mboost-dp1

Kvindelig præsident .... ?

Gå til bund
Gravatar #1 - Derfor
4. jan. 2008 07:39
I Usa bliver præsidentens kone kaldt for "first lady", hvad bliver manden så kaldt hvis det er en kvindelig præsident der bliver valgt?
Gravatar #2 - tgr
4. jan. 2008 07:41
dunno, men vi må håbe Obama bliver valgt så amerikanerne ikke skal bruge så meget tid på sådan nogle kringlede spørgsmål.
Gravatar #3 - vandfarve
4. jan. 2008 10:57
Hvad er der galt med "First man"? Vores egen prins Henrik fik også konstrueret titlen "Prinsegemal", efter at han i en årrække havde været gift med dronning Margrethe, så det burde ikke være noget problem...
Gravatar #4 - carb
4. jan. 2008 12:55
Jeg er sikker på at 95% af befolkningen vil kalde ham 'first lady'.
Gravatar #5 - helsinghof
4. jan. 2008 13:07
Hvad kalder man så en sort præsident?
Prezidizzle fo' schizzle?
Gravatar #6 - Norrah
4. jan. 2008 15:13
Nu er det jo desværre ikke hillary der vandt. Selvom jeg gerne havde set det, hun havde været godt for landet.

Men jeg har faktisk svært ved at tro at Obama ikke kommer i huset.

Oprah Winfrey er aktivet gået ind og støtter Obama. Og når hun tager en beslutning, så følger 200 millioner amerikanere automatisk trop.
Gravatar #7 - MiniatureZeus
4. jan. 2008 15:18
Er der nogen som har læst det seneste Euroman, hvor der er en stor artikel om Obama?

Den er virkelig god, og jeg tror virkelig at han bliver et scoop for Amerika hvis han kommer ind. Både af den grund at han er så ung (kun i midten af 40'erne) og at han ikke er svampet så meget til i politik endnu (han har vidst kun siddet i senatet i 2 år)

Hvis jeg kunne stemme, så havde han klart fået min stemme, også selvom Hillary er en god kandidat.
Gravatar #8 - arne_v
4. jan. 2008 15:19

Det hedder "First Gentleman".
Gravatar #9 - lorenzen
4. jan. 2008 15:22

Eller de kunne få Ron Paul, og måske kunne USA igen få indført personlig frihed, hvad det indebærer af frit internet og begrænset aflytning.

Personligt så jeg gerne den "sociale" side af Obama og så den liberale side af Ron Paul kombineret på en eller anden smart måde.
Gravatar #10 - arne_v
4. jan. 2008 15:54
#2 og 7

Obama er jo meget sympatisk, karismatisk og ikke så "politiker-agtig".

Men er det nok til at blive USA's præsident ?

Han taler meget om, at han vil gøre tingene anderledes, men er sjældent konkret om hvad han vil gøre.
Gravatar #11 - vandfarve
4. jan. 2008 16:32
Nu har Obama vundet det første primærvalg i Iowa, og ifølge meningsmålingerne ligger han også til at vinde valget i New Hampshire, så det er nok ikke så urealistisk igen.

Ang. valget i Iowa vandt han stort foran sine demokratiske medkanditater, ligesom demokraterne fik i alt 200 % flere stemmer end republikanerne.

Jeg tror i hvert fald på ham, og jeg støtter ham endda på Facebook. Det er lige før, at jeg vil spille på udfaldet af præsidentvalget i november, hvis/når det bliver muligt.
Gravatar #12 - arne_v
4. jan. 2008 18:59

Efter sejren i IA udtalte han om næste primærvalg (NH):

In four days you can say that the time has come to move beyond the bitterness and the partisanship and the pettiness and the anger that's consumed Washington for so long; to end the political strategy that's about division instead of addition; to build a coalition that stretches between red states and blue states, because that's how we will win in November and that's how we will finally meet the challenges that we face as a nation.

Og det lyder jo meget godt. Men hvad siger han egentligt ?
Gravatar #13 - sKIDROw
4. jan. 2008 20:02

Ja Ron Paul kunne nok rent faktisk give USA, et bedre ry ude i verden. Med en udenrigspolitik af "non-intervention", hvor man ikke render og spiller smart, med langsigtede bivirkninger til følge. Plus at han er en af de få pt, som prioriterer højt at få styr på deres katastrofale nationaløkonomi. Tænk hvis man i danmark, også blot fik nationalbanken til at trykke flere penge, når uduelige politikere ikke kunne lave budgetter som hang sammen.
Gravatar #14 - Benjamin Krogh
5. jan. 2008 02:48
Pokkers. Læste titlen som "Kvinde lig som præsident".

Mine tanker fløj til Hillary... :P

Ved faktisk ikke hvad jeg synes ville være fedest. En sort mand eller en hvid kvinde som præsident.
Gravatar #15 - frygtl0s
5. jan. 2008 03:53
#14 hvad med en sort kvinde? jeg stemmer på hende der med det ustavelige fornavn og rice til efternavn...
Gravatar #16 - sKIDROw
5. jan. 2008 03:54

Så tror jeg lige du skal overtale hende til at stille op vist... ;)
Gravatar #17 - vandfarve
5. jan. 2008 09:37

Hun er nok noget af den værste medlem af Bush-administrationen, som kunne stille op. Efter jeg har læst Bob Woodwards "Bush At War", så får man det indtryk, at hun er endnu snævertsynet, patriotisk-egoistisk og krigsliderlig, end Bush himself. Hun vil bestemt være et dårligt valg, hvis USA overhovedet skal prøve på at rette op på alle de problemer, de har nu!
Gravatar #18 - frygtl0s
5. jan. 2008 12:56
#16-17 nu var det den eneste sorte kvinde i amerikansk politik jeg kunne komme i tanke om kl 4 i nat... Og jeg kan faktisk stadig ikke komme i tanke om andre...
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login