mboost-dp1

Køb af bøger fra .us

Gå til bund
Gravatar #1 - Magten
13. aug. 2008 06:44
Hey..

Jeg går meget og overvejer at købe et par MS bøger via amazon, da det er det billigste sted jeg har fundet.

Så er det så bare lige jeg er i tvivl om: Skal man ikke betale noget skat/lort når man køber ting fra USA?
Har ikke mulighed for at få nogen derovre til at købe dem og sende til mig, som jeg har hørt skulle fjerne den skat.

Kender i evt. andre steder man kan købe MS bøger forholdsvist billigt?
Gravatar #2 - Mandalae
13. aug. 2008 06:49
#1,

Hvad med amazon.co.uk? :)
Gravatar #3 - Magten
13. aug. 2008 07:00
Det var unfair lavet :P

Kan man frit købe derfra, uden at skulle regne med ekstra regning i Danmark? :)
Gravatar #4 - Cloud02
13. aug. 2008 07:05
Ja. Det er indenfor EU.
Dog sælger de for mere end ~250.000 så de er pålagt at skulle tillægge moms på varerne som man køber fra dem.

Jeg kan anbefale dig at benytte dig af "used & new" på amazon, hvor private eller amazon shops (ligesom ebay shops) sælger.
Det kan dog være lidt svært en gang imellem at finde en der vil levere uden for UK.

Kan kun anbefale det. Sidste semester sparede jeg godt 50% på mine studie-bøger ved at købe used & new.
Gravatar #5 - zin
13. aug. 2008 07:06
#1: Hvis du køber fra USA er der en (ufrivillig) told-service som staten foretager hvis pakken ikke sendes som en gave. Den er på 300 kr. mindes jeg.
Gravatar #6 - Magten
13. aug. 2008 07:08
Super, tak for info! :)

Vil forsøge at købe dem via "used & new" så vidt muligt :)

Ja det er sikkert det jeg har hørt om også.. Det er da rimelig irriterende :)
Gravatar #7 - vandfarve
13. aug. 2008 07:30
Ahhh, ikke helt, mine damer...

Der gælder særlige regler, når man vil indføre bøger fra eksempelvis USA. Man skal hverken betale told eller andre afgifter udover vores moms på 25% (beløbet er dog med forsendelsesomkostninger), så i virkeligheden koster det ikke så forfærdelig meget.

Kild: http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=92039&vId=0
Gravatar #8 - nstenberg
13. aug. 2008 08:29
bookdepository.co.uk er nok den bedste site derude. Man betaler engelske priser og der er gratis levering. Meget bedre end Amazon.com og -.co.uk.
Gravatar #9 - The-Lone-Gunman
13. aug. 2008 10:54

Dertil kommer fortoldningsgebyr, samt Post DK også tager et eller andet sindsygt beløb.
Gravatar #10 - hgul
13. aug. 2008 10:54
#9 Det er på 150 kr.
Gravatar #11 - vandfarve
13. aug. 2008 11:12
#9 Siden der ikke er nogle told på bøgerne, så ville det lyde underligt, hvis de afkrævede fortoldningsgebyr, ikke?

Men i stedet for at spekulere os ud af problemet, kan en eller anden, der har købt bøger i USA, ikke lige komme med en redegørelse?
Gravatar #12 - The-Lone-Gunman
13. aug. 2008 11:19

Jeg har købt bøger i USA, via Amazon.com, og der kom netop både moms, fortoldningsbegyr, moms af fortoldningsgebyr og Post Danmark-gebyr på.

Betalte mere for at få pakken på posthuset, end bøgerne havde kostet.
Gravatar #13 - Cloud02
13. aug. 2008 11:41
nåh jo.. ebay.co.uk
Der må da bestemt også være nogle som har sat nogle book-shops op dér.
Gravatar #14 - zin
13. aug. 2008 11:45
#11+12:
Jeg har ligeledes fået pakker fra USA der også krævede fortoldningsgebyr, selvom der ikke var told på det jeg fik leveret - det hænger sammen med at Told og Skat blot checker alle pakker der kommer fra andre steder end EU og tager et fortoldningsgebyr, som jeg udtrykte det "ufrivilligt", på x antal kr. (jeg indrømmer gerne at jeg ikke er helt sikker på at det 300 kr.).
Ligesom #12 endte min pakke også med at koste mere at få sendt end selve pakken, som vel at mærke var en DVD-box.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login