mboost-dp1
Minecraft: Kom og byg :)
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
@500
Til gengæld er den så svær at manipulere.
@501
Hehe... Det kan der jo være noget om :-)
(Det skal dog nævnes at han har gjort det helt af sig selv.. Jeg har slet ikke haft behov for waterboarding eller lign..)
Ellers kunne det være at man kunne bruge en map editor til at exportere udvalgte områder...
Nååh jo, men nu har vores planet også en NOGET bedre opløsning! ;)
Til gengæld er den så svær at manipulere.
@501
Hehe... Det kan der jo være noget om :-)
(Det skal dog nævnes at han har gjort det helt af sig selv.. Jeg har slet ikke haft behov for waterboarding eller lign..)
Ellers kunne det være at man kunne bruge en map editor til at exportere udvalgte områder...
Chewy (502) skrev:Ellers kunne det være at man kunne bruge en map editor til at exportere udvalgte områder...
World edit kan copy/paste, flytte områder mm. Tager bare lidt tid hvis det er et stort område.
haha .. therkel fik lov at smage lidt på super pick axe ;), hvis der er nstemnign for et nyt map, så siger i til, jeg har ikke styr på hvem der er for og hvem der er imod, men hvis i nu siger blot ja eller nej i næste post, så finder vi vel ud af det.
Og Trylleklovn kan åbenbart nogl tricks med World edit, ku være man ku overtale ham til at være os behjælpelig skal noget overføres :)
Og Trylleklovn kan åbenbart nogl tricks med World edit, ku være man ku overtale ham til at være os behjælpelig skal noget overføres :)
Mort (521) skrev:Så vidt jeg kan se, så er den en version bagud i flere uger efter versionen er released ?
Det er rigtigt at den ikke er opdateret til 1.6.6 endnu. Men det sker nok om et par dage. Årsagen til at der varsles en ventetid på flere uger at det før har taget så længe før bukkit opdateringen er kommet ud og alle de nødvendige plugins de bruger er blevet opdateret.
Det er en server med rigtigt mange brugere, der går efter at være så stabil og uden lag som muligt, så derfor er man hellere lidt konservativ for at sikre at det hele virker som det skal.
WorldEdit er super nice.. Bruger det selv på min private server hvor jeg og en ven spiller.. det hele startede med en 50x50x5 mob trap som skulle udhules.. det magtede jeg ikke at bruge et par dage på, så worldedit tager det ca. 20 sekunder..
Dog skal man være forberedt på at lave backup konstant med worldedit, da man virkelig kan fucke ting op med det (heldigvis er der //undo, men nogle gange glemmer man at man har lavet noget der var lort :P )
Dog skal man være forberedt på at lave backup konstant med worldedit, da man virkelig kan fucke ting op med det (heldigvis er der //undo, men nogle gange glemmer man at man har lavet noget der var lort :P )
En ting man skal helt undgå er at bruge //regen.
Meningen med funktionen er at man kan gendanne et område som det så ud til at starte med, men for det første har jeg en stærk mistanke om at serveren glemmer hvad der er seed for mappet, for det der blev gendannet var ikke det, som var der før. (Min mistanke underbygges også af at vejr-biomes rykker rundt og man pludselig kan opleve sne i ørkenområder osv)
Yderligere kom der pludselig huller andre steder i banen, områder som slet ikke var inde for den region jeg gendannede. Måtte restore fra backup, som der selvfølgelig tages automatisk hver 30 minut :)
Meningen med funktionen er at man kan gendanne et område som det så ud til at starte med, men for det første har jeg en stærk mistanke om at serveren glemmer hvad der er seed for mappet, for det der blev gendannet var ikke det, som var der før. (Min mistanke underbygges også af at vejr-biomes rykker rundt og man pludselig kan opleve sne i ørkenområder osv)
Yderligere kom der pludselig huller andre steder i banen, områder som slet ikke var inde for den region jeg gendannede. Måtte restore fra backup, som der selvfølgelig tages automatisk hver 30 minut :)
Jeg har måttet restore en et par timer gammel backup, idet serveren pludselig ikke ville lukek mig ind, og da jeg så endelig kom ind, var alt pludselig fucked up, halve bygninger, dobbelte bygninger, også nogle bygninger der pludselig var helt væk ?
Ingen ide om hva faen der var galt, men indtil jeg er sikker på at det ikke var worldedit der er skyld i det, valgte jeg at disable det i første omgang, måske vi lader det komme til igen, men lige nu vil jeg godt se om serveren kører bedre uden WE, og om det var WE der fuckede tingene op for mig her til aften, eller om det blot var bob ;)
Ingen ide om hva faen der var galt, men indtil jeg er sikker på at det ikke var worldedit der er skyld i det, valgte jeg at disable det i første omgang, måske vi lader det komme til igen, men lige nu vil jeg godt se om serveren kører bedre uden WE, og om det var WE der fuckede tingene op for mig her til aften, eller om det blot var bob ;)
roennow (542) skrev:Fuck Glacier. Roughsauce seed FTW!
Er det ikke skide besværligt at der er så mange bjerge man skal fjerne, inden man kan bygge stort?? Der synes jeg at det nuværende seed (ved ikke hvad det hedder, spørg bech) er tilpas.. Der er både åbne områder og bjerge..
MiniatureZeus (544) skrev:roennow (542) skrev:Fuck Glacier. Roughsauce seed FTW!
Er det ikke skide besværligt at der er så mange bjerge man skal fjerne, inden man kan bygge stort?? Der synes jeg at det nuværende seed (ved ikke hvad det hedder, spørg bech) er tilpas.. Der er både åbne områder og bjerge..
Har lige genereret et Roughsauce map og så vidt jeg kunne se er der altså også forholdsvist store områder med nogenlunde flat land.
MiniatureZeus (544) skrev:Er det ikke skide besværligt at der er så mange bjerge man skal fjerne, inden man kan bygge stort?? Der synes jeg at det nuværende seed (ved ikke hvad det hedder, spørg bech) er tilpas.. Der er både åbne områder og bjerge..
Der er masser af områder med flade områder. både grass og dessert, men der er også fede dale og bjerglandskaber. Jeg synes bech er lige lovlig kedeligt. man skal et stykke væk fra city for at finde nogle store bjergkæder
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.