mboost-dp1

MIX10

Gå til bund
Gravatar #1 - Windcape
16. mar. 2010 03:23
Lidt link spamming fra MIX10 !

Samsung med WP7:

VS2010 og Windows Phone 7 udvikling: http://www.artificialignorance.net/blog/windows-ph...

Specielt VS2010 integrationen og det at det bliver kendt teknologi (C# og WPF) som tillader en at udvikle til telefonen tror jeg bliver en vigtig rolle i dens udbredelse.

Det er klart et meget mere attraktivt udviklingsmiljø end Objective-C til iPhone. Og ved første øjekast virker det også langt mere gennemført end Android pluginet til Eclipse.

Ulemper: Der er strenge licenskrav og betalingskrav ligesom til Apple's App Store for at register sig som udvikler.
Gravatar #2 - Windcape
16. mar. 2010 03:31
Visual Studio 2010 Express kommer i en version med support for Windows Phone 7. Så man skal ikke bekymre sig om at skulle skaffe sig en licens til VS2010 for at kunne skrive drømme applikationen.
___

Og endnu en hands-on video:

Det virker meget flydende, og alt virker utrolig velintegreret. Jeg håber at der kommer en række klare guidelines for applikations udvikling, så vi ikke får samme problem med forskellige menu typer/størrelser som på Android.
Gravatar #3 - Windcape
16. mar. 2010 03:41
Der er pt. ingen support for Windows XP til Windows Phone 7 udviklingsværktøjerne.

download link til CTP værktøjerne

(Overstående kræver .NET 4.0)

Læs også denne artikel fra DailyTech

Jeg finder det interessant at de også vedlægger XNA Game Studio til telefonen. Der er langt op til spil udvikling allerede måneder før telefonen udkommer, det er god stil!

Måske kommer vi til at se en engine fra UNITY engang i 2011/2012 ?
Gravatar #4 - Windcape
16. mar. 2010 03:59
Neowin har også en god bunke artikler, http://www.neowin.net/news/tags/mix_2010

Gravatar #5 - Windcape
16. mar. 2010 04:32
Så fik jeg det installeret i VS2010, screenshots:

Programmering

Hello World!
Gravatar #6 - Windcape
16. mar. 2010 14:44
Internet Explorer virker også på WP7:

m.pol.dk på WP7

Udover emulatoren er lidt langsom (for nu), så virker konceptet meget flydende. Det virker også fint at dreje den, og knapperne roterer med som forventet.

Jeg overvejer næsten at købe en Zune ;-)
Gravatar #7 - Systran
16. mar. 2010 15:54
Gravatar #8 - Windcape
16. mar. 2010 16:52

Jeg gætter på at der er en del som har interesse i at læse omkring WP7, men da indholdet ikke rækker til aktuelle nyhedsposter, så skriver jeg lidt om det her.

Der er nok flere som læser det, end som synes de vil deltage i en diskussion omkring emnerne, selvom jeg nu også håbede lidt på det ;)
Gravatar #9 - Windcape
16. mar. 2010 23:50
Ingen clipboard på WP7? Det virker ikke så gennemtænkt! http://www.mobiletechworld.com/2010/03/16/no-copy-...

Og så er første app klar :p En udvikler har lavet et udkast til en kalendar app: 2010-03-16_1747.png

Første e-bog omkring udvikling til WP7 er klar til download

Derudover er der forbedret javascript API til IE udgaven i WP7, samt det skulle være utrolig nemt at lave push notifikationer til f.eks. info omkring nye emails eller tweets.
Gravatar #10 - fjols
17. mar. 2010 02:51
Jeg følger i hvert fald med i denne tråd, men jeg har ikke noget at tilføje da jeg ikke aner en skid om emnet.
Carry on!
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login