mboost-dp1

Kryptering

Gå til bund
Gravatar #1 - Svindleren
23. jan. 2011 14:21
Nogen der har forstand på, hvordan man finder ud af, om ens bil med startspærre, har en krypteret nøgle?

Det er sgu dyrt at få lavet en ny nøgle :-(
Gravatar #2 - gnаrfsan
23. jan. 2011 15:08
Krypteret er nok så meget sagt, men det lyder til at nøglen har en form for elektrisk feedback til bilen, og det er nok også noget af grunden til at den er dyr.
Gravatar #3 - Magten
23. jan. 2011 15:11
Ringer til sit værksted og spørger? :-)

Som regel kan de det på rygraden, men ellers kan det slås op i løbet af to minutter.
Gravatar #4 - Svindleren
23. jan. 2011 15:54
Det er en gammel bil fra 96, jeg fik gratis :-D men nøglen er i stykker og jeg har fundet en låsesmed, der kan lave en nøgle med startspærre til 300kr dog ikke en der er krypteret.

Forhandleren tager for meget for samme nøgle.
Gravatar #5 - engfeh
23. jan. 2011 16:40
Oversættelse: Du har nakket en bil, og hvis du prøver at købe en nøgle hos forhandleren bliver du meldt til politiet. Du vil nu vide om det er noget din skumle, småkriminelle ven kan klare eller om han tager røven på dig.

;)
Gravatar #6 - Jakob Jakobsen
23. jan. 2011 16:43
Er din bil fra 96, er der næsten garanti for at du har transponder i din nøgle da det blev et lovkrav lige deromkring, så du vil ikke bare kunne lave en kopi af nøglen, medmindre du laver en kopi af transponderen samtidig.
Hvilken bil er der tale om?
Gravatar #7 - Svindleren
23. jan. 2011 17:01
ohh snap.. er busted :-(

Det er en mitsubishi carisma 1.6
Gravatar #8 - Jakob Jakobsen
23. jan. 2011 17:27
Hvis du har den gamle nøgle, kan du i mange tilfælde tage transponderen ud og montere den i den nye nøgle og så skulle du ikke have problemer.
Gravatar #9 - Svindleren
23. jan. 2011 18:45
jeg har den gamle nøgle, men "nøglen" sidder løst i selve plastikken, den falder ud. Den er tapet sammen, og jeg bruger en anden nøgle, som IKKE har chip i, til at åbne bilen med, for at ikke knække den rigtige nøgle.
Men hvis det kan lade sig gøre, som du siger så burde der ikke være noget problem for nøglehæleren at lave en nøgle med chippen fra den gamle nøgle.
Gravatar #10 - Svindleren
24. jan. 2011 11:38
til de nysgerrige: Fik lavet en helt ny nøgle til 300kr. Man kan flytte chippen fra en gammel nøgle over til en ny for 175kr.

end of story
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login