mboost-dp1

Køb af mini-laptop til skole brug

Gå til bund
Gravatar #1 - fiskefyren
16. sep. 2011 20:50
Jeg er lidt træt af at skulle slæbe rundt på det store skrummel af en laptop jeg har; frem og tilbage imellem skolen og mine timer, så jeg ville høre om nogle af jer evt. har en ide til en lille laptop?

- helst en som ikke fylder særligt meget (duh?)
- med en nogle lunden skærm man ikke får ondt i øjne af at kigge på
- som ikke vejer alt for meget (også gerne med en lille oplader)
- som der ikke koster det helt vilde (lever på SU for tiden)
- og som helst har forholdvis lang batteri leve tid
- laptoppen skal kun bruges til office pakken 2007, så det skal den helst kunne køre uden at for meget besvær

Og så ville jeg også lige spørge om det bedre ville kunne betale sig at bruge win XP istedet for win7? Det skal helst være det OS som spiser mindst af ens pc's ram osv.

PS. det kunne være rigtigt fedt hvis det ikke var en Dell maskine, da jeg desværre har et udestående med det amatør selvskab.
Gravatar #2 - Woller
16. sep. 2011 21:55
Denne, købte den selv af samme grund som dig og er yderst tilfreds med den.

1. 12 tommer, vejer så lidt at man kan være i tvivl om man huskede at få den i tasken.
2. Rigtig god skærm, har ikke oplevet ubehag ved brug.
3. 1,4 kg og en oplader på størrelse med en nokia 3310.
4. ~5100 kr inkl. 3 års forsikring for en maskine du kan regne med at have 6 år+ endnu
5. Jeg får 8 timers skolebrug ud af den (browser og office)
6. Jeg har redigeret video og kørt photoshop på den uden nogen form for problemer, office pakken er der ingen performance problemer med på den maskine.

Jeg vil sige hold dig til win 7, det er meget mere behageligt at arbejde med end win xp.
Gravatar #3 - fiskefyren
16. sep. 2011 22:54
Woller (2) skrev:
Denne, købte den selv af samme grund som dig og er yderst tilfreds med den.

1. 12 tommer, vejer så lidt at man kan være i tvivl om man huskede at få den i tasken.
2. Rigtig god skærm, har ikke oplevet ubehag ved brug.
3. 1,4 kg og en oplader på størrelse med en nokia 3310.
4. ~5100 kr inkl. 3 års forsikring for en maskine du kan regne med at have 6 år+ endnu
5. Jeg får 8 timers skolebrug ud af den (browser og office)
6. Jeg har redigeret video og kørt photoshop på den uden nogen form for problemer, office pakken er der ingen performance problemer med på den maskine.

Jeg vil sige hold dig til win 7, det er meget mere behageligt at arbejde med end win xp.

Nederne, kan kun finde den til over 9.000 kr. i danmark :/
Er der nogle problemer ved at skulle bestille den fra tyskland evt. hvis den nu f.eks. bliver leveret defekt eller den brænder af inden for dens forsikring?
Gravatar #4 - fiskefyren
16. sep. 2011 23:00
Hvis der er andre der har nogle bud vil jeg også meget gerne høre dem, jo flere valgmuligheder jo bedre :)
Gravatar #5 - BlackFalcon
16. sep. 2011 23:12
Har du opgivet denne tråd? Det ville være pænt af dig lige af lukke den af, når man nu har siddet og brugt tid på at hjælpe dig.
Gravatar #6 - fiskefyren
17. sep. 2011 09:44
BlackFalcon (5) skrev:
Har du opgivet denne tråd? Det ville være pænt af dig lige af lukke den af, når man nu har siddet og brugt tid på at hjælpe dig.

Uhm... nej det har jeg ikke.
Og ja det var da super pænt af woller at hjælpe, men jeg ville gerne lidt ned i pris klasse og ville nok fortrække at kunne købe en i danmark medmindre at der ikke er noget besvær med tilbage sendelse hvis der skulle være noget galt med produktet osv.
Gravatar #7 - zacho
17. sep. 2011 10:10
Jeg kender 3 der har bestilt fra tyskland, og de har ikke haft nogen problemer. 2 af dem købte fra ok1.de. Det man skal være opmærksom på, er at de som standard leveres med tysk tastatur. Det tyske layout er som sådan ikke meget anderledes fra det danske. Z og Y knappen er byttet rundt(dem kan man selv bytte om så de sider dansk'ish), samt det er de tyske ÆØÅ, også sidder specialtegn anderledes.

Men hvis man er vanskelig, og gerne vil have et dansk tastatur, så er det vidst cirka 350kr oven i prisen, for at få det monteret.

Fragten fra det tyskeland er cirka 110kr.

