser i?

Kun de første par dage, så vender man sig til det... det værste er når man napper sig selv i øjet fordi man er for stiv til kun at få fat i linsen :-/

kender I forresten det?
Gravatar #22 - Tumleren
28. apr. 2009 13:58

Næh

Hvad koster kontaktlinser forresten?
Gravatar #23 - Cyrack
28. apr. 2009 14:01
Kommer an på hvad for en slags du vil have.
Jeg bruger en-dags linser, så jeg slipper ca. 350 kr/måned. I forhold til briller er det dyrt, men det er jeg parat til at betale i forhold til de fordele det giver.
Har tidligere har endags linser til 250kr/måned, men de blev tørre i løbet af dagen og blev trælse at have på sidst på dagen.
Gravatar #24 - Tumleren
28. apr. 2009 14:18
Hm, okay

Kender i det, at man bestiller noget, glæder sig til det kommer, og så er det bare røget på restordre, og så skal man vente lang tid på det?
Gravatar #25 - Cyrack
28. apr. 2009 14:25
En tur forbi en optiker er en god idé. Ikke mindst for at finde ud af hvilken styrke du skal have og om dine øjne kan holde til det.
Hvis ens øjne er meget arret efter øjenbetændelse eller andet kan man ikke bruge linser eller hvis man har bygningsfejl (så hedder det månedslinser og 400kr+/måned).
De fleste optikkere giver en gratis synsprøve + prøvekørsel af linser (undtagen Louis Nielsen, men deres linser stinker alligevel).

Kander I det når en tråd bliver afsporet?
Gravatar #26 - vandfarve
28. apr. 2009 15:11
#Cyrack

Jeg giver kun 199 kr/måneden, og der er kun meget få problemer med dem, såsom hvis jeg flere dage i træk har haft dem på fra tidlig morgen til sen aften. Du kan endda gøre det billigere i DK, hvis du er interesseret, og hvis du allerede kender din styrke og kan få udført kontrol et andet sted, så kan du købe linserne langt billigere på nettet.

Hvor er du kunde?
Gravatar #27 - BurningShadow
28. apr. 2009 18:11

Det kender jeg, det kendet jeg!!!

Juhuu, for en gangs er der noget jeg kender...!
Gravatar #29 - BurningShadow
28. apr. 2009 20:28
#11 & #28

Kender i det at armene er for korte? Det er bare træls!
Gravatar #30 - NioBe
29. apr. 2009 07:25
Tja... Du burde gå til lægen med det problem så, det må virkeligt være ubehageligt :P
Gravatar #31 - Ronson ⅍
29. apr. 2009 21:01
Kender I det når man lige mister en dag?

Jeg har lige prøvet det omvendte, var 100% sikker på det var torsdag i dag.
Gravatar #32 - praktikant muffe AKA pewbe
29. apr. 2009 21:36
Kender i det når man sidder på Newz istedet for at sove? :P
Gravatar #33 - BluepaiN
29. apr. 2009 22:04
Kender i det, når man sidder og læser underlige tråde på newz/reddit, når man egentlig burde sove?
Gravatar #34 - praktikant muffe AKA pewbe
30. apr. 2009 06:11
BluepaiN (33) skrev:
Kender i det, når man sidder og læser underlige tråde på newz/reddit, når man egentlig burde sove?

Ja.
Gravatar #35 - Cyrack
30. apr. 2009 06:36
vandfarve (26) skrev:
#Cyrack

Jeg giver kun 199 kr/måneden, og der er kun meget få problemer med dem, såsom hvis jeg flere dage i træk har haft dem på fra tidlig morgen til sen aften. Du kan endda gøre det billigere i DK, hvis du er interesseret, og hvis du allerede kender din styrke og kan få udført kontrol et andet sted, så kan du købe linserne langt billigere på nettet.

Hvor er du kunde?

Ved profil-optik. Har lige kigget på fakturaen og det er faktisk kun 300 kr jeg giver (dejligt at blive positivt overrasket). Jeg har prøvet de lidt billigere linser, men de fucker mine øjne for vildt (røde, irriteret øjne og næsten umulige at få ud fordi de klistre sig fast sidst på dagen).
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login