mboost-dp1
Microsoft: This is how Windows RT, Windows Phone 8 devices will be managed
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Det har været diskuteret nogle gange i Windows 8/Server 2012/Windows Phone trådene og jeg forventer ikke newz gider bringe det som en nyhed, så her har i linket:
http://www.zdnet.com/microsoft-this-is-how-windows...
http://www.zdnet.com/microsoft-this-is-how-windows...
Paul Thurrot uddyber det lidt her: http://www.winsupersite.com/article/mobile-computi...
Så ja, det kommer til at koste ekstra.
Havde egentlig håbet på det kunne klares ene og alene med SCCM :(
...But instead of driving mobile app deployment features into System Center, Microsoft will provide interoperability between System Center and Intune so that admins manage Intune-based devices through the Configuration Manager administration console.
Although true mobile app deployment from System Center is arguably more desirable for on-premises hold-outs, this interoperability isn’t necessarily bad. Forward-leaning industry trends such as Bring Your Own Device (BYOD) -- an extension of the now established trend of the consumerization of IT -- go somewhat naturally with a cloud-based management service, like Intune, which is arguably just as forward-leaning. It’s the peanut butter cup model: two great tastes that go great together.
As for pricing, which is my one bugaboo with Intune, that’s up in the air. System Center customers will gain access to Intune at what Microsoft says is a reduced price. Likewise, the next Intune will come with license rights to System Center 2012 Configuration Manager, enabling this cross-tool management functionality from the other direction as well....
Så ja, det kommer til at koste ekstra.
Havde egentlig håbet på det kunne klares ene og alene med SCCM :(
Hvornår har du sidst oplevet et produkt fra MS der var brugbart og som ikke kostede ekstra licens kroner?
Det værste er vel så nok at folk automatisk vælger at kaste pengene efter en MS løsning på trods af der findes alternative muligheder der muligvis kunne løse deres problemer på en billigere måde.
/rant off
Det værste er vel så nok at folk automatisk vælger at kaste pengene efter en MS løsning på trods af der findes alternative muligheder der muligvis kunne løse deres problemer på en billigere måde.
/rant off
Jeg tænkte nu mere rent funktionsmæssigt end på penge. Lige nu kan man køre rent Intune eller SCCM+Intune men ikke SCCM rent. Men det kan da være det kommer med næste System Center release :)
Jeg oplever ikke rigtig at folk automatisk vælger MS løsninger uden grund. Tilgengæld har jeg oplevet en del der har valgt "billigere" alternativer som i længden er blevet dyrere pga alt det ekstra arbejde der har været med at få det til at virke efter hensigten. Og hold kæft nogle lorte produkter der findes derude :)
Hvad findes der egentlig af alternativer til Intune? Jeg kender ikke særlig meget til det område..
Jeg tænkte nu mere rent funktionsmæssigt end på penge. Lige nu kan man køre rent Intune eller SCCM+Intune men ikke SCCM rent. Men det kan da være det kommer med næste System Center release :)
Jeg oplever ikke rigtig at folk automatisk vælger MS løsninger uden grund. Tilgengæld har jeg oplevet en del der har valgt "billigere" alternativer som i længden er blevet dyrere pga alt det ekstra arbejde der har været med at få det til at virke efter hensigten. Og hold kæft nogle lorte produkter der findes derude :)
Hvad findes der egentlig af alternativer til Intune? Jeg kender ikke særlig meget til det område..
Jeg kender ikke til andre clould løsninger til administration af pc'ere.
Der er bestemt også områder hvor MS er den billige løsning. Og sjovt nok så fejler de fælt. ISA server er et område hvor MS jo står for den "billige" løsning men hvor de langt fra kan følge de gratis løsninger eller de dyre løsninger.
Der findes mange muligheder for at vælge alternativer til MS software. Bare exchange har en 4-5 alternativer. I det firma jeg arbejder i bruger vi et alternativ. Og vi får sørme mails hver dag alligevel. :)
Jeg kender ikke til andre clould løsninger til administration af pc'ere.
Der er bestemt også områder hvor MS er den billige løsning. Og sjovt nok så fejler de fælt. ISA server er et område hvor MS jo står for den "billige" løsning men hvor de langt fra kan følge de gratis løsninger eller de dyre løsninger.
Der findes mange muligheder for at vælge alternativer til MS software. Bare exchange har en 4-5 alternativer. I det firma jeg arbejder i bruger vi et alternativ. Og vi får sørme mails hver dag alligevel. :)
Det er måske grundet din historik men du giver altså indtryk af at du mener at når bare man vælger MS så er alt godt. Det er selvfølgelig sat meget på spidsen.
