mboost-dp1
Kvinder og teknik
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Det skal først og fremmeste siges at jeg elsker min kæreste - men here goes:
Hun er ikke verdens stærkeste, hvad angår it. Hun fatter kortsagt ikke en hat - og det ved hun godt, og det accepterer hun, hun hader simpelthen computere, fordi de ifølge hende, aldrig virker som de skal. Det kan jeg godt følge hende i, men jeg ser det ikke som et stort problem. Er selvfølgelig biased, fordi jeg elsker at nørde med lortet.
Nå.
I går skulle hun printe. På trods af, at jeg har sat en computer op, så hun bare kan printe over netværket insisterer hun på, at smide USB-stikket i computeren. Så siger hun "eh, det virker ikke" jeg siger "klik på det lille printer ikon ved siden af uret og sig "annuller job" og prøv igen. "Jamen, der sker ikke noget", siger. Jeg tjekker, åbner og sletter jobbet.
Printer igen. Fejl. Jobbet ikke sendt, noget i den stil. Hmm. Tjekker om USB-stikket sidder ordentligt i. Der går det op for mig, til min store rædsel, at hun har har sat det ind i LAN-porten.
Jeg var ret målløs.
Hun er ikke verdens stærkeste, hvad angår it. Hun fatter kortsagt ikke en hat - og det ved hun godt, og det accepterer hun, hun hader simpelthen computere, fordi de ifølge hende, aldrig virker som de skal. Det kan jeg godt følge hende i, men jeg ser det ikke som et stort problem. Er selvfølgelig biased, fordi jeg elsker at nørde med lortet.
Nå.
I går skulle hun printe. På trods af, at jeg har sat en computer op, så hun bare kan printe over netværket insisterer hun på, at smide USB-stikket i computeren. Så siger hun "eh, det virker ikke" jeg siger "klik på det lille printer ikon ved siden af uret og sig "annuller job" og prøv igen. "Jamen, der sker ikke noget", siger. Jeg tjekker, åbner og sletter jobbet.
Printer igen. Fejl. Jobbet ikke sendt, noget i den stil. Hmm. Tjekker om USB-stikket sidder ordentligt i. Der går det op for mig, til min store rædsel, at hun har har sat det ind i LAN-porten.
Jeg var ret målløs.
Hehe.
USB-stikket glider faktisk også overraskende nemt i lan-porten. Det er selvfølgelig fejlfinding på analogisk og simpel plan at kigge efter når man sætter sit stik i :D
Må indrømme at jeg også selv har sat min trådløse muse-reciever i lan-porten på min bærbare et par gange, hvor jeg ikke har kigger efter og ikke har kunnet forstået hvorfor den ikke reageret, men det er ikke noget, jeg praler af :P De sidder også lige ved siden af hinanden. Feje hold..
Nu har jeg heldigvis nano-reciever, så jeg behøver ikke at tage den ud før jeg skifter computeren ud :)
Kan godt se din bekymring. Det er skræmmende at se, at nogle folk stadig ikke fatter en bjælde af EDB og IT, også ganske unge mennesker, der ellers burde være fodret med det.
Værre er det dog at man end ikke gider at sætte sig ind i det, som det åbenbart er tilfældet med din kæreste her.
Hvad gør man den dag man står og skal oprette en e-Boks eller lave et professionelt cv? Man må følge med tiden :)
USB-stikket glider faktisk også overraskende nemt i lan-porten. Det er selvfølgelig fejlfinding på analogisk og simpel plan at kigge efter når man sætter sit stik i :D
Må indrømme at jeg også selv har sat min trådløse muse-reciever i lan-porten på min bærbare et par gange, hvor jeg ikke har kigger efter og ikke har kunnet forstået hvorfor den ikke reageret, men det er ikke noget, jeg praler af :P De sidder også lige ved siden af hinanden. Feje hold..
Nu har jeg heldigvis nano-reciever, så jeg behøver ikke at tage den ud før jeg skifter computeren ud :)
Kan godt se din bekymring. Det er skræmmende at se, at nogle folk stadig ikke fatter en bjælde af EDB og IT, også ganske unge mennesker, der ellers burde være fodret med det.
Værre er det dog at man end ikke gider at sætte sig ind i det, som det åbenbart er tilfældet med din kæreste her.
Hvad gør man den dag man står og skal oprette en e-Boks eller lave et professionelt cv? Man må følge med tiden :)
Systran (3) skrev:Må indrømme at jeg også selv har sat min trådløse muse-reciever i lan-porten på min bærbare et par gange, hvor jeg ikke har kigger efter og ikke har kunnet forstået hvorfor den ikke reageret, men det er ikke noget, jeg praler af :P De sidder også lige ved siden af hinanden. Feje hold..
Så er vi to :P
Topic: Min mor er faktisk på samme måde. Næsten hver gang hun tænder computeren lyder det pludseligt: "Emil, hvad skal jeg gøre??!?" -.-
Jeg havde en bruger igår der ringede ned til mig, og snakkede om Licence Agreement på Adobe. Programmet var nyinstalleret. Og da hun startede den op ville den have at hun acceppterede License Agreement, hun viste ikke helt hvad hun skulle gøre... Det resulterede i at hun printede hele License Agreement ud, og ringede til mig hvad hun skulle gøre...
Bare sjovt at hun har brugt adobe reader før, og da der så kom en lille boks op blev hun helt lost.
Det tog mig ca 10 min at forklare hende at det er detsamme hun selv sidder og arbejder med.
Bare sjovt at hun har brugt adobe reader før, og da der så kom en lille boks op blev hun helt lost.
Det tog mig ca 10 min at forklare hende at det er detsamme hun selv sidder og arbejder med.
