mboost-dp1

Kuglepens klik

Gå til bund
Gravatar #1 - JensOle
14. jun. 2009 19:20
Hvor mange klik kan en kuglepen holde til, før selve klik mekaniken går i stykker ?
Forskellige kuglepenne må selvfølgelig have et forskelligt tal. Er det noget producenterne ved ?
Veg har hørt om at tastaturer og mobiltelefoner har et taste tal som man mener knapperne kan holde til.
Hvor lang til vil det tage at slide kilk mekaniken i stykker på en kuglepen ?
Gravatar #2 - Frandsen
14. jun. 2009 19:24
Over 9000 klik.
Gravatar #3 - Systran
14. jun. 2009 19:31
Det er vel, uden jeg kender et præcist tal, forskelligt fra mærke til mærke. Som så mange andre ting, er der forskellige mærker og derved vel også forskellig kvalitet.

Men producenterne må jo lave nogle slid-tests på deres kuglepenne før de sender dem på markedet, som sætter en bestemt standard.
Gravatar #4 - JensOle
14. jun. 2009 19:38
Jeg har været udefor at en kuglepen knækkede, blev mast, at kuglen røg ud eller at blæket slap op eller blev tørt, men jeg har aldrig stødt på en kuglepen hvor klik mekanismen var slidt i stykker, eller virkede som om den var på vej til det.

Er der nogen der har prøvet det ?
Gravatar #5 - D_V
14. jun. 2009 19:38
man må jo antage at de regner med at du tegner en x lang streg, og derved bruger x meget blæk. Per gang du har klikket den ud.

Så man må da antage, at de kan holde til blækmængde divideret med x mængde blæk.
Og sikkert også meget mere..

Af ren nysgerrighed, hvorfor spørgsmålet ????

#4, har da været ude for at klik mekanismen er gået i stykker, men det har aldrig været i forbindelse med almindelig slid...
Gravatar #6 - JensOle
14. jun. 2009 19:43
D_V (5) skrev:
Af ren nysgerrighed, hvorfor spørgsmålet ????

Svaret står lidt i #4
Det slår mig bare at det er noget af det eneste mekanik jeg aldrig har bemærket har været slidt.
Det må være sindsygt overdimentioneret og et ret så geniatl system.

Desuden har jeg ikke kunne finde noget om det på nettet.
Gravatar #7 - JensOle
14. jun. 2009 19:44
Frandsen (2) skrev:
Over 9000 klik.

Har du prøvet ?
Gravatar #8 - Ronson ⅍
14. jun. 2009 21:04
#7: Over 9000 er et magisk tal

Dividerer man over 9000 med 60 får man stadig over 9000.
Gravatar #9 - Kan.Du.Huske.Hvem.Jeg.Var
14. jun. 2009 21:37
#8 Flot, du fik mig til at prøve... ER DU GLAD NU? :P
Gravatar #10 - Norrah
14. jun. 2009 22:19
#8 jeg har en kuglepen som er over de 9000, som den er over!
Selv hvis man dividere det tal med 60, så er man stadig over det tal der var over det tal der var over 9000.
Gravatar #11 - Cloud02
14. jun. 2009 22:24
JensOle (4) skrev:
Jeg har været udefor at en kuglepen knækkede, blev mast, at kuglen røg ud eller at blæket slap op eller blev tørt, men jeg har aldrig stødt på en kuglepen hvor klik mekanismen var slidt i stykker, eller virkede som om den var på vej til det.

Er der nogen der har prøvet det ?
Jeg har oplevet masser af crap kuglepenne, hvor klik-dimsen er gået i stykker selom der er ca. halvdelen af blækket tilbage.
Gravatar #12 - Chewy
14. jun. 2009 22:36
How do they do it (Discovery Version) S05E17
http://en.wikipedia.org/wiki/How_Do_They_Do_It%3F#...

Men kan ikke huske svaret..
(Så fik jeg alligevel noget ud af at ligge søvnløs on/off i 4 måneder.)
Gravatar #13 - Frandsen
14. jun. 2009 22:58
Okay, det var vist kun mig der har brugt lidt for meget tid på 4chan...

It's Over 9000!
http://knowyourmeme.com/memes/its-over-9000 skrev:
The phrase adopted from Dragon Ball Z is now used in place of saying “Like a million!” or “Tons!” when talking about a relatively large amount.
Gravatar #14 - roennow
14. jun. 2009 23:12
wow. 4chan. så er du hizzo på nettet.
Gravatar #15 - LinguaIgnota
15. jun. 2009 00:31
Sådan lidt [url= og helt off-topic.
Gravatar #16 - illishar
15. jun. 2009 13:19
I en basal kuglepen, fungerer klik-mekanismen via 1 fjeder og 2 plastik-tandhjul (i mangel af bedre), som der har forskellig størrelse tænder.
Antallet af klik kan derfor findes ved, at slå fjederens metaltrætheds-konstant op eller ved at finde ud af hvornår den pågældende type plastik, bliver skørt. Hvis det er fjederen der fejler, så vil det dog ske gradvist. Jeg har faktisk et papir med konstanter for fjedres "halveringstid" og for nogle plastiktyper ... FUCK!!!!
... Jeg gætter på over 9000 klik
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login