mboost-dp1

Marketingsanalyse - Spørgeskema !

Gå til bund
Gravatar #1 - Ramaskriget
14. jan. 2008 21:12
Hola ! :)

Jeg taler på vegne af mit "firma" NIQ, som deltager i Young Enterprise. Det er en omspændende konkurrence, som vi gerne vil sætte vores præg på. Samtidig er det også et helårsprojekt i Teknologi A (Silkeborg HTX), så det ville være rigtig fedt hvis i gad bruge 2 minutter på det :)

Vores produkt er en videreudvikling af de traditionelle hvide stikdåser til fordeling af elektriske forbindelser. Vi fokuserer på produktets design og har integreret dioder, til indikation af anvendelsen af de individuelle stik. Stikdåsen har også ekstra funktioner i form af en indbygget sikring, samt en central afbryderknap.

Vi har en ny arbejdstegning under konstruktion, men denne er indtil videre den der fortæller mest om stikdåsen:
link til model

Her er link til spørgeskemaet:
link til spørgeskema

På forhånd tak ! :)
Gravatar #2 - klh
14. jan. 2008 21:34
Nu har jeg svaret på jeres spørgeskema :)

Nu var jeg selv med i Young Enterprise I&D, sidste skoleår (teknologi B) og var også med på messe på AU-HIH i Herning med vores produkt. Er det der i også skal hen? Eller er i kommet skridtet videre?

Men jeg må dog desværre indrømme, at jeg ikke rigtig kan se noget nyskabende i Jeres produkt, på baggrund af hvad du beskriver i dit indlæg. Designet du linker til, kan jeg dog godt lide :)

Men hvad er jeres problem, og hvad er det egentlig I vil løse? Dårligt designede stikdåser?

Tag endelig ikke mit indlæg ilde op - det lyder sikkert hårdere end det er ment, og det er bestemt ikke meningen :)
Gravatar #3 - KaW
14. jan. 2008 21:40
Ideen er god, featuresne lækre. Men ville ikke købe sådan et fuglehus med huller i.

Lav den mindre. Sats på 3-4 huller istedet. Som jeg skrev i min besvarelse skal hullerne gerne være "på-tværs", da jeg tit er ude for at en dårligt designet adapter, kan komme til at spærre for to huller.

Er også selv tidligere deltager i YE. Vi vandt hvis for bedste design til den tekniske messe 2006. Dem der vandt var nogle som havde lavet plastre med parfume på, for folk der er allergiske. Personligt synes jeg ikke ideen var så god, men dommerne er en blandet masse :)

Held og lykke.
Gravatar #4 - Ramaskriget
14. jan. 2008 21:52
Nej det er skam helt okay! Kritik er altid dejligt :)

Nyskabelse som sådan er der ikke så meget af nej. Vi gik hovedsageligt efter at konstruere et produkt, som kunne sælges i den virkelige verden, frem for noget vi ikke kunne realisere.

Og jeg ved egentlig ikke om der var et specifikt problem vi ville løse. Vi følte bare der var stort potentiale i at lave en anderledes stikdåse, end de 3-4 ensartede slags som alle danskere har i deres hjem. Der findes som sådan ikke så mange alternativer, og det var det vi ville ændre på :)

Vi har en sikring i stikdåsen, så hvis det samlede strømforbrug overskrider de 2200 watt (i det her tilfælde), slår den fra. Det er jo en fordel i forhold til at strømmen kunne gå i store dele af huset, og man derfor skulle udskifte sikringen i relæet.

Derudover prøver vi også at gøre folk opmærksomme på deres strømforbrug med dioderne. Eller det er meningen med det, og det er derfor det her spørgeskema er sendt ud. Så vi kan se om folk synes det er en god idé :)

Tak for dit svar !
Gravatar #5 - Ramaskriget
14. jan. 2008 21:54
KaW:

Nogle siger det er godt der er så mange stik i, nogle synes ikke det er en god idé :) Men den kan jo nemt laves i flere længder, intet problem der!
Gravatar #6 - KaW
14. jan. 2008 21:59
Hehe, design en stikdåse som de alm. med 3-4 stik, fix nogle seje dioder, knap, og sikring, og i har en køber :)

Men meget siger mig at mange af dommerne til messen er meget illustrative. Lækre skitser og stand gør virkelig forskellen.
Gravatar #7 - Ramaskriget
14. jan. 2008 22:02
KaW: Det er taget til efterretning ;)

klh: Vi skal til salgsmesse i Århus, som er "1. runde". Hvis vi går videre, skal vi til Rosengaardscentret i Odense!
Gravatar #8 - klh
14. jan. 2008 22:18
#3 - Det var den messe jeg også var på! Hvad var det jeres produkt var? Gider ikke lige finde listerne frem nu nemlig :P Og nej, jeg synes nu heller ikke vinderidéen var særlig brilliant... Selv deltog jeg, sammen med min gruppe, med et koncept kaldet DK Polycard, som gik ud på at samle alle plastickort i ét enkelt og nemt. Bl.a. ved brug af trådløs teknologi som RFID. Vi kom vist på en over-middel placering under idé. Mener det var en 6.-plads :s Vi havde regnet med de dårligste placeringer i samtlige kategorier...

