mboost-dp1
Musik i SAS-reklame
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Hej
I tv så jeg i dag en SAS-reklame hvor der bliver spillet noget musik med en stryger (violin?) og klaver. Klaveret spiller melodien mens strygeren spiller to toner skiftevis (vil tro den springer en oktav, men det er jeg ikke god nok til at høre).
Håber I forstod min forklaring. Min viden indenfor musik er begrænset C-niveau i gym - og lidt til.
Er der nogen der ved hvad det stykke hedder? Hvis det altså ikke er lavet til reklamen...
På forhånd tak
Mark
I tv så jeg i dag en SAS-reklame hvor der bliver spillet noget musik med en stryger (violin?) og klaver. Klaveret spiller melodien mens strygeren spiller to toner skiftevis (vil tro den springer en oktav, men det er jeg ikke god nok til at høre).
Håber I forstod min forklaring. Min viden indenfor musik er begrænset C-niveau i gym - og lidt til.
Er der nogen der ved hvad det stykke hedder? Hvis det altså ikke er lavet til reklamen...
På forhånd tak
Mark
trentemoller har vist lavet noget musik til sas reklamer..
søgte lidt, der er godt nok mange men hvis det var sterling ku det være den her http://www.reklammusik.se/?q=node/2607
søgte lidt, der er godt nok mange men hvis det var sterling ku det være den her http://www.reklammusik.se/?q=node/2607
Det er den her
Der står i kommentarerne at det er Bibo No Aozora - Endless Flight Babel
Der kan man bare se. Det må jeg undersøge nærmere. Flot at jeg ikke prøvede youtube. Regnede ikke lige med at de havde SAS-reklamer derinde :S
Det er faktisk en super fed melodi! Lækkert, stille og rolig...
... og så må jeg give kodben ret. Det er virkelig et plagiat af Lost in Translation med Tom Hanks i hovedrollen.
EDIT:
Og nu kan jeg se, hvor jeg genkendte melodien fra. Det er et gennemgående musikalsk tema i filmen Babel, som egentlig er en film af særklasse, men som er så ufattelig sørgelig i mine øjne.
Ja, jeg er lidt hyperaktiv i det. Det ville i være, hvis I også blev vækket af denne artikel, som er fuldstændig fucked up.
... og så må jeg give kodben ret. Det er virkelig et plagiat af Lost in Translation med Tom Hanks i hovedrollen.
EDIT:
Og nu kan jeg se, hvor jeg genkendte melodien fra. Det er et gennemgående musikalsk tema i filmen Babel, som egentlig er en film af særklasse, men som er så ufattelig sørgelig i mine øjne.
Ja, jeg er lidt hyperaktiv i det. Det ville i være, hvis I også blev vækket af denne artikel, som er fuldstændig fucked up.
det er så Bill Murray der har hovedrollen i "lost in Translation" ikke Tom Hanks.
Lost in Translation
Lost in Translation
#5 Ja, men der er dog alligevel grænser for hvad man kan finde, i hvert fald af dansk (musik) som jeg ofte har ledt efter derinde.
Nå, men nu bliver jeg jo nødt til at købe det soundtrack og se filmen.
Nå, men nu bliver jeg jo nødt til at købe det soundtrack og se filmen.
Jeg synes den minder lidt om The Terminal med Tom Hanks i hovedrollen.. Sandsynligvis den #6 tænker på også..?
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.