mboost-dp1
Lene har igen fået en hjerneblødning
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Med hendes løn kan hun sgu selv købe den skide badebro, hvad med at bruge de penge på dem som har brug for det.. Lille tæve, med millioner på kontoen!
- JEG vil have en gratis badebro, nåh ja, og en strand så jeg kan bruge den!
- JEG vil have en gratis badebro, nåh ja, og en strand så jeg kan bruge den!
Jeg vil skyde på at den er ca. 25-30 meter lang, med en stor platform for enden. Men det er for så vidt også lige meget, det kan sagtens gøres meget billigere uden at gå på kompromi med kvaliteten. Men der må godt nok være lav vandet, hvis man har brug for en 150 meter lang badebro. Det lyder for mig til at være helt ude i hampen, med sådan en lang og dyr bro.
Jeg vil skyde på at den er ca. 25-30 meter lang, med en stor platform for enden. Men det er for så vidt også lige meget, det kan sagtens gøres meget billigere uden at gå på kompromi med kvaliteten. Men der må godt nok være lav vandet, hvis man har brug for en 150 meter lang badebro. Det lyder for mig til at være helt ude i hampen, med sådan en lang og dyr bro.
4 skrev:#2
Enig, plus den selvfølgelig skal være offentlig tilgængelig.
6 skrev:Hvis tipsmidlerne financierer den, så kan man vel gå ud fra at den er offentlig tilgængelig?
Alle badebroer og strande er offentlige. Der er ikke noget der hedder private strande mere.. Man kan så forsøge at gøre hvad man vil, for at undgå at der kommer "ubudne" gæster på sin strand. Vi har f.eks. ved vores sommerhus "tabt" 20 meget store kampesten lige ved skellet, så det er tæt på umuligt at komme ind på stranden..
Saavidt jeg husker er det netop lavet om saa alle kyst og strand omraader i danmark er offentligt tilgaengelige?
Det betyder altsaa at du ikke kan bede folk fortraekke..
Som fx #18 pointerer, saa kan man dog vaere kreativ :)
Hvorfor lige 150 meter?
Er 10 meter ikke nok?
For 430.000kr kan de da grave et dybere hul 5 meter fra strandkanten.... :P
Saavidt jeg husker er det netop lavet om saa alle kyst og strand omraader i danmark er offentligt tilgaengelige?
Det betyder altsaa at du ikke kan bede folk fortraekke..
Som fx #18 pointerer, saa kan man dog vaere kreativ :)
Hvorfor lige 150 meter?
Er 10 meter ikke nok?
For 430.000kr kan de da grave et dybere hul 5 meter fra strandkanten.... :P
kilden skrev:Ifølge Lene Espersens mand, direktør for tøjkæden H&M i Danmark, Danny Feltmann Espersen, som er initiativtager til broprojektet, bliver broen 150 meter lang og med en vanddybde på en meter for enden af broen.
150 meter ud og 1 meter ned?
Kunne det tænkes at der er tale om 150 m^2 badebro?
For det der giver ingen mening..
Hvis der virkelig er så lavvandet (vadehavs agtigt) for at nå til nogle ordentlige 'badedybder', skulle de måske bare anskaffe sig nogle vaders?
eller bare få våde fødder, kan kommer vel for at bade ^^
jo du kan netop godt bede folk om at fortraekke, men du maa ikke forhindre dem i at gaa tur paa din strand.
strandguide
Adgang til stranden
Næsten alle danske strande og kyststrækninger er åbne for offentlighedens færdsel til fods. Dette gælder også private strande - også selvom der er opsat skilte som fx "Privat strand". Stranden er her området fra lavvande og op til den almindelige vegetation.
Den frie adgang har dog visse begrænsninger:
* Det er ikke tilladt at slå sig ned eller at bade tættere end 50 meter fra private beboelsesbygninger.
* Det er ikke tilladt at slå telte op på stranden.
* På nogle få strande er bilkørsel tilladt. Her må bilen parkeres på stranden, mens man opholder sig der, men må ikke stå natten over.
* Vær altid opmærksom på lokal skiltning, der orienterer om særlige forhold/forbud for området.
strandguide
Adgang til stranden
Næsten alle danske strande og kyststrækninger er åbne for offentlighedens færdsel til fods. Dette gælder også private strande - også selvom der er opsat skilte som fx "Privat strand". Stranden er her området fra lavvande og op til den almindelige vegetation.
Den frie adgang har dog visse begrænsninger:
* Det er ikke tilladt at slå sig ned eller at bade tættere end 50 meter fra private beboelsesbygninger.
* Det er ikke tilladt at slå telte op på stranden.
* På nogle få strande er bilkørsel tilladt. Her må bilen parkeres på stranden, mens man opholder sig der, men må ikke stå natten over.
* Vær altid opmærksom på lokal skiltning, der orienterer om særlige forhold/forbud for området.
Vi har fået et påbud fra kommunen om, at vi ikke på bede folk om, at forsvinde fra stranden med mindre de er til gene for os (er jo rimeligt svært at definere) eller de ødelægger område/bygninger eller de generelt overtræder loven.
Det var dog før vi begyndte at bygge nyt hus derude, så omkring 2 år siden tror jeg. Kan derfor godt være, at reglerne nu er ændret.
Det var dog før vi begyndte at bygge nyt hus derude, så omkring 2 år siden tror jeg. Kan derfor godt være, at reglerne nu er ændret.
Så lige på google earth (elsker at udspionere hele verden) og det ser faktisk utroligt nok ud til at hvis der virkelig er ret lavvandet på Dragør nordstrand.
Men samtidig er der i forvejen er en badebro af den længde og nogle stykker på mere almindelig badebros længde, hvor helt små både (robåde) kunne 'lægge til'. Så der må alligevel være en hvis dybde.
Så badebroens længde er nok ikke helt så urealistisk for Dragør nordstrand, men om der er brug for den er efter min mening meget tvivlsomt.
Men samtidig er der i forvejen er en badebro af den længde og nogle stykker på mere almindelig badebros længde, hvor helt små både (robåde) kunne 'lægge til'. Så der må alligevel være en hvis dybde.
Så badebroens længde er nok ikke helt så urealistisk for Dragør nordstrand, men om der er brug for den er efter min mening meget tvivlsomt.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.