mboost-dp1
Køb af Playstation 3
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Godaften :).
Jeg har så godt som besluttet mig for, at jeg vil have en PS3. Jeg vil bare ikke så gerne af med 3000 lige nu for den, så har kigget lidt på nogle af de brugte som er på markedet.
Jeg fandt en PS3 60 gb tæt på mit hjem, som kun står til 1800,-. Jeg synes bare det lyder af lidt, når andre 60 gb står til langt mere andre steder? Sælger har skrevet at han har original emballage men desværre ikke kvitering. Den er i øvrigt ½ år gammel.
Ud over den har jeg set på en som har en 60 gb til at stå på sjælland, og han sælger den til 2300,- da han åbenbart har et parti af dem. I og med den befinder sig på sjælland, så har jeg ikke mulighed for selv at hente den.
Mener i at det er værd at købe en brugt for at spare de penge? I så fald hvad skal jeg så være særligt opmærksom på når jeg ser på den (fejl på den osv.)
Håber i kan hjælpe lidt :). I må også meget gerne komme med nogle andre forslag, hvis i nu har set nogle gode tilbud.
På forhånd tak!
Jeg har så godt som besluttet mig for, at jeg vil have en PS3. Jeg vil bare ikke så gerne af med 3000 lige nu for den, så har kigget lidt på nogle af de brugte som er på markedet.
Jeg fandt en PS3 60 gb tæt på mit hjem, som kun står til 1800,-. Jeg synes bare det lyder af lidt, når andre 60 gb står til langt mere andre steder? Sælger har skrevet at han har original emballage men desværre ikke kvitering. Den er i øvrigt ½ år gammel.
Ud over den har jeg set på en som har en 60 gb til at stå på sjælland, og han sælger den til 2300,- da han åbenbart har et parti af dem. I og med den befinder sig på sjælland, så har jeg ikke mulighed for selv at hente den.
Mener i at det er værd at købe en brugt for at spare de penge? I så fald hvad skal jeg så være særligt opmærksom på når jeg ser på den (fejl på den osv.)
Håber i kan hjælpe lidt :). I må også meget gerne komme med nogle andre forslag, hvis i nu har set nogle gode tilbud.
På forhånd tak!
1 skrev:Jeg fandt en PS3 60 gb tæt på mit hjem, som kun står til 1800,-. Jeg synes bare det lyder af lidt, når andre 60 gb står til langt mere andre steder? Sælger har skrevet at han har original emballage men desværre ikke kvitering. Den er i øvrigt ½ år gammel.
En ½ år gammel PS3 til 1800 kr. uden kvittering - det lyder en smule suspekt, gør det ikke? Når man nu tænker på hvad nyprisen på sådan en fætter er?
Jeg har lige solgt min PS3 40Gb til 2800. Ej dårligt :D Den var så også med kvitt. og fuld garanti.
Hvis man kigger på DBA, så ligger alle 60gb på 4000-5000 kroner, så det du siger er meget mystisk. Lad være med at købe noget uden kvittering! Den fejl, der var på min PS3 var en der først blev synlig efter ½times spil, så sørg for, at sælger måske vil garantere (på skrift?) at maskinen ikke fejler noget og vil tage den tilbage i løbet af den første uge, hvis noget dukker op. Så skulle du vel være sikret?!
Hvis man kigger på DBA, så ligger alle 60gb på 4000-5000 kroner, så det du siger er meget mystisk. Lad være med at købe noget uden kvittering! Den fejl, der var på min PS3 var en der først blev synlig efter ½times spil, så sørg for, at sælger måske vil garantere (på skrift?) at maskinen ikke fejler noget og vil tage den tilbage i løbet af den første uge, hvis noget dukker op. Så skulle du vel være sikret?!
Det lader til folk får gode priser for deres PS3, specielt 60GB versionen.
Min er en 40GB version, men har udskiftet standard HDD, med en på 250GB.
Og ville aldrig (hvis den skulle sælges) forvente at få tæt på hvad jeg selv har givet.
Ville nok forvente omkring 2000,- incl. den nye HDD.
Min pointe er, at det ikke er alle der er ude på at tjene kassen.
Understreger lige at den ikke er til salg.
Min er en 40GB version, men har udskiftet standard HDD, med en på 250GB.
Og ville aldrig (hvis den skulle sælges) forvente at få tæt på hvad jeg selv har givet.
Ville nok forvente omkring 2000,- incl. den nye HDD.
Min pointe er, at det ikke er alle der er ude på at tjene kassen.
Understreger lige at den ikke er til salg.
Du vil få problemer med film, men ikke spil, da de ikke er regionslåst.
Men hvorfor ikke købe den du har lyst til, og smide en ny HDD i, hvis det er størrelsen der er afgørende?
Her er der en guide, med testede harddiske.
http://boardsus.playstation.com/playstation/board/...
Du vil få problemer med film, men ikke spil, da de ikke er regionslåst.
Men hvorfor ikke købe den du har lyst til, og smide en ny HDD i, hvis det er størrelsen der er afgørende?
Her er der en guide, med testede harddiske.
http://boardsus.playstation.com/playstation/board/...
Altså med hensyn til at importere. Så bliver det nok ikke så billigt som du tror. Der kommer en pokkers masse i told og afgifter oveni.
Sådan lidt OT - nogle der har mere info ang. skift af HDD?
Hvilken HDD skal man købe
Skal den formateres inden
Skal man tage noget backup inden den "gamle" tages ud
Hvad med garenti
Sidst men ikek mindst - hvad med de ting jeg har købt via online store - kan de hentes igen gratis?
Hvad med garenti
Sidst men ikek mindst - hvad med de ting jeg har købt via online store - kan de hentes igen gratis?
Hvilken som helst 2.5" SATA HDD skulle passe i PS3'en
Ja, PS3'en formaterer harddisken i dens format (som jeg ikke husker, hvad er)
Det er en god idé, at tage backup af dine savegames. De fylder ikke mere end max. 2mb pr stk. USB sticks er fine at lave backups af savegames på.
Hvad med garenti
Af skifte Harddisken bryder ikke garantien.
hvad med de ting jeg har købt via online store - kan de hentes igen gratis?
Ja, tryk på downloadlist (eller noget lignende) øverst i PS store, så kan du hente det hele igen, der fra.
Så det du rent faktisk siger til mig er at det kun kan gå for langsomt med at smide 500G i den? :-)
Gælder det også den "gamle" version af PS3?
Så det du rent faktisk siger til mig er at det kun kan gå for langsomt med at smide 500G i den? :-)
Hvilken som helst 2.5" SATA HDD skulle passe i PS3'en
Gælder det også den "gamle" version af PS3?
Se mit link i #7, der er det hele forklaret.
Plus en liste over drev der er testet, og hastigheds forskellene på 5400rpm og 7200rpm HDD.
Det er ikke hvilken som helst 2.5" HDD der passer i den, den skal også kun være 9,5 mm høj, eller som de skriver på edbpriser 1/8H.
Så disse er de største du kan proppe i her og nu: http://edbpriser.dk/Products/Listproducts.asp?ID=1...
Se mit link i #7, der er det hele forklaret.
Plus en liste over drev der er testet, og hastigheds forskellene på 5400rpm og 7200rpm HDD.
Det er ikke hvilken som helst 2.5" HDD der passer i den, den skal også kun være 9,5 mm høj, eller som de skriver på edbpriser 1/8H.
Så disse er de største du kan proppe i her og nu: http://edbpriser.dk/Products/Listproducts.asp?ID=1...
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.