mboost-dp1

"Kode bobler"

Gå til bund
Gravatar #1 - arne_v
26. mar. 2010 17:22
Gravatar #2 - illishar
27. mar. 2010 09:17
Lidt ironisk at første version af "Det nye IDE-koncept til Java og Eclipse" er lavet på .NET :P

Men spændende er det da. Det virker dog lidt som om, at tankegangen primært er funktions-orienteret. (Modsat OO som er "klasse"-orienteret.)
Jeg ville give meget for, at kunne afprøve teknikken på mine ANSI C-projekter.
Gravatar #3 - Windcape
27. mar. 2010 09:23
illishar (2) skrev:
Jeg ville give meget for, at kunne afprøve teknikken på mine ANSI C-projekter.
Der er vel sådan set ingen begrænsning på det punkt.
Det er måske bare lidt sværere at lave analyse af et C projekt, end Java.

Jeg synes også valget af WPF var interassant. Jeg kan dog slet ikke se ideen i at kode det om i Swing på grund af performance problemer. (Platform grundlaget er rimeligt)
Gravatar #4 - arne_v
29. mar. 2010 00:59
illishar (2) skrev:
Lidt ironisk at første version af "Det nye IDE-koncept til Java og Eclipse" er lavet på .NET :P

Jeg tror at det er ret typisk for software verdenen anno 2010 - man klistrer fredigt forskellige teknologier sammen, hvis man lige synes at det er smart.
Gravatar #5 - arne_v
29. mar. 2010 01:01
Windcape (3) skrev:
Der er vel sådan set ingen begrænsning på det punkt.
Det er måske bare lidt sværere at lave analyse af et C projekt, end Java.

C burde ikke være så svært at analysere.
Gravatar #6 - arne_v
29. mar. 2010 01:04

Jeg ser det lidt som en naturlig konsekvens af væksten i screen real estate.

Med en højopløsnings skærm er det "spild" kun at kigge på en enkelt fil ad gangen.

Og traditionel split i 2 eller flere vinduer er åbenlyst ikke optimalt.

Jeg tvivler på at dette her projekt erobrer IDE verdenen. Men jeg tror på at ideen med at vise kode fra forskellige filer på en intelligent måde vil slå igennem.

Gravatar #7 - onetreehell
10. apr. 2010 18:29
Alt for meget musearbejde. Det vil være omstændigt at manuelt håndtere og placere boblerne med mus. Der bliver også spildt en masse plads på at få boblerne til at ligne bobler (i stedet for bare at vise teksten, goddammit!)

Så vil jeg hellere bruge en tiled WM og vim :)
Gravatar #8 - arne_v
10. apr. 2010 22:00

Der skulle jo gerne være lidt indbygget intelligens i åbning og placering.

Inden et sådan produkt slog igennem skulle det nok pragmatiseres således at pladsen blev udnyttet optimalt.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login