mboost-dp1
Købshjælp: Fladskærm med DVB-C
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Hejsa,
Jeg skal bruge et nyt fjernsyn. Det skal selvfølgelig være en fladskærm og det skal hænge over sengen, i min lille lejlighed, så det behøver ikke være specielt stort.
Jeg forestiller mig et 32", og det skal have DVB-C tuner, også til MPEG-4. Stofa sender ukrypteret ud her. Mit budget siger max 5.000 kr.
Nogle gode bud?
Jeg skal bruge et nyt fjernsyn. Det skal selvfølgelig være en fladskærm og det skal hænge over sengen, i min lille lejlighed, så det behøver ikke være specielt stort.
Jeg forestiller mig et 32", og det skal have DVB-C tuner, også til MPEG-4. Stofa sender ukrypteret ud her. Mit budget siger max 5.000 kr.
Nogle gode bud?
Altså brormand købte i sin tid sådan en kal her Panasonic TX-P42X10Y., og han er vist ret godt tilfreds..
Det står til 4500,- hos f.eks komplett - det er ikke fullHD, men det står ganske pænt til pengene ;-)
Det står til 4500,- hos f.eks komplett - det er ikke fullHD, men det står ganske pænt til pengene ;-)
Smut i Bilka.... de har masser af 32" fjernsyn i den prisgruppe.
Jeg har selv et LG fjernsyn - noget større dog - som jeg er godt tilfreds med.
Du kan få et 32" LG til under 3000 kroner:
http://www.hifipriser.dk/Product/Details.aspx?pid=...
Det er ikke Full HD... men så igen, hvad skal man med Full HD på 32" ?
Jeg har selv et LG fjernsyn - noget større dog - som jeg er godt tilfreds med.
Det er ikke Full HD... men så igen, hvad skal man med Full HD på 32" ?
Jeg vil gå efter et Sony KDL32W5500, som ligger lige omkring 5.000 kroner (måske 2-300 kroner over).
Sonys 40" står på Flatpanels.dk's købsguide, så det kan ikke være helt dårligt. Mine forældre har ligeledes tilsvarende 40"-model (eller, næsten, da de har 40W5E, som er en energisparende version af 40W5500), og de er meget glade for det.
Nok det bedste af Sonys mellemklasse-tv, der findes i øjeblikket. For at komme op i næste klasse, skal du smide det dobbelte for en Z-klasse eller lignende, og det er på ingen måde prisen værd.
Sonys 40" står på Flatpanels.dk's købsguide, så det kan ikke være helt dårligt. Mine forældre har ligeledes tilsvarende 40"-model (eller, næsten, da de har 40W5E, som er en energisparende version af 40W5500), og de er meget glade for det.
Nok det bedste af Sonys mellemklasse-tv, der findes i øjeblikket. For at komme op i næste klasse, skal du smide det dobbelte for en Z-klasse eller lignende, og det er på ingen måde prisen værd.
Tak for hjælpen alle sammen, det ser også lækkert ud, det Sony der. Kan også se det kan fåes for 4.847 kr. hos http://www.happii.dk/product.aspx?uid=262485&p...
Jeg har lige købt LG 32LH4000 fordi det på det tidspunkt, i mandags, var billigere end 3000 modellen.
Det virker umiddelbart rigtigt godt. Man kan sortere kanaler, der en billede guide, og nogle smarte strømspare funktioner.
Det virker umiddelbart rigtigt godt. Man kan sortere kanaler, der en billede guide, og nogle smarte strømspare funktioner.
#6 Tager man LG'en, som FreeSoft anbealer, i betragtning, så et det næsten dødt løb mht. specifikationerne. Sony'en er lidt bedre, men jeg tvivler på, at det er noget, som man kan se alene på den baggrund.
Til gengæld er der over 1.000 kroners forskel, og det skal man jo ikke kimse af nu om dage.
Det er nu, hvor man skal gå på jagt efter reviews. Jeg ynder at bruge enten Pricerunner.co.uk, hvor der ofte er masser af ekspert- og brugerreviews, eller Flatpanels.dk, hvor der er et godt brugerforum (som om du ikke allerede vidste det).
Men, ja, jo, tjoh... Jeg anbefaler stadig Sony'en jf. mine forældres erfaringer, men LG'en ser ikke dårlig ud. Jeg har ingen erfaring med disse, men det lyder som om, at FreeSoft er en hæderlig mandsperson, der kan stå inde for det. :)
Til gengæld er der over 1.000 kroners forskel, og det skal man jo ikke kimse af nu om dage.
