mboost-dp1
MacBook Plastic der knækker
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Hej jeg ville havde lavet en afstemning, men kunne ikk få den til det...
Anyways,,, jeg kører sag mod humac på vesterbro om at de ikke vil efterleve mit krav efter at macbooken er knækket 3 gange...
sagen har været igang et år nu og den er på vej til nævnet, jeg er lidt spændt på hvad der sker i sagen (skal siges den i mellem tiden er faldet fra hinanden)...
Plasticen der knækker er det der sidder i nedre højre hjørne, der hvor skærmen rammer på...
men ja ville lige høre om:
alle jer andre der ude der har en macbook (sort eller hvid) er jeres plastic knækket og hvor gammel er den?
og hvordan mener i jeg står?
og er der andre der har haft brokket sig til humac, evt uden held?
Anyways,,, jeg kører sag mod humac på vesterbro om at de ikke vil efterleve mit krav efter at macbooken er knækket 3 gange...
sagen har været igang et år nu og den er på vej til nævnet, jeg er lidt spændt på hvad der sker i sagen (skal siges den i mellem tiden er faldet fra hinanden)...
Plasticen der knækker er det der sidder i nedre højre hjørne, der hvor skærmen rammer på...
men ja ville lige høre om:
alle jer andre der ude der har en macbook (sort eller hvid) er jeres plastic knækket og hvor gammel er den?
og hvordan mener i jeg står?
og er der andre der har haft brokket sig til humac, evt uden held?
Jeg har en hvid macbook, den er lige blevet 2 år.
Den har været knækket 2 gange, samme sted.
Fejlen er erkendt af Apple og er dækket af reklamationen.
At Humac er nogle klaphatte kan du så ikke gøre for, men der er mange der har problemer med dem.
Teknisk set kan du bare ringe til Apple og sige den er gal, få et casenumber og så henvende dig til infocare i stedet, som også laver dem. Så behøver du slet ikke høre på Humac.
Dog er proceduren nok lidt anderledes hvis du ønsker produktet ombyttet, hvilket jeg går ud fra du vil.
edit: der var en afstemning på macnyt.dk på et tidspunkt hvor jeg mener ca. 50% af macbook ejerne oplyste, at de havde oplevet samme problem.
Det er min personlige vurdering, at der er tale om en designfejl. Plastikken kan MEGET let blive overspændt, hvilket gør det endnu lettere for plastikken at knække. Og ja så tror jeg simpelthen det er et spørgsmål om, at hvis man bruger den meget så kan den bare ikke holde til det. Der er nok en grund til, at de er gået over til at lave dem i aluminium udelukkende.
Selvfølgelig er fejlen kun kosmetisk, men det er da irriterende.
Den har været knækket 2 gange, samme sted.
Fejlen er erkendt af Apple og er dækket af reklamationen.
At Humac er nogle klaphatte kan du så ikke gøre for, men der er mange der har problemer med dem.
Teknisk set kan du bare ringe til Apple og sige den er gal, få et casenumber og så henvende dig til infocare i stedet, som også laver dem. Så behøver du slet ikke høre på Humac.
Dog er proceduren nok lidt anderledes hvis du ønsker produktet ombyttet, hvilket jeg går ud fra du vil.
edit: der var en afstemning på macnyt.dk på et tidspunkt hvor jeg mener ca. 50% af macbook ejerne oplyste, at de havde oplevet samme problem.
Det er min personlige vurdering, at der er tale om en designfejl. Plastikken kan MEGET let blive overspændt, hvilket gør det endnu lettere for plastikken at knække. Og ja så tror jeg simpelthen det er et spørgsmål om, at hvis man bruger den meget så kan den bare ikke holde til det. Der er nok en grund til, at de er gået over til at lave dem i aluminium udelukkende.
Selvfølgelig er fejlen kun kosmetisk, men det er da irriterende.
smart det med infocare... men har faktisk ønsket at hæve købet, da det rent juridisk er en af de 3 muligheder man har som forbruger.
