mboost-dp1
Klage over koncert
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Hey, alle jer kære Newz.dk-brugere - og særlig de jura-studerende,
Jeg var en af de forfærdelige heldige koncertgængere, der havde købt billet til koncerten i Forum i lørdags, "All 90's". Det viste sig at blive et kæmpe flop, og det er en af de dårligste oplevelser, som jeg nogensinde har haft (Grundene opremser jeg i min klage, så hæng på). Jeg valgte så at klage til Forum Copenhagen, fordi jeg fandt det hele forkasteligt, og nu har jeg endelig fået svar.
I korte træk svarer de slet ikke på mine bemærkninger, og det behandler slet ikke det faktum, at jeg flere gange kræver en økonomisk kompensation. Nu er spørgsmålet så, om jeg skal skrive endnu en mail til dem og forklare, hvad jeg mener, om jeg skal ringe til dem og fortælle dem på en meget pæn måde, at jeg finder selvmordsterrorister mere humane end dem, eller om jeg blot skal droppe sagen?
Min klage lød således:
Deres svar lød således:
Kort sagt vil jeg skide på, at de havde problemer. De har et ansvar overfor mig som kunde, og så er jeg hamrende ligeglad med, hvilke problemer deres underleverandører m.m. havde.
Jeg mener ikke, at jeg fik det produkt, som jeg havde købt/bestilt, og derfor vil jeg gerne have en kompensation. Hvad er jeres vurdering? Har jeg en sag, og skal jeg køre den videre?
Jeg var en af de forfærdelige heldige koncertgængere, der havde købt billet til koncerten i Forum i lørdags, "All 90's". Det viste sig at blive et kæmpe flop, og det er en af de dårligste oplevelser, som jeg nogensinde har haft (Grundene opremser jeg i min klage, så hæng på). Jeg valgte så at klage til Forum Copenhagen, fordi jeg fandt det hele forkasteligt, og nu har jeg endelig fået svar.
I korte træk svarer de slet ikke på mine bemærkninger, og det behandler slet ikke det faktum, at jeg flere gange kræver en økonomisk kompensation. Nu er spørgsmålet så, om jeg skal skrive endnu en mail til dem og forklare, hvad jeg mener, om jeg skal ringe til dem og fortælle dem på en meget pæn måde, at jeg finder selvmordsterrorister mere humane end dem, eller om jeg blot skal droppe sagen?
Min klage lød således:
Emne: Ang. klage over arrangementet "All 90's"
Til Jeanette Annfeldt,
Jeg skriver til Jer, da jeg er dybt skuffet over All 90's-koncerten, som blev afholdt Forum i lørdags, d. 31/5 2008. Jeg og mine venner havde set frem til et fantastisk arrangement og koncert, der på papiret lød for godt til at være sand - og som desværre også udviklede sig til dette.
Jeg finder det utilstedeligt, at en så professionel og stor virksomhed som som Jeres, kan levere en sådan kritisabel koncert, som All 90's blev. Først og fremmest er det utroligt, at man kan opleve et strømsvigt under sådan en koncert, da der burde være taget højde for sådan problemer, og da der burde være redunte systemer. Det skal bare ikke ske! Den service, som I leverede, var langt fra den service, som Jeres kunder betalte for. Hele problemet blev blot forværret af, at vi ingen information fik, samt at værterne ikke en gang gad at være på scenen og tage sig af publikum, mens problemet blev løst. Alt i alt fik man følelsen af, at ingen havde styr på noget bag scenen, og at ingen gad at tage ansvar (endsige blot stille sig på scenen og berolige os!) for det, der skete. Man gik fra koncerten med en tom og kynisk følelse, at Forum blot skulle tjene nogle penge (en hurtig udregning siger 3,5 millioner før skat og moms), og at Forum var ligeglad med indholdet. Med andre ord, man følte sig bestemt udnyttet.
Endvidere var det mildt sagt meget irriterende, at jeg sammen med 2 af mine gode venner skulle stå i kø foran baren i tæt ved 1 time og 15 minutter for at få udskænkning, for dernæst at gå glip 2 af kunstnerne, mens vi ventede. Hele oplevelsen blev toppet af det faktum, at vi 3 til sammen mistede 5 øl, fordi "papholderen" knækkede grundet væden. Derefter var vi kloge nok til at lade være med at købe mere samt stille vores øl på gulvet, så vi ikke skulle opleve flere skuffelser. Vi var ikke de eneste, der oplevede dette, hvilket Jeres servicepersonale også må have observeret, da gulvet flød med ødelagte holdere under og efter koncerten.
