mboost-dp1
Når ikke-nørderne nørder...
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Jeg troede jeg var den eneste nørd i huset, men nej...
Min far kører truck på Arlas ostemejeri i Taulov, ved aftensmaden...
Min mor: "Er der noget pålæg i synes vi skal have?"
Far: "Jeg så lige at SuperBrugsen havde tilbud på 54-2-42 og 54-2-43"
Mor: "Hva?"
Far: "Nå... Riberhus *smasker videre*"
EDIT:
For lige at opklare (det er åbenbart nødvendigt): Min far må nødvendigvis referere til interne varenumre som vandfarve #4 så fint skriver.
Det overraskede mig bare utroligt meget at han også kunne den slags :D Nogen der har prøvet noget lignende?
Min far kører truck på Arlas ostemejeri i Taulov, ved aftensmaden...
Min mor: "Er der noget pålæg i synes vi skal have?"
Far: "Jeg så lige at SuperBrugsen havde tilbud på 54-2-42 og 54-2-43"
Mor: "Hva?"
Far: "Nå... Riberhus *smasker videre*"
EDIT:
For lige at opklare (det er åbenbart nødvendigt): Min far må nødvendigvis referere til interne varenumre som vandfarve #4 så fint skriver.
Det overraskede mig bare utroligt meget at han også kunne den slags :D Nogen der har prøvet noget lignende?
Makeybussines (7) skrev:Bare fordi det kunne være sjovt tror jeg det skal komme an på en prøve :D
Jeg kommer lige i tanke om, at den billet ikke kan udstedes, da 672 ligger inde for samme (tidligere) takstzonesystem som KK. I stedet, så smid Haslev ind for 672, men nu har jeg jo næsten sagt for meget, da jeg ikke kan huske Haslevs stationsnummer... :)
Makeybussines (1) skrev:Nogen der har prøvet noget lignende?
Jeg tror den eneste jeg IKKE har oplevet den slags fra (af folk jeg snakker med tit) er min mor. Hun var dagplejemor.
Og dog. Hendes handlinger gav ikke altid mening, men præcist som din far var der en simpel forklaring bag. Fx. var der en dag en unge der tudede, og vedkommende blev trøstet. Senere var er en anden der begyndte, og reaktionen var bare halv-surt "årh hold da op" - og det virkede også. Det forstod jeg ikke uden forklaring dengang.
Mange af mine kolleger bruger TBF (tre-bogstavs-forkortelser) som kun giver mening i deres egen afdeling, eller måske deres eget projekt.
Jeg var totalt lost da min svigerfar første gang snakkede om at "tage rytterne". Det hjalp ikke at vide, at han snakkede om en motorsav.
Min far er byggetekniker, som har sit eget firma hvor han arbejder som arkitekt, hvilket betyder at han arrangerer tilbud fra tømrer, kloak, el og en helt masse andre ting - og han har uddannelser indefor kloak og tømring selv, så han kommer pænt ofte med diverse fagudtryk som jeg, som IT-nørd, ikke fatter en bjælde af.
Min far kan en masse navne for øl som jeg aldrig har hørt, men så igen, jeg tror også at han står for 10% af de danske bryggeriers samlede omsætning.
Min stedfar er måske nok lidt en nørd, men han har det med at opløse diverse tal i primfaktorer, oftest 5-cifrede. Og så har han det med at forklare mig hvad han har gjort meget hurtigt, og hele tiden spørge "hvad har vi så?" hvortil jeg for det meste melder pas.
Han har nok forklaret mig det 100 gange nu og jeg forstår stadig ikke hvad manden laver.
Han har nok forklaret mig det 100 gange nu og jeg forstår stadig ikke hvad manden laver.
Og hvordan siger man "geek" på dansk?
Ja, det er ærgeligt at "nørd" har flere betydninger, men sådan er det.
Og hvordan siger man "geek" på dansk?
Ja, det er ærgeligt at "nørd" har flere betydninger, men sådan er det.
Jeg sidder lige nu i et lydstudie og venter på at kæresten bliver færdig. Her overhørte jeg en samtale mellem to lydingeniører omkring forskellen på nogle SSL desks... Fattede nada af hvad de snakkede om, og jeg kunne sagtens forestille mig at det er sådan flertallet føler sig, når de overhører to computer nørder tale teknik imellem sig.
Men nu kan alle kan vel betegnes som nørder, hvis de går tilpas meget op i deres arbejde / hobby.
Me, som skal hjem og have have læst op på SSL konsoller, metoder til at finde et rums sweet spot ol. :-)
Men nu kan alle kan vel betegnes som nørder, hvis de går tilpas meget op i deres arbejde / hobby.
Me, som skal hjem og have have læst op på SSL konsoller, metoder til at finde et rums sweet spot ol. :-)
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.