mboost-dp1

Mand faldet på trappe: Forbyd trapper!

Gå til bund
Gravatar #1 - rackbox
11. jan. 2008 19:05
Under denne let sarkastiske overskrift, gemmer der sig ikke mindre end en opfordring til at hjælpe vores kære politikere til at forstå, hvordan verden hænger sammen.

Vi ser det oftere og oftere: Lovgivning baseret på enkelttilfælde - og i værste fald: tilfælde, der ingen sammenhæng har med lovstramningen!

I denne tråd beder jeg jer skrive de eksempler på lovstramninger/-givninger, der er baseret på ovenstående. Overdriv gerne dit eksempel for at fremme forståelsen for de, der er tilhængere af denne absurde type politik. Jeg starter:

Mand dræbt af ulovlig kniv: forbyd alle knive!

(Jeg har flere, men venter til senere :P)
Gravatar #2 - madeinrussia
11. jan. 2008 19:28
Person gået over vejen på hænder.. så det er ulovligt at gøre i en stat i USA :D
Gravatar #3 - Norrah
11. jan. 2008 19:52
Idioter kapre fly og flyver ind i et hus...

Du må ikke tage cola med ombord på fly længere..
Eller Deo.

Nå ja, idioternes mor's nabo bliver tæppe bombet.
Gravatar #4 - Spiderboy
11. jan. 2008 20:11
Det er fandme for dårligt at unge går rundt og bruger benzin til at påsætte brande med - endda mordbrande! Jeg forlanger at alle former for brændstof forbydes omgående!
Gravatar #5 - holmen
11. jan. 2008 20:41
En dreng lavede hærværk på sin skole med en bombe han havde lavet vha. en opskrift fra internettet.

Forbyd internettet.

Eller børn.
Gravatar #6 - rackbox
11. jan. 2008 21:32
#5 du er desværre ikke langt fra sandheden :( Dit eksempel er faktisk delårsag til logningsbekendtgørelsen..
Gravatar #7 - rwzxy
11. jan. 2008 21:41
år 2010 En dreng fortæller til sine venner at han planlægger at lave en bombe

§§§§§§§§§§

Politisk løsning: forbyd tanker som hvis mulige handlinger er ulovlige.
Gravatar #8 - holmen
11. jan. 2008 21:48
Demonstration mod forbud mod ulovlige demonstrationer skaber kaos i KBH:

Forbyd forbud.
Gravatar #9 - klh
11. jan. 2008 21:53
Nu ved jeg ikke helt, om det her holder stik, men jeg har da et par stykker:

[list][li]Bare fordi børn KAN falde ned fra ting på legepladser, er alle disse blevet ulovlige, og en legeplads i dag er slet ikke sjov at lege på, og slet ikke en legeplads som da man var barn - hvor ser du fx de store legeborge? Samtlige legepladser jeg har set, har fået dem fjernet.[/li][/list]

En anden, og mere tvivlsom én, er (måske ikke ligefrem en lov, men så en afgift da):

[list][li]Bare fordi, man har MULIGHEDEN for, at opbevare ophavsretsbeskyttet materiale på flashkort, USB-pen osv., skal der pålægges en afgift på x-antal kroner.[/list][/li]
Gravatar #10 - holmen
11. jan. 2008 21:54
Er det ikke meningen atman selv skal finde på obskure eksempler, som ikke nødvændigvis er sande?

Eller har jeg misforstået noget?
Gravatar #11 - rwzxy
11. jan. 2008 21:57
#10 holmen

hvis ikke de er sande lige pt i 2008 skal du nok desværre regne med at de bliver sande om nogle år.
Gravatar #12 - rackbox
11. jan. 2008 21:58
#10 min egentlige intention var at vi skulle finde eksempler fra virkeligeheden.. Men en god blanding mellem fantasi og virkelighed er også meget sigende: Det viser vor skræmmende virkeligheden er, når fantasien ikke er i stand til at adskille sig væsentligt!
Gravatar #13 - holmen
11. jan. 2008 22:01
Så er den her da åbenlys:

Nogle myndigheder har ikke ført ordenlig kontrol med opbevaringen af fyrværkeri og en fabrik eksploderer:

Vi må nøjes med knaldperle-agtige raketter o.l.
Gravatar #14 - rwzxy
11. jan. 2008 22:04
#13 holmen

eller værrere.. ord som fyrværkeri, krudt eller nytår bliver censureret væk.
Gravatar #15 - MetteVoldum
11. jan. 2008 22:06
"Hey Gutter, så er det snart N**R så skal vi fandme (Eller er det også ulovligt at bande?) fyre noget K***T af, og K****E nogle K*******R"
Gravatar #16 - holmen
11. jan. 2008 22:07
#15 Har du læst #1?
Gravatar #17 - rwzxy
11. jan. 2008 22:08
#15 MetteVoldum

år 2015.. chat på msn..