Det er nu, hvor man skal gå på jagt efter reviews. Jeg ynder at bruge enten Pricerunner.co.uk, hvor der ofte er masser af ekspert- og brugerreviews, eller Flatpanels.dk, hvor der er et godt brugerforum (som om du ikke allerede vidste det).
Men, ja, jo, tjoh... Jeg anbefaler stadig Sony'en jf. mine forældres erfaringer, men LG'en ser ikke dårlig ud. Jeg har ingen erfaring med disse, men det lyder som om, at FreeSoft er en hæderlig mandsperson, der kan stå inde for det. :)
http://www.wupti.com/Produkter/TV-HIFI/TV/WKDL32W5...
Wupti er certificeret Sony Retailer, så hvis der sker noget med tv'et kan du smutte ned i Sony Center og aflevere det, i stedet for at skulle sende det ind til happii.dk.
Har kun gode erfaringer med wupti.dk med de omkring 20 handler jeg har lavet der for mellem 100 kr. og 4.000 kr. Deres RTM er også ganske udmærket hvor du får masser af information og hurtig betjening.
Jeg har ikke nogle erfaringer fra happii.dk
Wupti er certificeret Sony Retailer, så hvis der sker noget med tv'et kan du smutte ned i Sony Center og aflevere det, i stedet for at skulle sende det ind til happii.dk.
Har kun gode erfaringer med wupti.dk med de omkring 20 handler jeg har lavet der for mellem 100 kr. og 4.000 kr. Deres RTM er også ganske udmærket hvor du får masser af information og hurtig betjening.
Jeg har ikke nogle erfaringer fra happii.dk
Ja, det LG ser også fint ud. Så kunne der måske også blive til noget surround sound.
Happii er, som Merlin.dk, drevet af Proshop, som jeg ikke har prøvet noget dårligt med.
Happii er, som Merlin.dk, drevet af Proshop, som jeg ikke har prøvet noget dårligt med.
Nu er det jo begrænset hvor mange timer jeg har haft det, men det ser fint ud indtil videre
LG'en købte jeg ved Proshop, det viste sig så at det var en 4020, kan dog ikke finde ud af hvad forskellen skulle være. De ser ens ud på LG's hjemmeside.
For at den kan finde kanaler skal den lige overbevises om at den er i Sverige, LG's FAQ -> LCD TV -> DVB-søgning (Digital TV):
Nu er det jo begrænset hvor mange timer jeg har haft det, men det ser fint ud indtil videre
LG'en købte jeg ved Proshop, det viste sig så at det var en 4020, kan dog ikke finde ud af hvad forskellen skulle være. De ser ens ud på LG's hjemmeside.
For at den kan finde kanaler skal den lige overbevises om at den er i Sverige, LG's FAQ -> LCD TV -> DVB-søgning (Digital TV):
LG FAQ skrev:Hvordan - Start en DVB-C søgning. (Hvis du har digital-tv fra Kabel-tv.)
(Før du starter, skal du ændre dit TV land til Sverige. Se manualen for reference.)
Har også Stofa, dejligt man ikke skal have en boks. Men de fordobler da også næsten prisen her til april.
Hvis dine antenne kabler i 100% i orden skulle du heller ikke få problemer med at køre digital. Jeg havde et for langt kabel fra væggen til tv'et der var snoet sammen, og det gav store udfald på fx Zulu, som her ligger højt oppe i frekvens (8xxmhz, hvis det har noget at sige, ikke det jeg har forstand på ;-) ). Satte et kortere kabel i og der har ikke været på problemer.
Ved et andet TV med en harddiskoptager tilsluttet, hvor antennen gik i gennem optageren var der også lidt problemer. Men hvis jeg tager den fra og går direkte, er der ingen problemer, så optageren på jo have lidt problemer.
Så har du da lidt at gå efter, hvis du får problemer med signalet ;-)
Hvis dine antenne kabler i 100% i orden skulle du heller ikke få problemer med at køre digital. Jeg havde et for langt kabel fra væggen til tv'et der var snoet sammen, og det gav store udfald på fx Zulu, som her ligger højt oppe i frekvens (8xxmhz, hvis det har noget at sige, ikke det jeg har forstand på ;-) ). Satte et kortere kabel i og der har ikke været på problemer.
Ved et andet TV med en harddiskoptager tilsluttet, hvor antennen gik i gennem optageren var der også lidt problemer. Men hvis jeg tager den fra og går direkte, er der ingen problemer, så optageren på jo have lidt problemer.
