mboost-dp1
Lynbrande, oversvømmelser og kældre under vand
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Der var jo et uvejr uden lige over danmark i går, med over 10.000 lynnedslag og heftige mængder af regn
Jeg gik selv og ventede på torden og lynild, men som timerne skred hen kunne vi fortsat have vores vinduer åbne på vid gab og ikke se så meget som et glimt eller høre en lyd fra lynnedslag - og der er endda ingen vandpytter nogen steder
Så man må sige, Nibe har været lige så heldige som bornholm, hvad med jer? Står i med en kælder under vand?
Jeg gik selv og ventede på torden og lynild, men som timerne skred hen kunne vi fortsat have vores vinduer åbne på vid gab og ikke se så meget som et glimt eller høre en lyd fra lynnedslag - og der er endda ingen vandpytter nogen steder
Så man må sige, Nibe har været lige så heldige som bornholm, hvad med jer? Står i med en kælder under vand?
Det var ret voldsomt tordenvejr her i Faaborg, Fyn. Jeg så/hørte to lyn der slog ned ikke langt fra hvor jeg sad, med et ordentlig brag og den der svedne lugt der kommer bagefter.
Nu er du jo også oppe i det mørke Jylland, så du har været forskånet.
Det kan se hvor der har været lynnedslag her ->>
http://www.dmi.dk/dmi/index/danmark/lyn/lyn-arkiv-...
Nu er du jo også oppe i det mørke Jylland, så du har været forskånet.
Det kan se hvor der har været lynnedslag her ->>
http://www.dmi.dk/dmi/index/danmark/lyn/lyn-arkiv-...
Der var også ret voldsomt tordenvejr her i Nakskov. En af min lillebrors venners mor kom forbi og påstod at lynet var slået ned i deres hegn.
Det meste af tiden var himlen konstant oplyst af lyn, og tordenbuldren var svær at skældre fra vinden.
Politiken skriver følgende
Det meste af tiden var himlen konstant oplyst af lyn, og tordenbuldren var svær at skældre fra vinden.
Politiken skriver følgende
På Lolland væltede flere træer og et tag blæste af, da øen ifølge DMI blev ramt af vindstød af stormstyrke. På Nymarksvej i Nakskov blæste taget af et hus, og på samme vej væltede et træ og ødelagde taget på et andet hus.
#6 Yes men det var ikke noget vildt i forhold til hvad man har hørt i nyhederne idag. Jeg sad og håbe på det helt vilde fyrværkeri på himlen, men så kun 5-6 lyn og nogen meget små torden brag :(
nej der var ikke så meget.. men lidt har ogsa ret :D
nej der var ikke så meget.. men lidt har ogsa ret :D
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.