mboost-dp1
Matematik mundtlig eksamen
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Hey, som en måde at repetere på har vi hver især fået et emne vi skal fremlægge. Emnerne er skrevet på samme måde som hvis det var eksamen.
Jeg har fået dette emne:
Trigonometri
Definer sinus og cosinus til vilkårlig vinkel . Bevis sinus og cosinus-relationerne
Tænkte at jeg lige ville lufte det her inde hvis nogen skulle have en god ide til hvordan man skal gribe det an.
Det skal siges at jeg har matematik på A på 3. år.
Man har omkring 25 min til fremlæggelsen. Jeg vender tilbage senere idag mens jeg arbejder videre.
Takker.
Jeg har fået dette emne:
Trigonometri
Definer sinus og cosinus til vilkårlig vinkel . Bevis sinus og cosinus-relationerne
Tænkte at jeg lige ville lufte det her inde hvis nogen skulle have en god ide til hvordan man skal gribe det an.
Det skal siges at jeg har matematik på A på 3. år.
Man har omkring 25 min til fremlæggelsen. Jeg vender tilbage senere idag mens jeg arbejder videre.
Takker.
coday (1) skrev:Tænkte at jeg lige ville lufte det her inde hvis nogen skulle have en god ide til hvordan man skal gribe det an.
Jeg kan ikke huske beviserne, men jeg vil gætte på, at den "klassiske" fremlæggelse vil være bedst:
1) Sig, hvad du vil de næste 10-15 minutter af eksaminationen (= hvordan du forstår opgaven. Det kan hjælpe en RIGTIG meget at få formuleret, hvad man skal)
2) Fortæl, hvad sinus og cosinus er med en tegning eller to. Du får ikke point for det, men det kan redde din røv, hvis du senere laver fejl eller klappen går ned, så du altid har noget at falde tilbage på.
3) Definer sinus og cosinus til en vilkårlig vinkel (igen, en eller to tegninger samt nogle udregninger, no?)
4) Bevis sinus- og cosinusrelationerne (et par udregninger)
5) Fortæl, hvad du netop har gjort i de sidste 10-15 minutter.
6) Bonus: Hvis du har tid og lyst, så gå skridtet videre og fortæl, hvad du kan bruge de to beviser til.
coday (3) skrev:#2 Jeg bukker mig i støvet og takker mange gange .
Har du nogle forslag til drilske spørgsmål der kan komme løbende ?
Det er meget lang tid siden, men det ligger lige til højrebenet at snakke om tangens, først og fremmest, og dernæst grader, Pythagoras, trigenometri generelt osv.
Et rigtigt drilsk spørgsmål ville nok være noget ala "hvilken sammenhæng er der mellem sinus og komplekse tal?" D:
vandfarve (4) skrev:Det er meget lang tid siden, men det ligger lige til højrebenet at snakke om tangens, først og fremmest, og dernæst grader, Pythagoras, trigenometri generelt osv.
Hov!
Jeg sprang helt over radianer vs. grader-diskussionen. Det kan sagtens komme op!
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.