Jeg synes derfor, at det vil være rimeligt med en kompensation, da jeg ikke mener, at I har leveret det produkt, som I lovede. Jeg føler bestemt ikke, at arrangementet var det 371 kroner værd. Det skal tages i betragtning af alle faktorer, der påvirkede showet voldsomt negativt (barkøren, toiletkøen, mistede øl, strømsvigt, ulidelig varme, ingen information osv.) som i mine og mange andres øjne kunne været undgået relativt nemt. I levede ikke op til Jeres ry, og I levede bestemt ikke op til forventningerne, og derfor håber jeg, at du kan se rimeligheden i dette krav. Jeg vil i forvejen nøje overveje, om jeg skal gide at deltage i lignende arrangementer i Forum, da I øjensynligt havde problemer med at håndtere All 90's nogenlunde tilfredsstillende, men en kompensation er alligevel på sin plads.
Jeg ser frem til det snarlige svar fra dig.
Med venlig hilsen,
Mikael
[Og en masse andre private deltager]
Deres svar lød således:
Kære Mikael,
Tak for din mail som vi naturligvis tager meget seriøst, idet vi jo er her for at skabe gode oplevelser for vores gæster. Vi beklager naturligvis den oplevelse, du har haft - og jeg vil her redegøre for aftenen:
Catering: Forum, som var ansvarlig for catering i forbindelse med 90'er festen, var af arrangøren LOVEBITE informeret om, at der var tale om en fest. Derfor opgraderede Forum både barenhederne og barpersonalet med 25% i forhold til tidligere musikarrangementer med fuldt hus i Forum, hvilket svarer til 10.000 gæster.
Vi må erkende, at der var ekstraordinær stor efterspørgsel i baren og dette gjorde, at vores mange barenheder havde svært ved at følge med. Dette blev forstærket af, at publikum ikke overholdt køerne, og da strømsvigtet kom, blev presset på baren yderligere forstærket.
Resultatet blev alt for lange køer, hvilket vi dybt beklager overfor de mange gæster. Forum er ikke på noget tidspunkt - som ellers omtalt i pressen - løbet tør for drikkevarer.
Strøm: Der har ikke kunne måles fejl i Forums installationer. Strømsvigtet skal derfor nærmere undersøges. Forum har gennem de sidste 10 år lagt hus til mere end 150 musikarrangementer og har aldrig tidligere haft lignende problemer. Vi håber trods alt, at vi en anden gang kan byde dig velkommen her i Forum.
God dag.
Med venlig hilsen / Best regards
Louise [Fjernet af Vandfarve]
Kort sagt vil jeg skide på, at de havde problemer. De har et ansvar overfor mig som kunde, og så er jeg hamrende ligeglad med, hvilke problemer deres underleverandører m.m. havde.
Jeg mener ikke, at jeg fik det produkt, som jeg havde købt/bestilt, og derfor vil jeg gerne have en kompensation. Hvad er jeres vurdering? Har jeg en sag, og skal jeg køre den videre?
http://ibyen.dk/musik/article518048.ece
Politiken har haft det oppe og vende. Det ser ikke ud som om, de er specielt samarbejdsvillige desværre.
Politiken har haft det oppe og vende. Det ser ikke ud som om, de er specielt samarbejdsvillige desværre.
Jeg kan saa tilfoeje at metroXpress har samme klageforhold som dig ( vi var officielt inviteret til festen og havde endda en kunde med som roeg en tur paa skadestuen grundet de store slagsmaal i VIP omraadet ) og at de ogsaa overvejer at soege oekonomisk kompensation.
Yderligere vil jeg mene at du har krav paa returnering af dine penge, men hvis de ikke vil samarbejde maa du gaa rettens vej :/
Jeg kan saa tilfoeje at metroXpress har samme klageforhold som dig ( vi var officielt inviteret til festen og havde endda en kunde med som roeg en tur paa skadestuen grundet de store slagsmaal i VIP omraadet ) og at de ogsaa overvejer at soege oekonomisk kompensation.
Yderligere vil jeg mene at du har krav paa returnering af dine penge, men hvis de ikke vil samarbejde maa du gaa rettens vej :/
Haha, de siger de ikke kan måle nogle fejl på elnettet? Måske aberne bare har trukket for meget strøm, forkert :P
Nogen der ved hvilket firma der leverede PA?
Nogen der ved hvilket firma der leverede PA?
#5 Ifølge denne artikel på Ekstra Bladets hjemmeside, så var arrangøren Lovebite, men jeg kan hverken finde nogen hjemmeside eller andre informationer for dem.
Men hvad er der stemning for? Skal jeg skrive endnu en mail til dem i en meget stærkere (men dog stadig saglig) tone?