Skal siges at min harddisk og logic bordet også er gået mens sagen har været igang....
men tak for dit svar :)
Skal siges at min harddisk og logic bordet også er gået mens sagen har været igang....
men tak for dit svar :)
Ja helt enig med design fejl... men man køber bare ikk en mac for den skal have en kosmetisk fejl :(...
og rep tiderne er som regel 14-21 dage...
og rep tiderne er som regel 14-21 dage...
#5 Sandsynligvis er der ingen af disse problemer med den nye MacBook, lige som der heller ikke har været lignende problemer med de gamle MacBook Pro'er.
Nej de er bare uheldige med grafik chippen... kan ikke helt finde ud af om det er et hardware eller software problem....
utroligt at man ikke får mere for pengene med apple...
de burde bruge lidt flere penge på tests
utroligt at man ikke får mere for pengene med apple...
de burde bruge lidt flere penge på tests
#7 Alt tyder på det er softwaren. Tror også jeg ville have lidt problemer med at implementere driveren til to graffikort, i en maskine..
#9 har du helt ret i med at få produktet på gaden...
Men alle virksomheder bruger en formel til at udregne om det bedre kan betale sig at have de fejlagtige produkter på gaden eller om de skal tilbage kalde dem... det er ren og skær økonomi for dem... føler mig bare lidt taget i numsen når man giver dobbelt op for et produkt, så burde de også have lidt mere forståelse for forbrugeren....
de har i hvertfald mistet min support...
så hellere betale mindre og vide hvad man får.... pt så er jeg blevet ret hooked på aldi... medion yder 3 års garanti på bærbare der...
Men alle virksomheder bruger en formel til at udregne om det bedre kan betale sig at have de fejlagtige produkter på gaden eller om de skal tilbage kalde dem... det er ren og skær økonomi for dem... føler mig bare lidt taget i numsen når man giver dobbelt op for et produkt, så burde de også have lidt mere forståelse for forbrugeren....
de har i hvertfald mistet min support...
så hellere betale mindre og vide hvad man får.... pt så er jeg blevet ret hooked på aldi... medion yder 3 års garanti på bærbare der...
#10 Nu giver du næppe dobbelt for et produkt. De problemer du har er jo primært Humac relateret.
#10
Ja ? Selvfoelgelig?
HVad skulle det ellers vaere?
De laver ikke ligefrem produkter fordi de synes det er sjovt at spilde milliarder paa produktion og udvikling ... :)
Eh? Hvad fabler du om?
Der er masser af forstaaelse.
Fordi DU har valgt at koebe hos Humac fremfor Apple selv?
Jamen, Lenovo er ogsaa et lorte maerke! Jeg mener, den der tyrker biks nede paa hjoernet vil ikke tage den tilbage efter jeg fandt en hundelort indeni! LORTE PRODUKT!. ... ... ... ... ... Get it?
Saa du vil betale mindre og stadig blive taget i roeven? Congrats.
Men Aldi yder jo ikke 3 aars garanti?
At Medion vil fixe den kan du jo ikke bruge til en skid, naar du ikke kan finde ud af at sende din laptop til Apple nu ? :P
Sagt med andre ord:
Proev at ringe til Apple. :D
Humac is shit.
Men alle virksomheder bruger en formel til at udregne om det bedre kan betale sig at have de fejlagtige produkter på gaden eller om de skal tilbage kalde dem... det er ren og skær økonomi for dem...
Ja ? Selvfoelgelig?
HVad skulle det ellers vaere?
De laver ikke ligefrem produkter fordi de synes det er sjovt at spilde milliarder paa produktion og udvikling ... :)
føler mig bare lidt taget i numsen når man giver dobbelt op for et produkt, så burde de også have lidt mere forståelse for forbrugeren....
Eh? Hvad fabler du om?
Der er masser af forstaaelse.
de har i hvertfald mistet min support...
Fordi DU har valgt at koebe hos Humac fremfor Apple selv?