Og det er da også fair nok at mene sådan. Nu ved jeg jo også at du arbejder med andet end MS produkter så du får da i det mindste et indblik i andre verdener engang imellem. :)
Det er måske grundet din historik men du giver altså indtryk af at du mener at når bare man vælger MS så er alt godt. Det er selvfølgelig sat meget på spidsen.
Og det er da også fair nok at mene sådan. Nu ved jeg jo også at du arbejder med andet end MS produkter så du får da i det mindste et indblik i andre verdener engang imellem. :)
Jeg mener at den billige løsning ikke altid er billigst eller bedst i længden. Uanset om det så er MS eller noget helt andet :)
Med det sagt så er den dyre løsning absolut heller ikke altid det bedste valg. Det har vi bl.a. måtte erfare efter et elendigt Oracle SAN som har kostet meget nedetid, skræmmende dårlig performance og hundredevis af mandetimer.
Jeg mener at den billige løsning ikke altid er billigst eller bedst i længden. Uanset om det så er MS eller noget helt andet :)
Med det sagt så er den dyre løsning absolut heller ikke altid det bedste valg. Det har vi bl.a. måtte erfare efter et elendigt Oracle SAN som har kostet meget nedetid, skræmmende dårlig performance og hundredevis af mandetimer.
Som jeg skrev så var det sat på spidsen. Jeg synes ikke du er den der giver udtryk for at vælge MS fremfor alt andet. Jeg har kammerater der er på den måde og du brugte noget af den samme argumentation som de bruger.
Men jeg er da enig med dig i at pris ikke altid er lig kvalitet.
Som jeg skrev så var det sat på spidsen. Jeg synes ikke du er den der giver udtryk for at vælge MS fremfor alt andet. Jeg har kammerater der er på den måde og du brugte noget af den samme argumentation som de bruger.
Men jeg er da enig med dig i at pris ikke altid er lig kvalitet.
De fleste hjemmebrugere får også email fra deres ISP POP3 server hver dag uden brug af Exchange.
Men jeg har svært ved ikke at se Exchange som det oplagte valg af mail-server for en virksomhed.
Integration med clients, muligheder for support, modenhed, integration med diverse 3. parts software.
De fleste hjemmebrugere får også email fra deres ISP POP3 server hver dag uden brug af Exchange.
Men jeg har svært ved ikke at se Exchange som det oplagte valg af mail-server for en virksomhed.
Integration med clients, muligheder for support, modenhed, integration med diverse 3. parts software.
Jeg formoder at det er "ingen ekstra login" som er problemet.
At spørge om username/password når mail client starter, sende det til server og lade server verificere med AD bør ikke være et problem (AD understøtter LDAP).
Men folk sætter jo pris på ikke at skulle indtaste igen.
Og sikkerhedsfolkene sætter pris på at password ikke gemmes i mail client config.
Jeg formoder at det er "ingen ekstra login" som er problemet.
At spørge om username/password når mail client starter, sende det til server og lade server verificere med AD bør ikke være et problem (AD understøtter LDAP).
Men folk sætter jo pris på ikke at skulle indtaste igen.
Og sikkerhedsfolkene sætter pris på at password ikke gemmes i mail client config.
Zimbra http://en.wikipedia.org/wiki/Zimbra ser ud til at være et interessant produkt.
Men interessant for mig gør det ikke nødvendigvis et godt valg for en virksomhed. Jeg har kendskab til de fleste af de open source produkter som indgår. Næppe noget som den typiske virksomhed er interesseret i.
Jeg er imidlertid stadig lidt i tvivl om hvorvidt du mener at det kan alt hvad Exchange kan eller om det kan alt det som I har brug for.
Læse og sende email, en kalender etc. er noget som der er masser af produkter der kan.
De kritiske ting er de lidt mere avancerede:
- kan den vise online/away/offline status for brugere?
- kan den authenticate brugere via deres Windows (eller generelt: OS) login uden at der skal indtastes password og uden at password skal gemmes på client?
- kan moduler udviklet til Exchange integerere med det?
Og hvordan er supporten?
VMWare er et yderst respektabelt firma, men de er afhængige af en stribe 3 .parts produkter (open source).
Apache James må være ret kritisk for produktet (synes at være eneste SMTP komponent i stakken!).
Det er ikke ligefrem det mest aktive open source projekt.
