mboost-dp1

Ledninger - brændbart?

Gå til bund
Gravatar #1 - XorpiZ
14. apr. 2009 07:12
Godmorgen.

Kort spørgsmål.

Er ledninger (både strøm og net) kvalificeret til at ryge med i brændbart affald eller skal det sorteres seperat?
Gravatar #2 - milandt
14. apr. 2009 12:07
Jeg skulle mene at kunne argumentere for at hvad som helst er brændbart. Det er bare et spørgsmål om høj nok temperatur.

Spørgsmålet er om det er stort eller småt brændbart. Det er tilsyneladende ikke alle der har samme opfattelse af "stor" som jeg har.
Gravatar #3 - XorpiZ
14. apr. 2009 12:17

Hehe, det har du ret i. Så vidt jeg kan læse mig frem til, så er alt over én meters længde = "stor". Det gælder for en hel del ledninger :)

Jeg kører derud og snakke med dem. Det må være det nemmeste
Gravatar #4 - Du3-
15. apr. 2009 06:56
milandt (2) skrev:
... Det er tilsyneladende ikke alle der har samme opfattelse af "stor" som jeg har.

Blev tøsen skuffet? ;-)
Gravatar #5 - milandt
15. apr. 2009 07:03
#4 ja, der er sq langt op til en meter
Gravatar #6 - Azuria
15. apr. 2009 07:17
På den lokale genbrugs station hører ledninger under elektronik mig bekendt.
De har en særlig container til ledninger endda.

Vil ikke umiddelbart tro det er småt brændbart..
Er der ikke noget med brændhæmmer og dets lige afgiver nogen grimme dampe når det brænder?
Gravatar #7 - The-Lone-Gunman
15. apr. 2009 07:20
Desuden kan kobberet vel genbruges hvis det sorteres for sig selv.
Gravatar #8 - XorpiZ
15. apr. 2009 07:30

Det gjorde det også her. Han sagde ihvf. at jeg bare skulle smide papkassen (?!?) med ledninger ned i buret med skærme osv. :D
Gravatar #9 - zin
15. apr. 2009 08:58
Plastik (som isoleringen af ledninger er lavet af) må ikke brændes af - og kobberet i ledningerne sædvanligvis heller ikke - det hele omsmeltes (håber jeg!), og genbruges.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login