mboost-dp1

Lang internet kø hos telia

Gå til bund
Gravatar #1 - chris
11. jul. 2008 10:16
så troed man lige at man ville købe en Iphone..

det var så indtil jeg opdagde at jeg var numm 804 i deres internetkø

se billede

men i det mindste har de en kø så deres side ikke blive lagt ned ligsom såmange andres er blevet det i årenes løb :)
Gravatar #2 - Trogdor
11. jul. 2008 10:43
Ja de forstår at hype tingene. Der er kø bare for at komme ind og kigge påderes webshop. :D
Gravatar #3 - vandfarve
11. jul. 2008 10:53
#2 Umiddelbart vil jeg da mene, at det er den bedste løsning, så man ikke ender op med de problemer, som Zepto stod med. Det var forrykt, mens Telia her vælger at lade kunderne vente allerede ved "indgangen", så der ikke opstår problemer ved betalingen eller ved opdateringen af lagerstatus.

For sjov skyld prøvede jeg også at lægge mig i kø på webshoppen, og det gik da relativt hurtigt. Jeg kom ind som 800 and some, mens jeg blot efter et kvarter var nummer 434. Alt i alt er det god stil fra Telia.
Gravatar #4 - TullejR
11. jul. 2008 11:02
Gu' er det ej god stil -- de kunne have sørget for tilstrækkelig kapacitet i stedet. Det er altså ikke rocket science det her..
Gravatar #5 - Trogdor
11. jul. 2008 11:02
tja, det kan godt være du har ret. Jeg blev dog kastet af noget af deres proxy og kom om bag i køen igen.
Men nogle der ved om de har fået udsolgt i de fysiske butikker. Jeg er lidt spændt på at se hvor mange der bliver solgt.
Gravatar #6 - chris
11. jul. 2008 11:12
eeej..

Da jeg endelig kom ind var 16GB -modellen udsolgt :S

well
jeg tror at kritikerne har undervuderet "hype"
:P
Gravatar #7 - The-Lone-Gunman
11. jul. 2008 11:16
Eller også har der ikke været ret mange, da der er god PR i, at der er udsolgt...
Gravatar #8 - Trogdor
11. jul. 2008 11:30
Man har før hørt om at visse fabrikanter med vilie har haft færre enheder til salg end de har stående på lageret. Især inden for spille konsol branchen er det ret populært.
Gravatar #9 - chris
11. jul. 2008 12:57

nu er både den hvide og den sorte udsolgt
- det kan da også være at de har solgt 10.000 Iphones :P

telia skrev:

iPhone 3G 16GB sort er udsolgt.
iPhone 3G 16GB hvid er udsolgt.

lige nu tror jeg at alverdens PR-virksomheder skriver alt ned hvad apple laver..
de har en eller anden hypeness der bare virker
Gravatar #10 - myplacedk
11. jul. 2008 17:02
4 skrev:
Gu' er det ej god stil -- de kunne have sørget for tilstrækkelig kapacitet i stedet. Det er altså ikke rocket science det her..

Hvis jeg skal gætte, tror jeg ikke det er et spørgsmål om kapacitet.

Internetbrugere gør rigtigt meget i at lægge ting i sin virtuelle indkøbskurv, selv om de ikke køber varen. Når man har få varer på hylden, og rigtigt mange i butikken på én gang, bliver det noget bøv.

På den anden side - sidst jeg kiggede krævede deres butik IE for at man overhovedet kunne se hvad de havde at byde på, så ingen dumheder kan overraske mig.
Gravatar #11 - trylleklovn
12. jul. 2008 06:54
Åndsvagt reklamestunt.

Først lader telia informationen om, at de har meget få iPhones slippe ud hvilket resulterer i, at endnu flere stiller sig i kø = mere gratis reklame.

Og så når det latterligt lave antal iPhones så er solgt, så resulterer det i endnu en overskrifter på de fleste medier: iPhone UDSOLGT!!!
Gravatar #12 - Emmoss65
14. jul. 2008 07:11
#1 . uhh hemmelig reklame for SUF :P

Er der nogen herinde der har fået iPhone???????
Gravatar #13 - rpey60
14. jul. 2008 08:50
Jeg stod i kø på strøget natten til fredag og fik fingrene i en.
Tror kun de havde 150 stk af hver.
Havde nummer 205 i køen, og de sorte 16GB blev hurtigt udsolgt.
Fik hedigvis min hvide, jeg kom efter, som en af de sidste.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login