mboost-dp1
Køb af NFC Tags
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Hva så.
Jeg skal have fat i nogle NFC Tags, da jeg skal til at lege lidt. Jeg har tænkt mig at starte med 5, og jeg har overvejet at bestille dem herfra.
Men ville lige høre om der var nogen der har et andet forslag til et sted at købe dem fra, helst med erfaringer.
Og når jeg så har fundet det rette sted at købe dem, kan vi jo passende se hvad folk har af forslag til hvad man kan bruge dem til. (Mit første projekt består i at bruge dem til mit vækkeur)...
Jeg skal have fat i nogle NFC Tags, da jeg skal til at lege lidt. Jeg har tænkt mig at starte med 5, og jeg har overvejet at bestille dem herfra.
Men ville lige høre om der var nogen der har et andet forslag til et sted at købe dem fra, helst med erfaringer.
Og når jeg så har fundet det rette sted at købe dem, kan vi jo passende se hvad folk har af forslag til hvad man kan bruge dem til. (Mit første projekt består i at bruge dem til mit vækkeur)...
Så har jeg bestilt fra ovenstående side.
Har bestilt de 5 der også er linket til, og slap med 90,66kr inkl. forsendelse og forhåbentligt også told.. (Det var i hvertfald sådan jeg læste det, men man ved aldrig med de danske toldregler..)
De skriver dog at man kan opleve forsinkelser i forsendelsen grundet Sandy.
Skriver mere når jeg modtager dem...
Har bestilt de 5 der også er linket til, og slap med 90,66kr inkl. forsendelse og forhåbentligt også told.. (Det var i hvertfald sådan jeg læste det, men man ved aldrig med de danske toldregler..)
De skriver dog at man kan opleve forsinkelser i forsendelsen grundet Sandy.
Skriver mere når jeg modtager dem...
Jeg gætter på at han skal placerer sit NFC-tag et andet sted i huset/lejligheden. Når hans vækkeur så går af, så skal han bevæge sig hen til sit NFC-tag for at slå den fra.
Hvis hans NFC-tag så er i badet og der er timer på vandet (KOLDT!), så ville det være perfekt.
Jeg gætter på at han skal placerer sit NFC-tag et andet sted i huset/lejligheden. Når hans vækkeur så går af, så skal han bevæge sig hen til sit NFC-tag for at slå den fra.
Hvis hans NFC-tag så er i badet og der er timer på vandet (KOLDT!), så ville det være perfekt.
Har netop modtaget denne pakke i dag.
Så skal der eksperimenteres lidt.
Så skal der eksperimenteres lidt.
Har leget lidt og fundet ud af at det lokale bibliotek bruger NFC på bøger osv.
...samt at de ikke er blevet skrivebeskyttet :)
...samt at de ikke er blevet skrivebeskyttet :)
Man kunne jo ændre koden på diverse kristne udgivelser, så de fremstår som "Analsex for begyndere", "Hvordan bekæmper jeg lysten til små drenge" osv.
Der er da til et par timers sjov.
Der er da til et par timers sjov.
Så er min første "opgave" løst.
Jeg har brugt NFC Alarm Clock og har fået sat en alarm op med et NFC tag på mit køleskab, og så en igen en halv time senere oppe på mit badeværelse. Det kan dog være at tiden skal rettes til et kvarter i stedet for...
Jeg har brugt NFC Alarm Clock og har fået sat en alarm op med et NFC tag på mit køleskab, og så en igen en halv time senere oppe på mit badeværelse. Det kan dog være at tiden skal rettes til et kvarter i stedet for...
Chewy (13) skrev:Så er min første "opgave" løst.
Okay, jeg kan se ideen med teknologien nu. Jeg kan ikke stå op i ordentlig tid, og så må NFC jo lære mig det.
Men skal man bruge en writer til den NFC tags, som du har købt?
<3Thinkpads (14) skrev:Men skal man bruge en writer til den NFC tags, som du har købt?