Jeg tror jeg har fundet din kærestes overmand:
http://piratgruppen.org/forum/showthread.php?t=952...
Den var lige til en rulletur på gulvet :D
Jeg syntes altid det er sjovt når folk klikker på de reklamer der popper op ved f.eks. søgninger på Google. Det er jo lidt som at vende sig om og få klistret en stick-it note med ordene "Jeg er idiot" på ryggen, i betragtning af alle de dårlige kampagnetilbud, sporings-cookies og andet malware man bliver inficeret ved.
Jeg synes selv jeg ser mig selv som en flink person, men jeg nægter simpelthen at hjælpe folk med IT privat, hvis de ikke gider bruge bare lidt tid på at sætte sig ind i det, da det er sådan en kæmpe del af livet i dagens Danmark.
Heldigvis arbejder jeg ikke med slutbrugere i dagligdagen... Pyha.
Heldigvis arbejder jeg ikke med slutbrugere i dagligdagen... Pyha.
Ja, man må jo næsten ligesom lugte lunten når man fjerde gang på samme dag er "visitor #1,000,000" på en given hjemmeside.
Jeg ser det også lidt som naturlig selektion når folk klikker på tilfældige links på messenger.
Man siger jo heller ikke "ja tak" til en fyr, der kommer hen til dig med en kanyle, hvor han siger der er kræftinfektion i!?
Ja, man må jo næsten ligesom lugte lunten når man fjerde gang på samme dag er "visitor #1,000,000" på en given hjemmeside.
Jeg ser det også lidt som naturlig selektion når folk klikker på tilfældige links på messenger.
Man siger jo heller ikke "ja tak" til en fyr, der kommer hen til dig med en kanyle, hvor han siger der er kræftinfektion i!?
På den anden side findes der f.eks. min søster, hun bruger easy peasy det der hed ubuntu eee før på hendes eeepc. Hun er ikke helt skarp til terminalen endnu, men stadig kan hun følge instruktioner i en terminal. Ja hun bliver også sur over når hun fejlmelder hendes internet ved TDC, for hun gider heller ikke spilde tid på deres standard support.
Men ja størstedelen af kvindfolk men også rigtigt mange mænd (de tror så bare de kan finde ud af det og fucker det op for dem selv så det er et endnu større rednings job) kan ikke finde ud af det dersens IT
Men ja størstedelen af kvindfolk men også rigtigt mange mænd (de tror så bare de kan finde ud af det og fucker det op for dem selv så det er et endnu større rednings job) kan ikke finde ud af det dersens IT
Altså min mor er heller ikke alt for skarp til det der med computer. Hun plejer altid at kalde:
Åhh, kom lige.
Okay, hva nu?
Jamen den er ikke som den plejer!!! :@
Nåh? Hvordan plejer den da at være?
Det ved jeg da ikke!
Glemmer aldrig den gang hun lige fuckede printeren. Hun ville lige printe noget ud som hun ville ha støjet over på en t-shirt. Det går også fint nok, hun får faktisk selv printet det ud. Hun havde bare ik overvejet at det var noget vi fik med til den gamle injekt printer, og derfor ikke er beregnet til en laser. Man varmer det op med strygejernet for det kan klæbe sig fast på trøjen. Og en lasperinter bliver jo lidt halvvarm inden i. Så det resulterede så lige at det hele smeltede inde i printerenm, og klistrede sig fast på alle rullerne.
Well done!!!
Kunne være hun skulle ha smidt t-shirten med ind samtidig, så kunne printeren ha klaret det hele, så hun var fri for at finde strygejernet frem. -.-
Det var virkelig fedt at skille hele printeren af og rense den. Man gider ik helt smide en printer til 2,5k ud og købe en ny, bare for det :S
Åhh, kom lige.
Okay, hva nu?
Jamen den er ikke som den plejer!!! :@
Nåh? Hvordan plejer den da at være?
Det ved jeg da ikke!
Glemmer aldrig den gang hun lige fuckede printeren. Hun ville lige printe noget ud som hun ville ha støjet over på en t-shirt. Det går også fint nok, hun får faktisk selv printet det ud. Hun havde bare ik overvejet at det var noget vi fik med til den gamle injekt printer, og derfor ikke er beregnet til en laser. Man varmer det op med strygejernet for det kan klæbe sig fast på trøjen. Og en lasperinter bliver jo lidt halvvarm inden i. Så det resulterede så lige at det hele smeltede inde i printerenm, og klistrede sig fast på alle rullerne.
Well done!!!
Kunne være hun skulle ha smidt t-shirten med ind samtidig, så kunne printeren ha klaret det hele, så hun var fri for at finde strygejernet frem. -.-
Det var virkelig fedt at skille hele printeren af og rense den. Man gider ik helt smide en printer til 2,5k ud og købe en ny, bare for det :S
Magten (10) skrev:Jeg tror jeg har fundet din kærestes overmand:
Jeg har en kammerat, som har gjort lidt det samme. Han sad engang og tegnede et fint billede i Paint, og spurgte mig så i ramme alvor, om man kunne male med en "spejlfarve" på billedet.
Ronson (18) skrev:Min faster ringede engang til mig at nu havde de købt ny computer og den satans "pc'er" (som det jo hedder nu, personlig computerer) virkede ikke. Hun tændte og så sagde den "intet signal".
Kører hele vejen op til hende og så var det fordi hun kun tændte skærmen.
Damn det har min mor også gjort mange gange...
Jeg har fået sådan en tendens til, at når hver gang min mor eller kæreste siger, at computeren ikke virker, råber jeg bare "Genstart"... Det plejer og hjælpe, og hvis det ikke gør, har jeg da fred i de 2 minutter det tager for pc'en at genstarte... Altså en win-win...
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.