mboost-dp1
Knallert.
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Hej alle, i weekenden skal jeg kigge på en knallert, det er en piaggio (kan ikke huske mærke), der har kørt 11.000 km i sit 2-årige liv og koster 6000. Manden der sælger den har passet ekstremt godt på den, jeg vil bare høre om det er smart at købe den, når den har kørt så langt :)
#1 Aner intet om knallerter.
Men vil mene at 11.000km burde betyde at vise dele er skiftet ud på den, men næppe nogle store dele. Har en cykel jeg har cyklet 30-40.000km på gennem snart 6år. Og der er ikke den del jeg ikke har skiftet ud.
Tror ikke en knallert er designet til at køre så langt, uden at dele bliver slidt, knallerter er vel designet til at være nemme at reparere, ihvertfald dem i vietnam, men hvis du stoler på ham, og vi går ud fra den er vedligeholdt, og ikke mishandlet. Så burde den køre i laaang tid. Så køb den hvis du vil være tilfreds med handlen.
beklager alle kommaerne.. gider ikke skrive det om.
Men vil mene at 11.000km burde betyde at vise dele er skiftet ud på den, men næppe nogle store dele. Har en cykel jeg har cyklet 30-40.000km på gennem snart 6år. Og der er ikke den del jeg ikke har skiftet ud.
Tror ikke en knallert er designet til at køre så langt, uden at dele bliver slidt, knallerter er vel designet til at være nemme at reparere, ihvertfald dem i vietnam, men hvis du stoler på ham, og vi går ud fra den er vedligeholdt, og ikke mishandlet. Så burde den køre i laaang tid. Så køb den hvis du vil være tilfreds med handlen.
beklager alle kommaerne.. gider ikke skrive det om.
11000km på 2 år er ikke meget for en knallert. Jeg kørte 13.000 på 1 år på min RCR, og nåede at runde 4-5000 på min sonic jeg kun havde i et halvt år.
Sonic'en skiftede jeg ikke en del på og den var købt brugt, efter at have kørt 7000km.
Min RCR skiftede jeg lidt dele på, men motoren på den var også standard da jeg købte den, og det kan vi jo ikke have :)
Sonic'en skiftede jeg ikke en del på og den var købt brugt, efter at have kørt 7000km.
Min RCR skiftede jeg lidt dele på, men motoren på den var også standard da jeg købte den, og det kan vi jo ikke have :)
Uden at være en knallerthaj vil jeg mene at knallerter normalt ruster væk før motoren slides op.
Hvis den ser fin ud og kun er 2 år gammel så er det nok ikke et helt galt køb, selvom 6000 lyder lidt højt for en brugt knallert.
Kan man ikke få en ny for 9000 i dag?
Hvis den ser fin ud og kun er 2 år gammel så er det nok ikke et helt galt køb, selvom 6000 lyder lidt højt for en brugt knallert.
Kan man ikke få en ny for 9000 i dag?
#1 Hvis den har kørt lovligt, eller med fjernede begrænsninger, ville jeg ikke være bange for at købe den.
Hvis den derimod har fået monteret større cylinder, stempel, topstykke, karburator osv. så ville jeg nok holde mig fra den, da det ikke umiddelbart er til at se om tidligere ejer også har skiftet til high performance krumtap, lejer, kobling osv, da de originale vil blive slidt op relativt hurtigt hvis de kører med et kraftigt tun.
Men når du nu siger at det er en ven af familien, så er han jo nok til at stole på, så hvis den ikke har været "vold-tunet", så burde der ikke være noget at være bange for...
Hvis den derimod har fået monteret større cylinder, stempel, topstykke, karburator osv. så ville jeg nok holde mig fra den, da det ikke umiddelbart er til at se om tidligere ejer også har skiftet til high performance krumtap, lejer, kobling osv, da de originale vil blive slidt op relativt hurtigt hvis de kører med et kraftigt tun.
Men når du nu siger at det er en ven af familien, så er han jo nok til at stole på, så hvis den ikke har været "vold-tunet", så burde der ikke være noget at være bange for...
Hvis den er nogenlunde standard ville jeg ikke tøve et sekund, en Piaggio er normaltvis en ganske fornuftig maskine.
Vi havde en knallert, købt fra ny af, i en 6 år tror jeg, den kørte hver dag til og fra skole, aldrig gjort noget for at passe på motoren udover at hælde fornuftig kvalitetsolie på, og jeg mindes ikke at vi nogensinde (!) lavede noget som helst ved den, udover at skifte en møgrusten udstødning :) De skal nemt kunne køre en 20-30.000km, og sikkert også meget meget meget mere.
Vi havde en knallert, købt fra ny af, i en 6 år tror jeg, den kørte hver dag til og fra skole, aldrig gjort noget for at passe på motoren udover at hælde fornuftig kvalitetsolie på, og jeg mindes ikke at vi nogensinde (!) lavede noget som helst ved den, udover at skifte en møgrusten udstødning :) De skal nemt kunne køre en 20-30.000km, og sikkert også meget meget meget mere.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.