mboost-dp1
LCD vs. CRT strømforbrug
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Mojn
Eftersom jeg er pænt doven lige pt. og ikke orker at finde elpriser osv. beder jeg jer om hjælp. Der er garanteret en af jer, der allerede har regnet på det :D
Hvis vi siger, at man har X antal CRT-skærme (lad os bare sige 10 stk for at tage et rundt tal) med et snit-forbrug på 75W og vil udskifte dem med 10 stk LCD-skærme med et snit-forbrug på 20W. Hvor mange penge kan man så spare på et år?
Eftersom jeg er pænt doven lige pt. og ikke orker at finde elpriser osv. beder jeg jer om hjælp. Der er garanteret en af jer, der allerede har regnet på det :D
Hvis vi siger, at man har X antal CRT-skærme (lad os bare sige 10 stk for at tage et rundt tal) med et snit-forbrug på 75W og vil udskifte dem med 10 stk LCD-skærme med et snit-forbrug på 20W. Hvor mange penge kan man så spare på et år?
En standard 19" LCD bruger ca. 45W*8Timer*365Dage=131Kwh og ca. 262Kr.
En standard 21" CRT bruger ca. 100W*8Timer*365Dage=292Kwh og ca. 584Kr.
Jeg har valgt en 21" CRT da den passer ca. med arealet på en 19" LCD.
Tallene er nogenlunde et gennemsnit af hvad jeg lige har fundet på nettet og KWh prisen er sat til 2 kr. som passer nogenlunde med hvad jeg giver incl. afgifter.
En standard 21" CRT bruger ca. 100W*8Timer*365Dage=292Kwh og ca. 584Kr.
Jeg har valgt en 21" CRT da den passer ca. med arealet på en 19" LCD.
Tallene er nogenlunde et gennemsnit af hvad jeg lige har fundet på nettet og KWh prisen er sat til 2 kr. som passer nogenlunde med hvad jeg giver incl. afgifter.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.