mboost-dp1
Morsom EB.dk "journalist"
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Jeg er blevet utrolig glad for Søren Møller, fra Ekstra Bladets "kunden!", da han gang på gang kommer med ufrivilligt morsomme artikler, der beviser hans komplette inkompetence.
Senest denne artikel om banker: http://ekstrabladet.dk/kup/forbrug/article1071549....
Og før det denne artikel om "3" http://ekstrabladet.dk/kup/forbrug/article1068517....
Det er morsom læsning!
Senest denne artikel om banker: http://ekstrabladet.dk/kup/forbrug/article1071549....
Og før det denne artikel om "3" http://ekstrabladet.dk/kup/forbrug/article1068517....
Det er morsom læsning!
Hvor stor del af ekstrabladets "journalister" er egentligt uddannede journalister?
Journalist er ikke en beskyttet titel, så alle kan kalde sig for journalist, og jeg regnede egentligt med at man skulle have en lidt større fatteevne for at blive optaget på journalisthøjskolen end der bliver udvist på eb.dk. Det kan selvfølgeligt være at jeg tager fejl.
mvh journalist fjolle
Journalist er ikke en beskyttet titel, så alle kan kalde sig for journalist, og jeg regnede egentligt med at man skulle have en lidt større fatteevne for at blive optaget på journalisthøjskolen end der bliver udvist på eb.dk. Det kan selvfølgeligt være at jeg tager fejl.
mvh journalist fjolle
... en tiendedel af selskabets løfte.
Hehe. Så han læser "op til 7,2 Mbit/s" som et løfte. Den mand fatter bare ingenting. Den her er dog lige så morsom:
- Ja, men du er ikke længere kunde her. Så må du sende checken over i din bank.
- Hvorfor er bankens politik, at man ikke vil indløse checks, I selv har udstedt??
- Hvis man ikke er kunde i banken, beder vi folk henvende sig i deres egen bank. Mange af de små banker forsøger at bruge os som filialer, og det er vi ikke så glade for.
Jeg har lidt på fornemmelsen, at medier som EB faktisk destruerer borgernes viden i stedet for at opbygge den.
Jeg vil i forvejen undskylde for at kapre tråden, men jeg føler, at dette også er relevant for topic:
Kilde: http://www.business.dk/article/20081019/techmobil/...
Her mener jeg så, at journalisten laver en kæmpe fejlslutning (eller forskeren, Martin Lindstrøm), da han uden videre skriver, at Nokias standardtone giver dig stress. Resultatet betvivler jeg ikke, men de springer lidt over andre forklaringer, som bl.a. kan være, at vi associerer ringetonen med små irriterende teenagepiger, der taler i telefoner i stillekupeer, og folk, der glemmer at slukke deres telefoner til begravelser - og som oftest bruger den helt normale tone.
Jeg tror derfor ikke, at tonen lydmæssigt giver os stress, men at vi i stedet har valgt at associere lyden med noget meget uhensigtsmæssigt eller uheldigt. Omvendt associerer vi også telefonopkald omkring kl. 18 med telefonsælgere, fordi det oftest er på det tidspunkt, at de ringer osv. Det er derfor i mine øjne et tegn på dårlig journalistisk, når man for mit vedkommende undviger de mest logiske forklaringer.
Ringetonen, der ellers er ikke ubetydelig del af Nokias brand, giver nemlig mennesker en negativ indstillig til det finske firma.
(...)
»Ringetonen fremkalder stærke negative associationer, der fik testpersoneren til fuldstændig at tænde af på mærket,« skriver Martin Lindstrøm i bogen.
Kilde: http://www.business.dk/article/20081019/techmobil/...
Her mener jeg så, at journalisten laver en kæmpe fejlslutning (eller forskeren, Martin Lindstrøm), da han uden videre skriver, at Nokias standardtone giver dig stress. Resultatet betvivler jeg ikke, men de springer lidt over andre forklaringer, som bl.a. kan være, at vi associerer ringetonen med små irriterende teenagepiger, der taler i telefoner i stillekupeer, og folk, der glemmer at slukke deres telefoner til begravelser - og som oftest bruger den helt normale tone.
Jeg tror derfor ikke, at tonen lydmæssigt giver os stress, men at vi i stedet har valgt at associere lyden med noget meget uhensigtsmæssigt eller uheldigt. Omvendt associerer vi også telefonopkald omkring kl. 18 med telefonsælgere, fordi det oftest er på det tidspunkt, at de ringer osv. Det er derfor i mine øjne et tegn på dårlig journalistisk, når man for mit vedkommende undviger de mest logiske forklaringer.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.