Jamen, Lenovo er ogsaa et lorte maerke! Jeg mener, den der tyrker biks nede paa hjoernet vil ikke tage den tilbage efter jeg fandt en hundelort indeni! LORTE PRODUKT!. ... ... ... ... ... Get it?
så hellere betale mindre og vide hvad man får....
Saa du vil betale mindre og stadig blive taget i roeven? Congrats.
pt så er jeg blevet ret hooked på aldi... medion yder 3 års garanti på bærbare der...
Men Aldi yder jo ikke 3 aars garanti?
At Medion vil fixe den kan du jo ikke bruge til en skid, naar du ikke kan finde ud af at sende din laptop til Apple nu ? :P
Sagt med andre ord:
Proev at ringe til Apple. :D
Humac is shit.
""Saa du vil betale mindre og stadig blive taget i roeven? Congrats.
ja hvis man alligevel bliver det hos en producent hvor du ellers betaler for et unikt produkt (og håbede også for service)... så vil jeg da hellere betale mindre for det samme...
""Men Aldi yder jo ikke 3 aars garanti?
jo faktisk gør de... de har en speciel aftale med Medion....
Din sætning giver ikke super meget mening :
""At Medion vil fixe den kan du jo ikke bruge til en skid, naar du ikke kan finde ud af at sende din laptop til Apple nu ? :P
er det ikke en anden måde at sige jo men min far kan tæve din far... , med mindre du mener at Apple ville havde handlet anderledes også tager jeg næste sætning tilbage....
er ikke her inde for at få barnlige kommentarer, men mere konstruktiv kritik eller en god dialog...
men ja humac er ikke for godt altid.. dog havde jeg faktisk ringet til apple engang over min strømforsyning da humac afviste at lave den... de gav mig en samtale med en svensker (meget hurtig talende) og en mulighed for at sende min strømforsyning til en der skulle have et andet tjek på den... i sidste ende fik jeg ikke noget ud af det...
så apple selv har jeg heller ikke haft meget held med...
Var også derfor jeg blev overrasket over det med infocare, for var ikke dem de brugte dengang...
""De laver ikke ligefrem produkter fordi de synes det er sjovt at spilde milliarder paa produktion og udvikling ... :)
nej men det har så bare taget overhånd den anden vej... på handelsskoler/akademisk instituter/CBS lærer man om markedskræfterne i f.eks. MR=MC, eller boligmarkedet/renten.. bare min holdning at "udbudet er blevet for stort"
""Jamen, Lenovo er ogsaa et lorte maerke! Jeg mener, den der tyrker biks nede paa hjoernet vil ikke tage den tilbage efter jeg fandt en hundelort indeni! LORTE PRODUKT!. ... ... ... ... ... Get it?
ja tror jeg forstår din tilgang, men tror du glemmer faktaen at forhandleren nede på hjørnet ikke forhandler et produkt du kan forvente en kvalitet af... og du kan ikke forvente service (andet end 2 års reklamationsret) men apple vælger (på mit købstidspunkt) at have humac som den eneste autoriseret forhandler og derfor regner man med at de lever op til Apples standarder....
Igen tror jeg ikke at Apple havde fulgt forbrugerensret og givet mulighed for at hæve købet..
ja hvis man alligevel bliver det hos en producent hvor du ellers betaler for et unikt produkt (og håbede også for service)... så vil jeg da hellere betale mindre for det samme...
""Men Aldi yder jo ikke 3 aars garanti?
jo faktisk gør de... de har en speciel aftale med Medion....