Så har du da lidt at gå efter, hvis du får problemer med signalet ;-)
[reklame?]
http://www.expert.dk/default.asp?state=product_det...
KDL32W5500 er et rigtig godt bud.
Vi har også i Expert KDL32S5650 (afløseren til V5500 hvis jeg ikke husker helt galt) til 3999,-
Det er full hd og med alle de vigtige tunere. Dog vil jeg også holde på at full hd ikke er videre nødvendigt i et 32".
I uge 1 kommer der LG full hd 32" til 3499,- (LF2500)
I uge 3 kommer der Panasonic 37" plasma til 4999,-
[/reklame]
MadiZone (3) skrev:
http://www.expert.dk/default.asp?state=product_det...
KDL32W5500 er et rigtig godt bud.
Vi har også i Expert KDL32S5650 (afløseren til V5500 hvis jeg ikke husker helt galt) til 3999,-
Det er full hd og med alle de vigtige tunere. Dog vil jeg også holde på at full hd ikke er videre nødvendigt i et 32".
I uge 1 kommer der LG full hd 32" til 3499,- (LF2500)
I uge 3 kommer der Panasonic 37" plasma til 4999,-
[/reklame]
Tak for de mange henvendelser allerede... så er der da lidt at kigge på.
Ja, det skal hænge på en svingarm hen over sengen, så skærmen er ca. 1,5 meter fra mine øjne.
themuss (12) skrev:Undskyld mig, men hvad er det lige der foregår her? Forklar!!!! Og bedre end "wah wah det skal bare..."
Ja, det skal hænge på en svingarm hen over sengen, så skærmen er ca. 1,5 meter fra mine øjne.
Jeg har netop installeret dette fjernsyn hos min niece.
I forhold til prisen, er jeg meget imponeret.
I forhold til prisen, er jeg meget imponeret.
Hej alle, jeg har kigget lidt på Sony KDL40V5500K.
Ved godt I anbefalede W5500, og ikke V5500, men forskellen er vist kun, at det W er 100 hz. Det er selvfølgelig lækkert, men skal man tro Flatpanels.dks brugere, så er det ikke de over 1000 kr ekstra værd, medmindre man ser sport.
Var inde og kigge på 40V5500 i butikken, og det ser ret lækkert ud, så jeg tror jeg tager ned og henter det om et par dage :)
Ved godt jeg smuttede op til 40", men det kan armen godt holde til, så hvorfor ikke?
Ved godt I anbefalede W5500, og ikke V5500, men forskellen er vist kun, at det W er 100 hz. Det er selvfølgelig lækkert, men skal man tro Flatpanels.dks brugere, så er det ikke de over 1000 kr ekstra værd, medmindre man ser sport.
Var inde og kigge på 40V5500 i butikken, og det ser ret lækkert ud, så jeg tror jeg tager ned og henter det om et par dage :)
Ved godt jeg smuttede op til 40", men det kan armen godt holde til, så hvorfor ikke?
Hvis du ikke kan se forskel, så er der jo ikke noget problem, og så kan du jo sagtens spare de 1.000 kr. ved at købe V-modellen i stedet for W-modellen.
The-Lone-Gunman (24) skrev:Hej alle, jeg har kigget lidt på Sony KDL40V5500K.
Ligesom MZ vil jeg også anbefale dig at lytte til din mavefornemmelse i stedet for din hjerne - hvis du ikke kan se forskel, så er det helt fint.
Prøv dog helst at finde et sted, hvor du kan sammenligne skærmene side-by-side. Der ligger Sony Centre rundt omkring i landet, som vil være et godt sted at starte.
Elgiganten kan måske også ligge inde med begge skærme, så spørg dem lige for en sikkerheds skyld.
Her kommer ligeledes forskellene på W5500 og V5500, så du måske kan nå en løsning hurtigere:
http://www.sony.dk/comparison/kdl40v5500k/kdl40w5500k skrev:
V5500 / W5500
Brugervejledning på skærmen? - / Ja
Dynamisk kontrast? 60000:1 / 100000:1
Motionflow 100Hz? - / Ja
Billedslørreduktion? - / Ja
Forskellene er derfor ikke så store, men så kommer det store spørgsmål:
Forskellen på et 32W5500 og et 40V5500 er cirka ingenting. Forskellen på et 40W5500 og et 40V5500 er måske 1.000-1.500 kroner.