En af mine klassekammerater købte en X1'er, som åbenbart havde et blæser problem ved køb, den sendte han blot tilbage, hvorefter han også fik sine penge retur inden for kort tid. Han har netop bestilt en x220 fra ok1.de i stedet.
Gravatar #8 - Sanity
17. sep. 2011 12:47
Købte en eee pc 1015n tror jeg den hedder. Dual core og ion grafik. Jeg har været virkelig glad for den, den har kraft nok til at køre full HD flydende, ser film på mit tv osv via HDMI porten. Men det der overraskede mig mest positivt var hvor godt tastaturet er. Virkelig lækre taster med god spaciering der gør at man nærmest ikke mærker at det er en netbook. Altså, mit råd, køb en asus eee pc, 1215 eller 1015 hvad enten du er til 10 eller 12 tommer. Ydelse, god skærm og godt tastatur.
Gravatar #9 - Sanity
17. sep. 2011 12:50
Nå ja, og så er den billig! Tror dog deres nyeste kører med AMD fusion processorer, dem kender jeg ikke for meget til.
Gravatar #10 - Sand.
17. sep. 2011 16:29
Har så sent som idag, købt en bærbar for en, som skulle bruge den til skolebrug. Det er en Acer(blablabla, acer er skod, indsæt selv her). med 13,3tomme skærm. Intel i3 2.1GHz. 500GB HDD, 4GB DDR3 RAM, 8+timers batteri. til 4699,- i Elgiganten.

Link: Elgiganten.dk

Kunne være det var noget?
Gravatar #11 - fiskefyren
18. sep. 2011 13:32
Sanity (8) skrev:
Købte en eee pc 1015n tror jeg den hedder. Dual core og ion grafik. Jeg har været virkelig glad for den, den har kraft nok til at køre full HD flydende, ser film på mit tv osv via HDMI porten. Men det der overraskede mig mest positivt var hvor godt tastaturet er. Virkelig lækre taster med god spaciering der gør at man nærmest ikke mærker at det er en netbook. Altså, mit råd, køb en asus eee pc, 1215 eller 1015 hvad enten du er til 10 eller 12 tommer. Ydelse, god skærm og godt tastatur.

Det vil jeg da lige kigge lidt nærmer på, den ligger i hvert fald i den lidt mere ønsket prisklasse =)

Hvor længe kan den ca. køre på batteriet?
Gravatar #12 - fiskefyren
18. sep. 2011 13:34
zacho (7) skrev:
Fragten fra det tyskeland er cirka 110kr.

Hvad med hvis den bliver taget i tolden? Eller gælder det måske kun hvis man køber fra lande som ikke er medlem af EU?
Gravatar #13 - izym
18. sep. 2011 13:43
fiskefyren (12) skrev:
Hvad med hvis den bliver taget i tolden? Eller gælder det måske kun hvis man køber fra lande som ikke er medlem af EU?

Nemlig. I øvrigt kan jeg også anbefale ok1.de. Det er nok også en god idé, at spørge om de vil installere et engelsk OS for dig. De gider dog ikke geninstallere drivere IIRC.
Gravatar #14 - Sanity
18. sep. 2011 13:50
#11 Jeg ved det ærlig talt ikke, det er faktisk sjældent jeg har brugt den længere uden at tilslutte den til strøm. Men en god gang google 1015n eller 1215n review skulle kunne gøre tricket for dig ;)
Gravatar #15 - fiskefyren
18. sep. 2011 21:30
Sanity (14) skrev:
#11 Jeg ved det ærlig talt ikke, det er faktisk sjældent jeg har brugt den længere uden at tilslutte den til strøm. Men en god gang google 1015n eller 1215n review skulle kunne gøre tricket for dig ;)

Smartass ;) Men hvordan håndtere den enligt MS office (hvis det da er noget du bruger)?
Gravatar #16 - izym
18. sep. 2011 21:49
Da det er en 1,5 GHz Atom processor skal du ikke forvente meget af den. Sure, det er en dual core, men den er stadig sløv. Jeg har før arbejdet på en maskine med samme CPU, og kan ikke anbefale det.
Gravatar #17 - onetreehell
19. sep. 2011 05:20
Jeg fatter ikke hvad folk skal bruge office til
Gravatar #18 - Rasmus064
19. sep. 2011 05:44
onetreehell (17) skrev:
Jeg fatter ikke hvad folk skal bruge office til

Kontor relateret opgaver? Bare et gæt.
Gravatar #19 - Sanity
19. sep. 2011 10:11
Findes der en computer fra nyere tid der ikke kan køre office? Men klart, atom processorerne er ikke de hurtigste.
Gravatar #20 - onetreehell
19. sep. 2011 13:46
#17,18
Jeg mente selvfølgelig til uddannelsesbrug. Men jeg har godt hørt om kontorelever, det havde jeg ikke tænkt på.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login