mboost-dp1
Merge af 4 kolonner i Excel 2003?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Lige et tillægsspørgsmål;
Jeg har en række telefonnumre, der er skrevet af en del forskellige personer.
Nogle er med mellemrum, andre med paranteser osv.
Hvis jeg laver en search-replace på f.eks. 123 456 789 0 12 for at fjerne blank-space, så laver den indholdet om til 123456E+10, istedet for at vise nummeret, selvom cellen er formateret som tekst.
Kan man undgå dette på nogen måde?
Jeg har en række telefonnumre, der er skrevet af en del forskellige personer.
Nogle er med mellemrum, andre med paranteser osv.
Hvis jeg laver en search-replace på f.eks. 123 456 789 0 12 for at fjerne blank-space, så laver den indholdet om til 123456E+10, istedet for at vise nummeret, selvom cellen er formateret som tekst.
Kan man undgå dette på nogen måde?
Det er det ikke. Jeg vælger kolonnen med telefonnumrene, formaterer alle cellerne som tekst og kører search-replace for at fjerne whitespaces. Alligevel mener den det er et tal, indtil jeg markerer cellen og trykker enter. Lettere belastende skulle jeg mene :<
Det prøver jeg lige i morgen, når jeg kommer på job.
Det er det ikke. Jeg vælger kolonnen med telefonnumrene, formaterer alle cellerne som tekst og kører search-replace for at fjerne whitespaces. Alligevel mener den det er et tal, indtil jeg markerer cellen og trykker enter. Lettere belastende skulle jeg mene :<
Saxov (9) skrev:markere det område felterne er i,
tryk Ctrl+1
Vælg kategori som Tekst
Det prøver jeg lige i morgen, når jeg kommer på job.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.