mboost-dp1

Knallert.

Gå til bund
Gravatar #1 - Strauss
29. apr. 2009 22:18
Hej alle, i weekenden skal jeg kigge på en knallert, det er en piaggio (kan ikke huske mærke), der har kørt 11.000 km i sit 2-årige liv og koster 6000. Manden der sælger den har passet ekstremt godt på den, jeg vil bare høre om det er smart at købe den, når den har kørt så langt :)
Gravatar #2 - Norrah
29. apr. 2009 22:53
#1 Aner intet om knallerter.
Men vil mene at 11.000km burde betyde at vise dele er skiftet ud på den, men næppe nogle store dele. Har en cykel jeg har cyklet 30-40.000km på gennem snart 6år. Og der er ikke den del jeg ikke har skiftet ud.

Tror ikke en knallert er designet til at køre så langt, uden at dele bliver slidt, knallerter er vel designet til at være nemme at reparere, ihvertfald dem i vietnam, men hvis du stoler på ham, og vi går ud fra den er vedligeholdt, og ikke mishandlet. Så burde den køre i laaang tid. Så køb den hvis du vil være tilfreds med handlen.

beklager alle kommaerne.. gider ikke skrive det om.
Gravatar #3 - Strauss
30. apr. 2009 07:34
2:

Den er ihvertfald ikke mishandlet, og han har været en ven af familien i 10-15 år snart, så jeg tror ikke han snyder mig :)

Men ville det være smart at købe den, eller give 2-3000 mere for en der ikke har kørt så langt ? :)
Gravatar #4 - tazimn
30. apr. 2009 07:53
Prøv at poste dine spørgsmål inde på scootergalleri eller sådan noget.. Jeg tror ikke der er så mange her på newz.dk som er hajer til knallerter..
Gravatar #5 - Magten
30. apr. 2009 07:54
11000km på 2 år er ikke meget for en knallert. Jeg kørte 13.000 på 1 år på min RCR, og nåede at runde 4-5000 på min sonic jeg kun havde i et halvt år.

Sonic'en skiftede jeg ikke en del på og den var købt brugt, efter at have kørt 7000km.

Min RCR skiftede jeg lidt dele på, men motoren på den var også standard da jeg købte den, og det kan vi jo ikke have :)
Gravatar #6 - TrolleRolle
30. apr. 2009 07:59
Uden at være en knallerthaj vil jeg mene at knallerter normalt ruster væk før motoren slides op.

Hvis den ser fin ud og kun er 2 år gammel så er det nok ikke et helt galt køb, selvom 6000 lyder lidt højt for en brugt knallert.

Kan man ikke få en ny for 9000 i dag?

Gravatar #7 - Magten
30. apr. 2009 08:05
Ja, men så står der CPI på og du henter den i T-Hansen.. Og der bliver motor slidt op og den ruster væk, før du kan pakke dankortet væk :)
Gravatar #8 - holmen
30. apr. 2009 08:22
#1 Hvis den har kørt lovligt, eller med fjernede begrænsninger, ville jeg ikke være bange for at købe den.
Hvis den derimod har fået monteret større cylinder, stempel, topstykke, karburator osv. så ville jeg nok holde mig fra den, da det ikke umiddelbart er til at se om tidligere ejer også har skiftet til high performance krumtap, lejer, kobling osv, da de originale vil blive slidt op relativt hurtigt hvis de kører med et kraftigt tun.

Men når du nu siger at det er en ven af familien, så er han jo nok til at stole på, så hvis den ikke har været "vold-tunet", så burde der ikke være noget at være bange for...
Gravatar #9 - mELIeha
30. apr. 2009 09:40
Hvis den er nogenlunde standard ville jeg ikke tøve et sekund, en Piaggio er normaltvis en ganske fornuftig maskine.
Vi havde en knallert, købt fra ny af, i en 6 år tror jeg, den kørte hver dag til og fra skole, aldrig gjort noget for at passe på motoren udover at hælde fornuftig kvalitetsolie på, og jeg mindes ikke at vi nogensinde (!) lavede noget som helst ved den, udover at skifte en møgrusten udstødning :) De skal nemt kunne køre en 20-30.000km, og sikkert også meget meget meget mere.
Gravatar #10 - BluepaiN
30. apr. 2009 16:49

Ah, minder mig af en eller anden grund om den gode gamle Puch. Damn de har kørt langt, nogle af dem jeg har haft fingrene i. :p
Gravatar #11 - holmen
30. apr. 2009 18:42
#10 Kreidler gik efter sigende konkurs fordi de ikke kunne sælge nogle videre reservedele, da de nærmest ikke var til at slide op.
Der blev uddelt sølv- og guldmedaljer alt efter hvor langt de gik, uden reparationer (ud over service).
Gravatar #12 - Dreadnought
1. maj 2009 06:32
Lov mig bare tre ting:
Du terroriserer cykelstierne, når det er muligt.
Du holder til højre, som påkrævet af loven, på større veje.
Du kører direkte i grøften på mindre veje, når du ser en bil.
Ellers køb en cykel.
Gravatar #13 - Strauss
1. maj 2009 09:53
#12: Selvfølgelig :) Jeg må jo ikke køre på vejene på en 30 scooter :)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login