mboost-dp1

N79

Gå til bund
Gravatar #1 - vandfarve
13. okt. 2008 12:42
Siden det er lidt småt med informationer på forskellige andre sites, så vil jeg spørge det alvidende panel af Newz-dk-brugere:

Hvornår kommer Nokia N79 til landet?

Det er snart tid til at købe ny telefon, da min gamle er ved at stå af, og i den forbindelse vil jeg gerne høre, hvor længe jeg skal vente. Jeg er selv faldet for Nokia 6220 Classic, som har (næsten!) alt, hvad jeg kunne tænke om. Altså, lige indtil jeg hørte om N79, der netop har WLAN, som kunne være übercool at få fingrene i.

Derudover kunne jeg godt tænke mig at høre, hvilken pris den nok ville lande på? Jeg har små 2.500-3.500 kr at gøre godt med inklusiv abonnementsudgifter over 6 måneder, men jeg frygter lidt, at N79 godt kan blive dyrere.

Hvis i mener, at jeg er i gang med at gøre et fejlkøb, så kom gerne med nogle forslag til andre telefoner.
Gravatar #2 - engfeh
13. okt. 2008 13:01
Det ser da ud som en fin telefon, hvis ikke lige det var for styresystemet - jeg er ikke alt for glad for Symbian, og jeg kender mange der har det på samme måde*. Jeg kunne også forestille mig at mængden af RAM kunne blive et problem. I følge Wikipedia har den 50 MB, og de første N95'ere blev kritiseret for at være sløve, fordi de kun havde 64 MB. Selv har jeg en N82 med 128 MB, og det kører ret flydende (så længe symbian ikke fucker op).

*Det skal så lige siges at N79 har en nyere udgave af Symbian/S60, så det kan godt være at det er bedre.

Edit:
Nåhja - nu ved jeg ikke hvad for en telefon du har nu, men hvis du ikke er vant til en smartphone er der lige noget du skal vide:
Så snart du begynder at bruge funktionerne (Kamera, HSDPA og specielt GPS) forsvinder batteritiden ned i et stort, sort hul. Hvis man ikke rigtig bruger den kan min måske holde en uges tid uden en opladning (jeg ved det ikke helt, for jeg har ikke prøvet...), men hvis man fx slår GPS'en til og glemmer at slukke den igen er batteriet fladt på et par timer...
Gravatar #3 - vandfarve
13. okt. 2008 17:11
#2 Lige pt bruger jeg en Nokia 6280, som ikke er en smartphone. Den er på omgangshøjde med mange nye mid-end phones, så derfor skal min næste mobiltelefon gerne være markant bedre end eksempelvis 6500 Classic, der stort set er en 6280 i nye klæder.

Grunden til, at jeg er faldet for N79 er, at den både har GPS, ordentlig webclient (af en Nokia at være) og WLAN. Det er fuldstændigt underordnet, at den også har en masse spil, som jeg givetvis vil slette, og derfor behøver min næste telefon ikke at være en fra N-serien.
Gravatar #4 - noramskull
16. okt. 2008 18:48

Hvad med Nokia n95? Den har så vidt jeg ved alt det du efterlyser til en overkommelig pris, fordi at den er ved at være lidt halvgammel.

Har selv lige været ude at investere i en ny telefon, da min gamle blev stjålet for en knap en uge siden. Det bedste råd jeg pt. kan give dig, er at holde et åbent øje med hvordan gps i de forskellige telefoner fungerer, da nogle telefoner udelukkende streamer kortene fra nettet uden mulighed for at kunne lægge det på et hukommelseskort. Det kan hurtigt blive en dyr fornøjelse, og specielt Sony ericsson er slem til dette.

Ellers, hvis du vil bruge den til at surfe på nettet, så vent lidt og invester i en iPhone. Jeg ved godt den er dyr, men den har klart makedets bedste browser.
Gravatar #5 - vandfarve
17. okt. 2008 11:43
#4 En iPhone kunne være et interessant bud, men jeg er vant til at skrive SMS'er med blindskrift, så en iPhone vil være alt for upraktisk. Desuden har jeg slet ikke lyst til at betale den pris, som Telia kræver for den telefon - de er jo fuldstændigt sindsyge!

Jeg har overvejet, om man ikke bare skulle finde en telefon, der var en generation ældre eller blot har færre funktioner, såsom N95 eller 6220 Classic, men jeg synes sgu, at man skal gøre tingene ordentligt, når man først går i gang. Det er en telefon, som jeg skal have i ca. 2 år +/-, så jeg kan lige så godt købe en ordentlig en fra starten af.

Andre bud er dog stadig velkomne.
Gravatar #6 - holmen
17. okt. 2008 11:47
Sony Ericsson C905. Skulle angiveligt komme i uge 43 eller uge 44.
Gravatar #7 - noramskull
17. okt. 2008 13:17

Måske en Touch diamond så? Den ser i hvert fald ud til at have lidt af det hele.

Personligt købte jeg en w890, jeg foretrækker en lidt billigere telefon som er god til det jeg bruger den til, nemlig at ringe og skrive sms.
Gravatar #8 - vandfarve
19. okt. 2008 11:53
Jeg går også og overvejer, om jeg virkelig skal have en telefon, der kan det hele. Jeg er selv stor fortaler for KISS-begrebet, men på den anden side er det fedt at have en GPS, hvis man lige farer vild, ligesom jeg har fundet ud af, at nogle af N-serie-telefonerne har mulighed for at åbne Word- og PDF-filer. Det er sexy...

Tak for de gode forslag, men indtil videre hælder jeg stadig til N-modellerne - selvom den C905 ser lækker ud. Hvordan er SE's styresystem i forhold til Nokias Symbian?
Gravatar #9 - Systran
19. okt. 2008 12:52
vandfarve (1) skrev:

Hvornår kommer Nokia N79 til landet?

Mobilsiden.dk siger bare Oktober 2008.

Spørg i øvrigt ikke mig hviklen mobil du skal vælge, da jeg bare ville foreslå en Sony Ericsson, for har aldrig haft andet end dem. Synes de er noget mere "intelligente" og smarte at navigere rundt i mht. menuer, genveje og sms-beskeder. Småting som at man ikke skal trykke "*" hver gang man skal foreslå et ord i en sms, men at man får tilbudt en liste er grund nok til at jeg har en Sony Ericsson.
Gravatar #10 - vandfarve
19. okt. 2008 16:21
#9 Jep, oktober skulle være ganske vist, men den gamle begynder at synge på det sidste vers, mens N96 allerede er udkommet, så den burde i hvert fald være op over.

Ang. den intelligente ordbog er jeg ved at dræbe min gamle Nokia, fordi den altid glemmer ordene, og fordi den slet ikke er så intelligent, som de selv påstår. Eksempelvis rangerer den ikke ordene efter brug, som den ellers skulle. Jeg er dog lidt usikker, om det er Nokias eller T9's skyld.

Jeg regner med, at jeg hopper ned i den nærmeste TDC-butik snart for at prøve så mange som muligt. Måske er tiden klar til en SE, da det lader til, at de er teknisk overlegne på kamerasiden.
Gravatar #11 - noramskull
19. okt. 2008 16:28

Jeg er enig med #9, ordbogen i min nye SE er langt bedre end noget jeg har oplevet i både Samsung, LG og Nokia. Den kender flere ord, den husker de nye jeg laver, den rangerer det jeg bruger oftest og så laver den en liste så man kan se hvilke andre ord der er tilgængelige når man har skrevet noget.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login