Hvis du skal have TV'et i 3 år, så er det en merpris på 27,78 til 41,67 kroner om måneden*.
Hvis du skal have TV'et i 5 år, så er det en merpris på 25 til 16,67 kroner om måneden*.
Hvis du skal have TV'et i 10 år, så er det en merpris på 12,5 til 8,33 kroner om måneden*.
Har du ikke råd til at betale mellem 8 til 42 kroner mere om måneden for at sikre dig det bedste billede i klassen? :)
* Jeg har ikke taget højde for inflation!
Desuden, at stole på flatpanels.dk brugere er ligesom at stole på sælgeren i Fona.. I sær hvis du ikke har sat dig ind i det i forvejen.
Eller, det er i hvert fald min erfaring når jeg har søgt om hjælp til LCD-fladskærme..
Eller, det er i hvert fald min erfaring når jeg har søgt om hjælp til LCD-fladskærme..
MiniatureZeus (27) skrev:Desuden, at stole på flatpanels.dk brugere er ligesom at stole på sælgeren i Fona.. I sær hvis du ikke har sat dig ind i det i forvejen.
Du må gerne uddybe? Er de alle undercover Expert-medarbejdere? :)
Fona har KDL40W5500 til 5.899,- hvilket jo er 1000 kr ekstra, men kunne da være jeg skulle gå ned og kigge på det.
http://www.fona.dk/default.aspx?m=2&i=81&i...
http://www.fona.dk/default.aspx?m=2&i=81&i...
vandfarve (28) skrev:Du må gerne uddybe? Er de alle undercover Expert-medarbejdere? :)
Hvis du spørger om en LCD så handler 70 procent af diskussionen om hvor meget bedre plasma skærme er.. Og hvis du spørger om plasma skærme, så handler det kun om hvor dum man er, hvis man ikke vælger Panasonic... Desuden, hvis man læser på bl.a. flatpanels.dk, recordere.dk og hifi4all.dk så begynder folk at tvivle på flatpanels.dks test om hvor subjektive de er.. Bare se deres test af 40PFL9404..
De 4 forskelle i V og W er brugermanual i tv, kontrast, motionflow og lavere strømforbrug.
Lige for at få alle tingene med.
Hvis man tager ud for at teste V mod W så husk at lege med motionflow under options-tasten
Den står som standard mere eller mindre kun til at fjerne slør. Slår man den op på maks får man også effekten med de flydende bevægelser med.
Lige for at få alle tingene med.
Hvis man tager ud for at teste V mod W så husk at lege med motionflow under options-tasten
Den står som standard mere eller mindre kun til at fjerne slør. Slår man den op på maks får man også effekten med de flydende bevægelser med.
Så er fjernsynet købt og hængt op på væggen. Tak for hjælpen alle sammen!
Det blev et 40W5500. I Fona havde de hængt V og W modellen op ved siden af hinanden, og så var der ikke meget at rafle om, den store model er pengene værd. De 100 hz gør en stor forskel på de hurtige panoreringer.
Det ser lidt voldsomt ud med et 40", når man før har haft et 32", men en skærm kan jo ikke blive for stor :)
Det blev et 40W5500. I Fona havde de hængt V og W modellen op ved siden af hinanden, og så var der ikke meget at rafle om, den store model er pengene værd. De 100 hz gør en stor forskel på de hurtige panoreringer.
Det ser lidt voldsomt ud med et 40", når man før har haft et 32", men en skærm kan jo ikke blive for stor :)
Okay, det står simpelthen fantastisk. Utrolig lækkert tv.
Jeg kom lige lidt i bukserne da jeg zappede over på DR HD.
Jeg kom lige lidt i bukserne da jeg zappede over på DR HD.
Ja, der hang også et 200 hz Sony (kan ikke huske model), som selvfølgelig stod endnu bedre, men der kunne dankortet alligevel ikke følge med :)
De havde sat en demo på, hvor bl.a. et landkort kørte hurtigt over skærmen. På 50hz kunne man ikke se bynavne osv., det kunne kan sagtens på 100hz og på 200hz-modellen stod det helt skarpt.
De havde sat en demo på, hvor bl.a. et landkort kørte hurtigt over skærmen. På 50hz kunne man ikke se bynavne osv., det kunne kan sagtens på 100hz og på 200hz-modellen stod det helt skarpt.
5.899,- i Fona. Det stod til 6.999,- på skiltet, men påpegede så, at det stod til en anden pris på deres hjemmeside. Det tjekkede han lige, også fik jeg det til den billige pris.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.