#4 - Nu er 2200 W jo det samme som 10 A (næsten, da man i DK bruger 230 V) (230 V * 10 A = 2300 W), Så egentlig ville sikringensgruppen gå alligevel, hvis der eksempelvis er 2 stk. 60 W pære tændt på samme gruppe, og stikdåsen er fuldt belastet. Man bør selvfølgelig tage disse ting med i overvejelserne, og det ser jeg da også i har gjort idet i ikke har taget den absolutte spidsbelastning på 2300 W. Dog ved jeg ikke om det er bevidst eller ubevidst?

Og som der bliver sagt i #6 bliver dommerne rigtig glade for, hvis man gør noget ud af sin stand og tager nogle gode illustrationer med, og virkelig har materiale til at forklare sine idéer på store plakater, hvor der også er en kort salgstekst til produktet. Kort sagt: Blikfang, som kan bruges til at forklare dommerne hvad produktet er for noget.

I må desuden have held og lykke til salgsmessen! Jeg håber i kan gøre det, vi ikke gjorde ;)

Og nu skrev jeg så et kæmpe indlæg igen :s
Gravatar #9 - plazm
14. jan. 2008 23:13
Jeg kan vældig godt lide ideen om en stikdåse med respons, dog er der flere ting som jeg ikke rigtigt kan lide:

1: Sikringen
I nye huse(i hvert fald de sidste 2 jeg har været med i) bruger man magnetiske sikringer hvilket gør at man ikke behøver at købe sikringer længere. Derfor er det ubelejligt at man så alligevel skal til at købe sikringer fordi ens stikdåse ryger, så her bør i tænke på enten
- fjerne den
- lave 2 versioner en med sikring og en uden.

2: Størrelsen
Størrelsen(som set på tegningen) er simpelhen for stor. Ganske vidst er den pæn(subjektivt) at se på, men den ville aldrig finde plads på mit kontor eller lignende fordi den stående på bunden kommer til at være for bred. Dog er der et marked som jeg ser det i at lave en pænere udgave af de hvide/grå/sorte firkantende bokse som vi har liggende i dag. Husk, det er en brugsgenstand, ikke noget som skal vises frem til gæsterne(i hvert fald ikke senere hen!). Derfor vil jeg foreslå at bruge 1x3+ og 2x4+ hvis det absolut skulle være med to rækker.

3: Kanten
Lige kort, så kan jeg ikke rigtigt lide kanten da den højst sandsynligt vil komme i vejen hvis man prøver at gemme den lidt væk.

Så er der vist ikke mere jeg ikke kan lide, men kommer til at tænke på mulige udvidelser. Nu har i jo i forvejen en del elektronik i dem, har i så overvejet at tilføje mulighed for at styre dem med noget wifi/fjernbetjening? Evt. så det kunne tilsluttes det som bliver brugt på B&o fjernbetjeningerne/andre mærker.
Eller samme wifi kunne bruges til at lave et overblik over hvor i huset der bliver hevet mest strøm ud og på hvad? altså noget statestik.

Nå nu kom jeg til at tænke højt igen :) Håber i kan bruge min besvarelse af spørgeskemaet ;)
Gravatar #10 - frygtl0s
14. jan. 2008 23:33
Jeg har svaret på jeres survey og må indrømme at jeres produkt ikke tiltaler mig.

De ting jeg gerne vil have er små praktiske stikdåser med skrå tilgang for at få plads til adaptere også altid jordstik.

Jeg synes det er ligemeget med design på sådan en da jeg gerne vil en der kan gemmes af vejen.

Derudover ville jeg gerne have en man kunne styre trådløst igennem min mobiltelefon, evt noget bluetooth noget der automatisk kan tænde når jeg er i nærheden eller spørger om den skal tænde når jeg er i nærheden. Gerne med mulighed for individuel sluk/tænd knap så man kan indstille det præcis som man gerne vil have..
Gravatar #11 - IT-ekspert Kejser
14. jan. 2008 23:42

Det med sikringen kunne løses ved at bruge en automatsikring som man selv kan indkoble igen når den har slået fra pga. et for stort effektforbrug.
Gravatar #12 - reefermadness2
15. jan. 2008 06:25
Kunne være fedt hvis dioderne skiftede farve alt efter hvor mange watt der blev trækket fra udgangen (f.eks 1-60w = blå, 61-155 = gul, 156-250=orange, 251<=rød)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login