mboost-dp1

Newz.dk blocker TOR?!?!?

Gå til bund
Gravatar #1 - Kan.Du.Huske.Hvem.Jeg.Var
29. dec. 2007 22:59
Som jeg måtte erfarer tidligere i dag, har newz.dk blocket adgangen til siden via TOR!

Nu kommer man ind på denne dejlige side hvis man tilgår siden med TOR:

http://www.newz.dk/tor.html

Har vi nu ikke engang mulighed for at være anonyme mere? :(

Hvorfor lukker de ikke bare sikkerhedshullerne i stedet for at blocke Tor helt?
Gravatar #2 - Jace
29. dec. 2007 23:06
Det er vel, som der også står, fordi der ikke burde være grund til at være anonym på newz.dk...
Gravatar #3 - Norrah
29. dec. 2007 23:06
Hvad er Tor?

Skriver du fra Valhal eller sådan noget?
Gør vi virkelig forskel på folk efter deres religion.

Nogen der har testet jihad udgaven?
Gravatar #4 - Kan.Du.Huske.Hvem.Jeg.Var
29. dec. 2007 23:22
#2 Jo, det er der da, fx den stigende grad af overvågning i samfundet?

#3 Hva taler du ohm diiihn tjoffel?
Gravatar #5 - Norrah
29. dec. 2007 23:23
#4 aner ikke hvad TOR er.
Gravatar #6 - TullejR
29. dec. 2007 23:23
"Der er trods alt ikke behov for andet. " er da ekstremt KVALMENDE at læse.

FFS.. nu må de formørkede trampebønder da til at tage sig sammen.

#5: Det er et onion netværk. Google!
Gravatar #8 - madeinrussia
29. dec. 2007 23:25
Hmm, syntes ikke det lyder så fedt, hold styr på hullerne.. det er ligesom tandlæger, hvis der er et hul så luk det, kig efter huller 2 gange om dagen, og betal en formue for at vi kigger på det..

Ej, nogen brugere bruger tor af egne grunde, lidt lame udvej at blokere for dem.
Gravatar #9 - Kan.Du.Huske.Hvem.Jeg.Var
29. dec. 2007 23:29
#8 Nej, men hvorfor så ikke udnytte at de har et site for pc nørder og så udlodde en gamer-mus eller et eller andet hvis man kan finde sikkerhedshuller?
Gravatar #10 - TullejR
29. dec. 2007 23:31
#9: Og samtidigt gøre kildekoden opensource, så flere har en chance for at hjælpe til..
Gravatar #11 - Kan.Du.Huske.Hvem.Jeg.Var
29. dec. 2007 23:32

NEMLIG! Det ville være den perfekte verden.. *suk*.. <3
Gravatar #12 - madeinrussia
29. dec. 2007 23:36
Det enkleste ville nok være at finde tgg, indtil videre er de det eneste problem, få fx fat i ham politibassemanden som har deres adresser :) 25000 tusind mennesker efter ens røv? Tror godt at de tænker sig om en anden gang.
Gravatar #13 - Acro
30. dec. 2007 00:10
#1 BananTukan:
I nogle tilfælde kan jeg forstå brugen af TOR, men ikke i dit tilfælde. Du har dit navn stående i din profil og et domæne i din signatur, man kan slå op, så man får din adresse og dit telefonnummer. Hvad er det for en anonymitet, du ønsker? Din eneste "gevinst" ved at bruge TOR er en forringet ydelse.
Gravatar #14 - sKIDROw
30. dec. 2007 00:16
Syntes det er fint, at man lukker for TOR.
Forstå mig ret, syntes TOR er en god idé. Men der er for mange tabere, som misbruger TOR til alt muligt skidt. De få ødelægger det altid for de mange... ;)

Hvis jeg som webmaster konstaterede, at 90% af min sikkerhedshovedpine skyldtes tabere som misbruger TOR, så ville det påståede behov for anonymitet hos nogen ikke tælle så højt som argument. Når alle de tabere er fjernet, kan man bruge sine kræfter, på de resterende 10%... :)
Gravatar #15 - Kan.Du.Huske.Hvem.Jeg.Var
30. dec. 2007 00:19
#13 Det er jeg udemærket klar over acro.
Men nu læser jeg stadig mange debatter herinde med TOR, uden at være logget ind selvfølgelig. Jeg kan bare godt lide den anonymitet TOR giver mig, så ingen inde på regeringen kan sidde og snage i MINE ting, og hvad JEG interresserer mig for.

jeg har aldrig brugt TOR når jeg var logget ind, da jeg der selv kunne styre (nogenlunde?) hvad i loggede.
Gravatar #16 - holmen
30. dec. 2007 00:33
De folk der foreslår at newz-crewet "bare lukker sikkerhedshullerne" bør lige tænke sig om engang:
Hvis det er så ekstremt let at fixe sikkerheden på et sitet, så var det højst sandsynligt gjort. Og selv om det er simpelt, og sikkerheden ikke er i top, så husk på at newz.dk er et gratis site, som ikke koster brugerne en krone.
Hvis det er så let, som nogle brugere synes at mene, så skal jeg da være den første til at opfprdre dem til at lave et gratis og mere sikkert alternativ til newz.dk
Gravatar #17 - Kan.Du.Huske.Hvem.Jeg.Var
30. dec. 2007 00:41
Nej, men som jeg forslog tidligere kunne man lave en lille konkurrence som så bestod i at finde sikkerhedshuller, og så derefter komme med en brugbar løsning til en lapning. Man kunne jo ligesågodt udnytte at man har et site som 25000 nørder besøger hver eneste dag! Præmien kunne så være en lækker mus, eller andet dejligt ragelse :)