Recent releases:
2.3.0 release 25-Oct-2006
2.3.1 release 29-Apr-2007
2.3.2 release 10-Aug-2009
(3.0 er i beta)
James 2.x er baseret på Apache Avalon som Apache stoppede udviklingen af 15-Dec-2010.
Zimbra http://en.wikipedia.org/wiki/Zimbra ser ud til at være et interessant produkt.
Men interessant for mig gør det ikke nødvendigvis et godt valg for en virksomhed. Jeg har kendskab til de fleste af de open source produkter som indgår. Næppe noget som den typiske virksomhed er interesseret i.
Jeg er imidlertid stadig lidt i tvivl om hvorvidt du mener at det kan alt hvad Exchange kan eller om det kan alt det som I har brug for.
Læse og sende email, en kalender etc. er noget som der er masser af produkter der kan.
De kritiske ting er de lidt mere avancerede:
- kan den vise online/away/offline status for brugere?
- kan den authenticate brugere via deres Windows (eller generelt: OS) login uden at der skal indtastes password og uden at password skal gemmes på client?
- kan moduler udviklet til Exchange integerere med det?
Og hvordan er supporten?
VMWare er et yderst respektabelt firma, men de er afhængige af en stribe 3 .parts produkter (open source).
Apache James må være ret kritisk for produktet (synes at være eneste SMTP komponent i stakken!).
Det er ikke ligefrem det mest aktive open source projekt.
Recent releases:
2.3.0 release 25-Oct-2006
2.3.1 release 29-Apr-2007
2.3.2 release 10-Aug-2009
(3.0 er i beta)
James 2.x er baseret på Apache Avalon som Apache stoppede udviklingen af 15-Dec-2010.
Jeg tror egentlig ikke det er så stor en udfordring at brugere skal indtaste password for at åbne deres mail - medmindre man tidligere i firmaet har haft en løsning hvor det ikke var nødvendigt.
Vi kører Lotus Notes/Domino på arbejdet og det kræver også et ekstra login på klienten. Jeg hører ikke nogen brokke sig over det ekstra login.
Jeg kan nu godt se ideen i at holde sig til så få leverandører som muligt. Det kan hurtigt blive noget af et puslespil ellers..
Vi kører Lotus Notes/Domino på arbejdet og det kræver også et ekstra login på klienten. Jeg hører ikke nogen brokke sig over det ekstra login.
Jeg kan nu godt se ideen i at holde sig til så få leverandører som muligt. Det kan hurtigt blive noget af et puslespil ellers..
arne_v (23) skrev:Jeg er imidlertid stadig lidt i tvivl om hvorvidt du mener at det kan alt hvad Exchange kan eller om det kan alt det som I har brug for.
Nu har jeg ikke valgt hvilen mail løsning vi skal bruge i det firma jeg er ansat i. Men jeg ville formentlig have kigget på alternativer til exchange. Exchange er for mig at se for dyr og bøvlet at arbejde med.
Jeg nøjes også med at udtale mig om hvad der passer til den organisation jeg er en del af. Det der med at kloge i hvad der passer bedst til andre der er der mange andre der gør meget bedre end jeg. Der er også en del der ikke gør men det afholder dem alligevel ikke fra at forsøge og fred værre med det når bare de ikke kommer med deres "frelses tale" til mig. Jeg har arbejdet nok med exchange til at jeg ved at det ikke er noget jeg gider bruge mere tid på.
Og det synspunkt er hørt før.
Der er mange som har dårlige erfaringer med det praktiske arbejde med at køre Exchange servere (omend det er mit klar indtryk at det er meget bedre nu end det var tidligere).
Men det ændrer ikke på at det er nemt at finde folk med Exchange erfaring.
Når en virksomhed skal vælge mail server så betyder det noget. Hvorvidt deres sysadm kan lide det eller ej er mindre vigtigt - vedkommende får løn for arbejdet.
Der er mange som har dårlige erfaringer med det praktiske arbejde med at køre Exchange servere (omend det er mit klar indtryk at det er meget bedre nu end det var tidligere).
Når en virksomhed skal vælge mail server så betyder det noget. Hvorvidt deres sysadm kan lide det eller ej er mindre vigtigt - vedkommende får løn for arbejdet.
arne_v (30) skrev:#29
Det er jo så det fede ved mit job. :) Godt nok skal jeg hjælpe med den interne drift men det er ikke der hvor jeg skal have mit primære fokus. Jeg vil derfor ikke få til opgave at stå for det interne mail system.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.