Din sætning giver ikke super meget mening :
""At Medion vil fixe den kan du jo ikke bruge til en skid, naar du ikke kan finde ud af at sende din laptop til Apple nu ? :P
er det ikke en anden måde at sige jo men min far kan tæve din far... , med mindre du mener at Apple ville havde handlet anderledes også tager jeg næste sætning tilbage....
er ikke her inde for at få barnlige kommentarer, men mere konstruktiv kritik eller en god dialog...
men ja humac er ikke for godt altid.. dog havde jeg faktisk ringet til apple engang over min strømforsyning da humac afviste at lave den... de gav mig en samtale med en svensker (meget hurtig talende) og en mulighed for at sende min strømforsyning til en der skulle have et andet tjek på den... i sidste ende fik jeg ikke noget ud af det...
så apple selv har jeg heller ikke haft meget held med...
Var også derfor jeg blev overrasket over det med infocare, for var ikke dem de brugte dengang...
""De laver ikke ligefrem produkter fordi de synes det er sjovt at spilde milliarder paa produktion og udvikling ... :)
nej men det har så bare taget overhånd den anden vej... på handelsskoler/akademisk instituter/CBS lærer man om markedskræfterne i f.eks. MR=MC, eller boligmarkedet/renten.. bare min holdning at "udbudet er blevet for stort"
""Jamen, Lenovo er ogsaa et lorte maerke! Jeg mener, den der tyrker biks nede paa hjoernet vil ikke tage den tilbage efter jeg fandt en hundelort indeni! LORTE PRODUKT!. ... ... ... ... ... Get it?
ja tror jeg forstår din tilgang, men tror du glemmer faktaen at forhandleren nede på hjørnet ikke forhandler et produkt du kan forvente en kvalitet af... og du kan ikke forvente service (andet end 2 års reklamationsret) men apple vælger (på mit købstidspunkt) at have humac som den eneste autoriseret forhandler og derfor regner man med at de lever op til Apples standarder....
Igen tror jeg ikke at Apple havde fulgt forbrugerensret og givet mulighed for at hæve købet..
#1
Jeg har haft samme fejl på min hvide macbook (generation 1.1) der er 2 år og 2-3 mdr. gammel.
Plastikken revnede nede i højre hjørne hvor skærmen hviler når den er lukket. Fejlen er kendt, hvis du søger på google skulle du kunne finde mange eksempler, bl.a. på Apples eget support forum.
Det skete to gange for mig mens der stadig var reklamations ret på maskinen, og det var ikke et problem at få det fixet for mig.
Maskinen blev købt direkte fra Apples webshop og reparationerne blev udført af humac.
Jeg har aldrig tabt min macbook og jeg vil selv mene, at jeg handler mine ting godt.
Jeg har desværre fået endnu en revne, men denne gang er det i vestre side i rammen om skærmen lige over magneten, men da maskinen er uden for reklamations retten og jeg ikke har udvidet service på den, har jeg ikke taget den til reparation.
Jeg har haft samme fejl på min hvide macbook (generation 1.1) der er 2 år og 2-3 mdr. gammel.
Plastikken revnede nede i højre hjørne hvor skærmen hviler når den er lukket. Fejlen er kendt, hvis du søger på google skulle du kunne finde mange eksempler, bl.a. på Apples eget support forum.
Det skete to gange for mig mens der stadig var reklamations ret på maskinen, og det var ikke et problem at få det fixet for mig.
Maskinen blev købt direkte fra Apples webshop og reparationerne blev udført af humac.
Jeg har aldrig tabt min macbook og jeg vil selv mene, at jeg handler mine ting godt.
Jeg har desværre fået endnu en revne, men denne gang er det i vestre side i rammen om skærmen lige over magneten, men da maskinen er uden for reklamations retten og jeg ikke har udvidet service på den, har jeg ikke taget den til reparation.
#17 Husk du har 6 måneders udvidet reklamation på enhver reperation du har fået foretaget.
#14
Men du forstod ikke mit indlaeg.
Du har et problem med producenten ( Apple ) som udelukkende skyldes at du har handlet hos Humac ( ikke producenten ).
Hvorfor ringer du ikke bare til Apple og faar den byttet?
Det er jo ikke Apples skyld at du ikke vil have en ny laptop, ej heller er det Apples skyld at du handler hos Humac.