******* ******* ***** ******* ******* ** ******** ** anders fogh **** **** ****** Danmark ***** ******* ******** ****** ***** penge ****** ****** ****
Gravatar #18 - holmen
11. jan. 2008 22:09

[spoiler]Mellemrum bliver forbudt.[/spoiler]
Gravatar #19 - rackbox
11. jan. 2008 22:10
hmm... undskyld, at jeg lige fyrer en række irrelevant afsted, men jeg havde faktisk et seriøst formål med tråden.
Gravatar #20 - BurningShadow
11. jan. 2008 22:14

Mellemrum bliver forbudt.

Ja, man kan sgu kapre fly med dem!!! Dengang i September '01, blev flyene kapret med nogle minutters mellemrum...
Gravatar #21 - holmen
11. jan. 2008 22:16
#19 I was caught in the moment.

110 på motorvejen. Spænd nu lige læderhjelmen og kom ind i kampen.
Gravatar #22 - rwzxy
11. jan. 2008 22:18
#19 rackbox

vi er skam seriøse? hvis denne politiske udvikling udvikler sig hvordan tror du så ik verden vil se ud om få år?

Topic:

År 2016.. 99.999999999999 % af menneskeheden bliver taget til fange da de i teorien kunne udgøre en sikkerheds-trussel. Kun de enkelte landes ledere er tilbage.

år 2017.. Alle de tilfangetagene bliver henrettet da de i teorien kunne stikke af og udførre terror-handlinger.
Gravatar #23 - rackbox
11. jan. 2008 22:26
#22 siden mit (skjulte) formål med tråden var at samle panik-politiske eksempler fra hverdagen til brug i den (meget snart) kommende offentlige debat, så skal de nok deducere dine fremtidsudsigter, således at du sandsynliggør det hændelsesforløb, der leder til forudsigelsen.

Lidt knudret sætning.. Sorry.. Altså: Start med at finde eksempler, der er aktuelle, enten allerede vedtagne love, eller love til debat i øjeblikket. Gå max 1 niveau frem i forudsigelser - ellers bliver det for uoverskueligt for de, der senere skal tage stilling til de (forhåbentligt) mange relevante argumenter, der fremkommer i denne tråd.

Derfor: rating "irrelevant" :)
Gravatar #24 - rwzxy
11. jan. 2008 22:59
#23 rackbox

ahh ok..eller..wtf..!?!? dvs. lene espersen kommer til at se denne diskussion?!?!?! SLET ALT.. vi skulle nødigt komme med gode ideer på forhånd.
Gravatar #25 - rackbox
11. jan. 2008 23:02
#24 nejda :) vi skal bruge den til at hive argumenter, når debatten kommer. Og jo flere, vi får overbevist, des mindre flertal får Lene E.
Gravatar #26 - Norrah
11. jan. 2008 23:10
Terrorister bruger krak, til at finde vej til hvor anders fogh bor.

Krak forbydes for alle "ikke" danskere.

Terrorister stjæler en Taxi, myrder en hvid mand, og finder vej til Lene Espersens hus.

alle Taxi chauffører får taget deres GPS.

Terrorister går ind i en kiosk og køber et danmarks kort, finder en adresse takket være 118, køre til Pia Kjærsgaards hus.

Alle politikere forbydes at eje ejendom, og må ikke gå "hjem" efter arbejde.
Gravatar #27 - rwzxy
11. jan. 2008 23:23
ok her et nutidigt hot emne..

Politikerne på Christiansborg er positive over for et ballademagerregister, som Københavns Kommune vil indføre.

Konsekvens: Lene Espersen indfører det selvom det er i direkte strid med persondataloven.
Gravatar #28 - squad2nd
11. jan. 2008 23:24
Jeg vil gerne have et forbud mod at politikere kan investere millioner i idéer som de ikke har hjerne til at fatte er en fejl...

Eksempler:
1) Logningsbekendtgørelsen (100 millioner har det kostet, tak Lene Lort I Hjernen)

2) Forbud mod knive. (dræberhunde er naturligvis tilladt stadig, så løber en fri og imod dig kan du blive skamferet eller dræbt).
Gravatar #29 - milandt
11. jan. 2008 23:31
Scriptkiddies stjæler 5000 e-mails og passwords.

Lovgivningen ændres så man kan blive straffet for at have gamle databasedumps liggende til frit download.

... ville måske ikke være så tosset endda.
Gravatar #30 - rwzxy
11. jan. 2008 23:37
#29 milandt

eller.. folk som har svage passwords bliver straffet for at være idioter
Gravatar #31 - rwzxy
12. jan. 2008 03:10
Gravatar #32 - reefermadness2
12. jan. 2008 16:28
regeringen bruger (millioner ?) på et råd der en gang for alle skal beslutte om cannabis er så skadeligt som USA siger, de foreslår legalisering, Lene Espersen indfører nul-tolerence politiken :S
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login