Men hvad er der stemning for? Skal jeg skrive endnu en mail til dem i en meget stærkere (men dog stadig saglig) tone?
http://www.lovebite.tv/
Hvis du vil gå hele vejen med din sag, skal du måske sende et anbefalet brev, så du har dokumentation for, at du rent faktisk har klaget over det. Jeg tror ikke mails bliver godkendt i sådan en sag.
Hvis du vil gå hele vejen med din sag, skal du måske sende et anbefalet brev, så du har dokumentation for, at du rent faktisk har klaget over det. Jeg tror ikke mails bliver godkendt i sådan en sag.
Problemet er, at jeg med en høj sandsynlig ikke vil gå hele vejen. Umiddelbart synes jeg, at min sag er rimelig god (ligesom alle de andre koncertgængeres), men jeg kan hverken overskue en retsag lige pt., ligesom jeg heller ikke vil kunne have råd til at betale sagsomkostningerne, hvis jeg taber.
Derfor er jeg også interesseret i at høre, hvad andre har gjort, samt hvad jura-studerende evt. ville sige til denne sag. Måske skulle jeg bare have fat i Københavns Retshjælp, der yder gratis advokatbistand?
Problemet er, at jeg med en høj sandsynlig ikke vil gå hele vejen. Umiddelbart synes jeg, at min sag er rimelig god (ligesom alle de andre koncertgængeres), men jeg kan hverken overskue en retsag lige pt., ligesom jeg heller ikke vil kunne have råd til at betale sagsomkostningerne, hvis jeg taber.
Derfor er jeg også interesseret i at høre, hvad andre har gjort, samt hvad jura-studerende evt. ville sige til denne sag. Måske skulle jeg bare have fat i Københavns Retshjælp, der yder gratis advokatbistand?
Send et anbefalet brev, og gå så mediernes vej. Især DRs Kontant vil nok ikke slå fejl, hvis der er mange mennesker der klager, så søg eventuelt på andre sider, efter folk som var skuffet over koncerten.
Jo flere i er, jo bedre chancer.
Jo flere i er, jo bedre chancer.
Hvis det kommer til det juramæssige, så er der næppe noget at komme efter i den her sag. Du betalte for at komme til "90'er fest" og du kom til "90'er fest". Man kan ikke få penge tilbage blot fordi at der var mange mennesker. Og strømsvigtet hører (ifølge forum ikke til deres ansvarsområde) og sandsynligvis også under force majeure.
Selvfølgelig er det problematisk, da de stadig påstår, at de leverede det produkt, som vi havde købt, men alligevel... Det var en voldsom skuffelse, og jeg mener sagtens, at de kunne have håndteret det bedre. Eksempelvis med hensyn til værterne, der ikke gad at blive på sengen og fortælle os, hvad der foregik.
Selvfølgelig er det problematisk, da de stadig påstår, at de leverede det produkt, som vi havde købt, men alligevel... Det var en voldsom skuffelse, og jeg mener sagtens, at de kunne have håndteret det bedre. Eksempelvis med hensyn til værterne, der ikke gad at blive på sengen og fortælle os, hvad der foregik.
13 skrev:bla bla bla
Eksempelvis med hensyn til værterne, der ikke gad at blive på sengen og fortælle os, hvad der foregik.
Øhmm tror ikke der er noget at hente, hvis det var din præstation som fejlede :P
Desuden, meget opfindsomt at kalde det "strømsvigt"! ^_^ ;D
#13 Ja, det ville være meget service-mindet af Forum, hvis de gav en eller anden form for kompensation. (Måske ville det endda også være en foretningsmæssig klog ting.) Men der er ikke umiddelbart noget "jura" der kan tvinge dem til det.
Derfor er #10's ide, med at sende en lort i et brev, et udemærket bud på hvordan man kan tiltrække opmærksomhed.
PS. Sørg for at din budskab bliver skåret ud i pap, hvis du sender en lort. Eg. du skal naturligvis ikke lægge et brev, der skal læses, ned sammen med lorten. (Den vi jo blive smidt ud inden de kommer så langt.) Et simpelt slogan på forsiden (kombineret med en lort indeni) kan måske sende budskabet.
Derfor er #10's ide, med at sende en lort i et brev, et udemærket bud på hvordan man kan tiltrække opmærksomhed.
PS. Sørg for at din budskab bliver skåret ud i pap, hvis du sender en lort. Eg. du skal naturligvis ikke lægge et brev, der skal læses, ned sammen med lorten. (Den vi jo blive smidt ud inden de kommer så langt.) Et simpelt slogan på forsiden (kombineret med en lort indeni) kan måske sende budskabet.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.