mboost-dp1

Musik i SAS-reklame

Gå til bund
Gravatar #1 - markjensen
7. sep. 2008 18:12
Hej

I tv så jeg i dag en SAS-reklame hvor der bliver spillet noget musik med en stryger (violin?) og klaver. Klaveret spiller melodien mens strygeren spiller to toner skiftevis (vil tro den springer en oktav, men det er jeg ikke god nok til at høre).

Håber I forstod min forklaring. Min viden indenfor musik er begrænset C-niveau i gym - og lidt til.

Er der nogen der ved hvad det stykke hedder? Hvis det altså ikke er lavet til reklamen...

På forhånd tak

Mark
Gravatar #2 - madeinrussia
7. sep. 2008 18:20
trentemoller har vist lavet noget musik til sas reklamer..

søgte lidt, der er godt nok mange men hvis det var sterling ku det være den her http://www.reklammusik.se/?q=node/2607
Gravatar #3 - vandfarve
7. sep. 2008 18:30
Og du har prøvet Youtube? Jeg finder et par stykker SAS-reklamer, og da jeg ikke har set den, som du spørger efter, så har jeg svært ved at sige, hvem der har lavet musikken...

Kan du fortælle, hvad der sker i reklamen?
Gravatar #4 - markjensen
7. sep. 2008 18:36

Det er den her

Der står i kommentarerne at det er Bibo No Aozora - Endless Flight Babel

Der kan man bare se. Det må jeg undersøge nærmere. Flot at jeg ikke prøvede youtube. Regnede ikke lige med at de havde SAS-reklamer derinde :S
Gravatar #5 - vandfarve
7. sep. 2008 18:45
#4 Ha! Youtube er det nye Google - hvis man ikke kan finde det på Youtube, så eksisterer det ikke. EOD. :)
Gravatar #6 - vandfarve
7. sep. 2008 18:47
Det er faktisk en super fed melodi! Lækkert, stille og rolig...

... og så må jeg give kodben ret. Det er virkelig et plagiat af Lost in Translation med Tom Hanks i hovedrollen.

EDIT:

Og nu kan jeg se, hvor jeg genkendte melodien fra. Det er et gennemgående musikalsk tema i filmen Babel, som egentlig er en film af særklasse, men som er så ufattelig sørgelig i mine øjne.

Ja, jeg er lidt hyperaktiv i det. Det ville i være, hvis I også blev vækket af denne artikel, som er fuldstændig fucked up.
Gravatar #7 - rumagenten
7. sep. 2008 19:06
det er så Bill Murray der har hovedrollen i "lost in Translation" ikke Tom Hanks.

Lost in Translation
Gravatar #8 - markjensen
7. sep. 2008 19:11
#5 Ja, men der er dog alligevel grænser for hvad man kan finde, i hvert fald af dansk (musik) som jeg ofte har ledt efter derinde.

Nå, men nu bliver jeg jo nødt til at købe det soundtrack og se filmen.
Gravatar #9 - KarstenP
7. sep. 2008 20:37
Jeg synes den minder lidt om The Terminal med Tom Hanks i hovedrollen.. Sandsynligvis den #6 tænker på også..?
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login