mboost-dp1

Morsom EB.dk "journalist"


Gå til bund
Gravatar #1 - trylleklovn
17. okt. 2008 13:47
Jeg er blevet utrolig glad for Søren Møller, fra Ekstra Bladets "kunden!", da han gang på gang kommer med ufrivilligt morsomme artikler, der beviser hans komplette inkompetence.

Senest denne artikel om banker: http://ekstrabladet.dk/kup/forbrug/article1071549....

Og før det denne artikel om "3" http://ekstrabladet.dk/kup/forbrug/article1068517....

Det er morsom læsning!
Gravatar #2 - Fjolle
17. okt. 2008 14:02
Hvor stor del af ekstrabladets "journalister" er egentligt uddannede journalister?

Journalist er ikke en beskyttet titel, så alle kan kalde sig for journalist, og jeg regnede egentligt med at man skulle have en lidt større fatteevne for at blive optaget på journalisthøjskolen end der bliver udvist på eb.dk. Det kan selvfølgeligt være at jeg tager fejl.


mvh journalist fjolle
Gravatar #3 - TullejR
17. okt. 2008 14:06
Det er jo ikke sjovt, det er tragisk. Især umts-artiklen.
Gravatar #4 - vandfarve
17. okt. 2008 14:08
... en tiendedel af selskabets løfte.


Hehe. Så han læser "op til 7,2 Mbit/s" som et løfte. Den mand fatter bare ingenting. Den her er dog lige så morsom:

- Ja, men du er ikke længere kunde her. Så må du sende checken over i din bank.

- Hvorfor er bankens politik, at man ikke vil indløse checks, I selv har udstedt??

- Hvis man ikke er kunde i banken, beder vi folk henvende sig i deres egen bank. Mange af de små banker forsøger at bruge os som filialer, og det er vi ikke så glade for.


Jeg har lidt på fornemmelsen, at medier som EB faktisk destruerer borgernes viden i stedet for at opbygge den.
Gravatar #5 - vandfarve
17. okt. 2008 14:08
Hvor stor del af ekstrabladets "journalister" er egentligt uddannede journalister?


-1.
Gravatar #6 - vandfarve
19. okt. 2008 16:29
Jeg vil i forvejen undskylde for at kapre tråden, men jeg føler, at dette også er relevant for topic:

Ringetonen, der ellers er ikke ubetydelig del af Nokias brand, giver nemlig mennesker en negativ indstillig til det finske firma.

(...)

»Ringetonen fremkalder stærke negative associationer, der fik testpersoneren til fuldstændig at tænde af på mærket,« skriver Martin Lindstrøm i bogen.

Kilde: http://www.business.dk/article/20081019/techmobil/...

Her mener jeg så, at journalisten laver en kæmpe fejlslutning (eller forskeren, Martin Lindstrøm), da han uden videre skriver, at Nokias standardtone giver dig stress. Resultatet betvivler jeg ikke, men de springer lidt over andre forklaringer, som bl.a. kan være, at vi associerer ringetonen med små irriterende teenagepiger, der taler i telefoner i stillekupeer, og folk, der glemmer at slukke deres telefoner til begravelser - og som oftest bruger den helt normale tone.

Jeg tror derfor ikke, at tonen lydmæssigt giver os stress, men at vi i stedet har valgt at associere lyden med noget meget uhensigtsmæssigt eller uheldigt. Omvendt associerer vi også telefonopkald omkring kl. 18 med telefonsælgere, fordi det oftest er på det tidspunkt, at de ringer osv. Det er derfor i mine øjne et tegn på dårlig journalistisk, når man for mit vedkommende undviger de mest logiske forklaringer.
Gravatar #7 - reefermadness  
19. okt. 2008 18:10
Damn ham Søren Møller er godt nok en første klasses snotskovl
Gravatar #8 - ErdetIkkeLigeMeget
21. okt. 2008 06:28
Hold kæft det var åndsvagt.

Og hvad med Nationen? Jeg vidste ikke værtshusene var begyndt at have gratis internet.
Gravatar #9 - Spiderboy
23. okt. 2008 21:34
#6
Hvordan er det en fejlslutning? Det faktum, at folk reagerer negativt på ringetonen afhænger ikke af hvad årsagen er. Stress er stress, uanset om det er selve lyden, eller det er associationer fremkaldt af lyden, der forårsager det.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login