mboost-dp1
Mp3 afspillere og usb nøgler
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Jeg har tænkt på noget, i kender alle sammen godt Mp3 afspillere og usb nøgler, og deres evne til at opbevare filer, men de bruger jo ikke et optisk drev, de bruger (ihvertfald usbnøgler) sådan en lille "chip" og da jeg ikke er så it-kyndig, så tænkte jeg at det i princippet var det samme som SSD, men det kan jeg jo så godt gætte mig til at det ikke er, da prisen på en SSD og f.eks. en random usb nøgle er meget forskellig, og jeg går også ud fra at SSD'er er meget hurtigere, men hvad er det så der sidder i mp3afspillere og usbnøgler ?
Det er helt korrekt.
En "USB noegle" ER en SSD.
Selv USB noegler kan have meget hoeje "read" hastigheder faktisk. :)
"SSD" er typisk en del hurtigere, hvilket ogsaa kan ses paa prisen.
De "SSD" diske vi ser idag, er faktisk bare brundlede flash chips. ( more or less ) :)
Det er helt korrekt.
En "USB noegle" ER en SSD.
Selv USB noegler kan have meget hoeje "read" hastigheder faktisk. :)
"SSD" er typisk en del hurtigere, hvilket ogsaa kan ses paa prisen.
De "SSD" diske vi ser idag, er faktisk bare brundlede flash chips. ( more or less ) :)
Ja, men saa kunne man bruge en FW800 forbindelse istedet, fx, og faa 800Mbit til sin flash-ting.
Det skulle vaere rigeligt til at konkurere med de fleste SATAn diske idag.
Set i lyset af at der ikke er nogen bevaegelige dele, saa vil det vaere nice til servermiljoe.
Eller man kunne faa sig en PCI-E CF laeser, fx.
Saa er der rigeligt med baandbredde ;)
Ja, men saa kunne man bruge en FW800 forbindelse istedet, fx, og faa 800Mbit til sin flash-ting.
Det skulle vaere rigeligt til at konkurere med de fleste SATAn diske idag.
Set i lyset af at der ikke er nogen bevaegelige dele, saa vil det vaere nice til servermiljoe.
Eller man kunne faa sig en PCI-E CF laeser, fx.
Saa er der rigeligt med baandbredde ;)
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.