mboost-dp1

Kniv i tasken

Gå til bund
Gravatar #1 - MiniatureZeus
10. mar. 2009 20:22
Er det tilladt at have et multifunktions-værktøj fra og til arbejde/studie i sin taske, i bus og/eller tog? Er det lige så slemt, som at have den i lommen?

(selvfølgelig ud fra, at kniven er ulovlig, f.eks. låsbar, enhåndsbetjent eller bladet er over 7 cm langt (Tænker helt specifikt på Leatherman Wave som jeg, så vidt jeg kan se, både er enhåndsbetjent og har låsbart blad))
Gravatar #2 - Fjolle
10. mar. 2009 20:24
Jeg ved det faktisk ikke. Har altid undret mig over hvordan man skal transportere køkkenknive hjem fra byen efter man har købt dem...
Gravatar #3 - Jakob Jakobsen
10. mar. 2009 20:30
Det er fuldt lovligt at transportere en kniv til og fra stedet du skal bruge den, så længe den er lovlig til formålet.
Du vil også kunne forsvare at have den i tasken hvis du lige skal købe ind på vejen eller lignende.
Men hvis du har den med i byen, til fest eller lign. vil hammeren falde.
Så så snart du er kommet hjem, så husk at lægge den fra dig.

Jeg bruger selv en Leatherman Charge, som jeg for det meste husker at lægge fra mig derhjemme.
Gravatar #4 - MiniatureZeus
10. mar. 2009 20:49
#3 Og det gælder også en kniv som har et låsbart blad?

Gravatar #5 - Azuria
10. mar. 2009 20:53
#3 Vi får strengt at vide på arbejdet, hvor vi også har en del med politi at gøre.
At kniven(en Leatherman Wave) kun må bæres til og fra arbejde.
Såfremt vi skal ind i en butik/svinkeærinder, så SKAL den efterlades i bilen eller hjem og aflægge den først!

Har en kollega der kan bekræfte det er sandt med en bøde ;)

Har også haft samtalen med en tolder da jeg blev stoppet på vej hjem fra udlandet da han så hvor jeg arbejdede og bestemt mente jeg havde taget den med til udlandet..

Så ja, det er tilladt at transportere til/fra arbejde uden svinke ærinder.
Er man overladt til offentlig transport, ja så sux det, da man så ikke lige kan efterlade skidtet i bilen.
Gravatar #6 - Jakob Jakobsen
10. mar. 2009 21:05
Ja, en hobbykniv betragtes også som en kniv med låsbart blad.

Jeg fik ovenstående at vide af vores lokale politimester, så det vil jeg rette mig efter.
Men det er alligevel en god ide at lade kniven ligge i bilen hvis man skal ind og handle.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login