Man bruger bare telefonen til at programmere dem.
Har ikke selv lavet så meget nu, andet en en tag på min bærbare der sætter min telefon op som trådløst accesspoint.
Husk at hvis et tag skal virke på en metaloverflade, skal det vær af en type der er lavet til det.
Hvis du bare har tænkt dig at benytte NFC Alarm, så kan programmet selv finde ud af at skrive til dit tag.
Du laver en ny alarm, vælger NFC som alarm type (du kan b.la. også vælge puzzle eller QR Code), du får derefter en side hvor du kan vælge "write to NFC Tag", den vælger du og køre tagget hen over bagsiden på telefonen.. Og det er det..
Hvis du skal ud i mere advancerede funktioner skal du bruge en kombo af "NFC Task Launcher" og "TagWriter".. Der findes andre programmer, men det er dem jeg er blevet anbefalet..
Du laver en ny alarm, vælger NFC som alarm type (du kan b.la. også vælge puzzle eller QR Code), du får derefter en side hvor du kan vælge "write to NFC Tag", den vælger du og køre tagget hen over bagsiden på telefonen.. Og det er det..
Hvis du skal ud i mere advancerede funktioner skal du bruge en kombo af "NFC Task Launcher" og "TagWriter".. Der findes andre programmer, men det er dem jeg er blevet anbefalet..
Chewy (16) skrev:Hvis du bare har tænkt dig at benytte NFC Alarm, så kan programmet selv finde ud af at skrive til dit tag.
Bop! Skide smart, jeg sad lige og kiggede på programmet, jeg er lidt solgt. Jeg må lige komme ned med flaskerne og bestilt sådan noget.
Nu forsøger jeg ikke at highjacke din tråd, men hvad kan man ellers?
[EDIT)Nu fandt jeg lige ud af mit Chase kort indholder en NFC chip. Jeg er nysgerrig!
Og nu jeg er i gang med at ramble..
Er der nogen der ved om der findes andre telefonnummer databaser som private har adgang til, udover DGS, KRAK, 118.dk og Eniro?
Grunden til at jeg spørger er at jeg med i pakken har fået en nøglering, med NFC Tag i. Og jeg har overvejet at indkode Navn, mobilnummer og email. Så man nemt kan give folk mit nummer når NFC bliver mere udbredt og normalt.
Og så vil man også kunne få kontakt til mig, hvis jeg mister mine nøgler.
Dette kræver så bare at jeg er sikker på at mit nummer er hemmeligt...
Er der nogen der ved om der findes andre telefonnummer databaser som private har adgang til, udover DGS, KRAK, 118.dk og Eniro?
Grunden til at jeg spørger er at jeg med i pakken har fået en nøglering, med NFC Tag i. Og jeg har overvejet at indkode Navn, mobilnummer og email. Så man nemt kan give folk mit nummer når NFC bliver mere udbredt og normalt.
Og så vil man også kunne få kontakt til mig, hvis jeg mister mine nøgler.
Dette kræver så bare at jeg er sikker på at mit nummer er hemmeligt...
@ #21
Så forsvinder den ene halvdel af grunden til at gøre det i første omgang. At man nemt kan gi' folk mit nummer.
Lige pt. fungere det således.
Swipe tagget (dejlig korrekt dansk :-) på bagsiden. Og telefonen åbner et vCard som man så kan gemme direkte i telefonen ved at trykke gem.
Dette vCard indeholder så mobilnummer, email, ICQ, Skype og Windows Live...
Hvad med kontakt på hemmelig mail-adresse i stedet?
Så forsvinder den ene halvdel af grunden til at gøre det i første omgang. At man nemt kan gi' folk mit nummer.
Lige pt. fungere det således.
Swipe tagget (dejlig korrekt dansk :-) på bagsiden. Og telefonen åbner et vCard som man så kan gemme direkte i telefonen ved at trykke gem.
Dette vCard indeholder så mobilnummer, email, ICQ, Skype og Windows Live...
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.