At Humac ikke vil foelge loven er stadig ikke Apples skyld.
Humac er en lorte butik med ret saa ringe service ( per min erfaring ), men at lade det gaa ud over Apple giver ikke mening :)
Mit sidste indlaeg skulle tages som en stikpille, det var saadan set kun de sidste 2 saetninger der var relevante for dig at laese :)
Men du forstod ikke mit indlaeg.
Du har et problem med producenten ( Apple ) som udelukkende skyldes at du har handlet hos Humac ( ikke producenten ).
Hvorfor ringer du ikke bare til Apple og faar den byttet?
Det er jo ikke Apples skyld at du ikke vil have en ny laptop, ej heller er det Apples skyld at du handler hos Humac.
At Humac ikke vil foelge loven er stadig ikke Apples skyld.
Humac er en lorte butik med ret saa ringe service ( per min erfaring ), men at lade det gaa ud over Apple giver ikke mening :)
Mit sidste indlaeg skulle tages som en stikpille, det var saadan set kun de sidste 2 saetninger der var relevante for dig at laese :)
Min er et år gammel minus et par dage. Plastikken har været knækket, der ved håndleddene, i bottomcasen (lige under, hvor de flækkede ved "handrest").
Det er ved at gå i stykker igen, fik den repareret i aug. Ligeledes er reparationen af så lav kvalitet, at det er til at græde over. Men har ikke brokket mig endnu (jo, over den indledede reparation, hvor de kun havde skiftet topcasen på trods af, at bottomcase var flækket også), men efter jul så får de den tilbage i nakken.
men kudos til dig, håber du kan bane veje for mig, når jeg vil have en alu. model, der ikke går i stykker (på samme måde), som byt for min gamle. Eller ophæve købet og så købe den.
Det er første gang, at jeg oplever så dårlig byggekvalitet hos apple.
Billeder af fejl (der er opstået efter under reparation...)
http://www.myupload.org/files/66gnhgxlrp2lfyfswwv8...
http://www.myupload.org/files/0hpz3wltcdwzuu8d91yw...
http://www.myupload.org/files/5u1ha0g7tez01ipayi8q... (den her forvirrer mig, det er virkelig en abe, der har monteret det her, det er som om topcasen er for stor. Hængslet til skærmen skraber imod der og laver lyde, og nu er topcasen flået i stykker)
Og humac er bitches, sidste jeg brokkede mig over overstående fejl og forklarede præcist, hvorfor deres teknikere var talentløse aber og service var åndssvage sagde de bare:
Jamen du er velkommen til at aflevere den et andet sted, der kan lave den. Omg.
Det er ved at gå i stykker igen, fik den repareret i aug. Ligeledes er reparationen af så lav kvalitet, at det er til at græde over. Men har ikke brokket mig endnu (jo, over den indledede reparation, hvor de kun havde skiftet topcasen på trods af, at bottomcase var flækket også), men efter jul så får de den tilbage i nakken.
men kudos til dig, håber du kan bane veje for mig, når jeg vil have en alu. model, der ikke går i stykker (på samme måde), som byt for min gamle. Eller ophæve købet og så købe den.
Det er første gang, at jeg oplever så dårlig byggekvalitet hos apple.
Billeder af fejl (der er opstået efter under reparation...)
http://www.myupload.org/files/66gnhgxlrp2lfyfswwv8...
http://www.myupload.org/files/0hpz3wltcdwzuu8d91yw...
http://www.myupload.org/files/5u1ha0g7tez01ipayi8q... (den her forvirrer mig, det er virkelig en abe, der har monteret det her, det er som om topcasen er for stor. Hængslet til skærmen skraber imod der og laver lyde, og nu er topcasen flået i stykker)
Og humac er bitches, sidste jeg brokkede mig over overstående fejl og forklarede præcist, hvorfor deres teknikere var talentløse aber og service var åndssvage sagde de bare:
Jamen du er velkommen til at aflevere den et andet sted, der kan lave den. Omg.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.