En anden mulighed var at lave en sekundært crew der alle sammen fik udleveret kildekoden til sitet, og derefter kune finde sikkerhedshuller. Dog med sandsynlighed for at den blev offentliggjort, men stadig, hvis man får dem til at skrive under på at de ikke vil gøre det, og hvis de aå alligevel gjorde det, så er der stadig 25000 nørder der nok skal falde over kildekoden på et tidspunkt, hvorefter de kan køre retsag mod dem.
Gravatar #18 - KaW
30. dec. 2007 00:41
så husk på at newz.dk er et gratis site, som ikke koster brugerne en krone.

Og ting der er gratis kan man ikke stille krav til? Og hvis jeg ikke giver newz.dk hvordan kan det så være jeg skal se på alle de bannere?

Tvivler på om Tor-adgangen gør det lettere for folk som TGG, de finder vel bare en eller anden unpatched XP maskine og router igennem der.
Gravatar #19 - Acro
30. dec. 2007 01:10
#18 KaW:
Det er væsentlig lettere at spore almindelige proxyer, end det er at spore noget som helst igennem TOR. Det er jo netop det, TOR er designet imod.
Gravatar #20 - freesoft
30. dec. 2007 08:29
Jeg blev også sendt til den side her for under en time siden da jeg prøvede at komme ind på newz, men enten ville firefox ikke tillade at vise siden ellers blev den bare hvid. Jeg havde TOR installeret, men det var ikke enabled i Firefox, synes det var en smule underligt.

Men er det noget nyt, synes det har været oppe før for lang tid siden?
Gravatar #21 - holmen
30. dec. 2007 09:02
Og ting der er gratis kan man ikke stille krav til?
Sagtens, så skal man bare heller ikke pive over at blive kaldt utaknemmelig bagefter.

Reklame-blockers kan vel fjerne klamerne? Men De annerreklamer / annoncer fra google, tvinger dig ikke til at bruge penge, så de koster dig ikke noget?
Gravatar #22 - DarX
30. dec. 2007 09:08
Interessant tanke.. Nu er det bare vores egne IP'er der bliver offentligtgjort næste gang newz.dk bliver hacket og nogle små piger får fat i en brugerliste..
Gravatar #23 - DarX
30. dec. 2007 09:11
Anyway... Så har jeg aldrig brugt TOR på newz.dk :) Det er for langsomt til at jeg gider at bruge det til dagligt, men lidt irreterende at I nu fjerner muligheden for at være 99,9% anonym, ingen ide om hvad man skulle bruge det til, men man har vel lov til at være paranoid...
Gravatar #24 - XorpiZ
30. dec. 2007 10:03

Havde samme problem - og jeg har ikke engang TOR installeret :\
Gravatar #25 - Cloud02
30. dec. 2007 10:03

OH NOES!!! Din IP bliver lagt offenligt til skue. Skynd dig at sætte brædder for vinduerne og fyld vand og konserves nok op derhjemme til at holde dig i live i 3 år.

Du kan ved samme lejlighed tage en sølvpapirs-hat på hovedet for at folk ikke skal hacke sig ind i din hjerne vha. mikrobølgeovnen.
Gravatar #26 - rackbox
30. dec. 2007 10:51
#22 at blokere for adgangen fra TOR ændrer ikke på den IP, der er gemt sammen med brugeren i listen. Vi har i lang tid haft forsinket aktivering af brugere, netop for at sikre at folk har samme IP både ved registrering og aktivering.

Så hvis du har registreret dig på newz.dk indenfor det sidste år (tror jeg), så skulle du være upåvirket i fht. hvilken "tilfældig" IP, der bliver gemt.
Gravatar #27 - TullejR
30. dec. 2007 11:19
#26: Hvad er formålet i det hele taget med at i gemmer ip-adresser i vores profil?
Gravatar #28 - MiniatureZeus
30. dec. 2007 11:24
Hvis en bruger skal politianmeldes.
newz.dk bruger ikke IP adressen til andet end det.
Gravatar #29 - reefermadness2
30. dec. 2007 12:04
Er det ikke lidt hysterisk at bruge TOR til alt hvad man laver på nettet... jeg mener du er vel hverken blackhat eller pædofil er du ?
Gravatar #30 - kinaholm
30. dec. 2007 12:23
#29 - er det ikke lidt træls, at der er noget der hedder den kinesiske firewall der filtrerer hjemmesider efter ord og alt muligt halløj, som til tider gør det nødvendigt at bruge TOR for at se sider som Wikipedia?
Gravatar #31 - reefermadness2
30. dec. 2007 12:29
#30 - Vidste ikke du var i kina... Men jo jeg kan godt se anvendelses muligheder i TOR for folk i lande hvor internet censur er MEGET udbredt, men det eneste censur vi har her i danmark er vel allofmp3 ?
Gravatar #32 - fidomuh
30. dec. 2007 12:33

Tjah, IP'er i danmark skal jo ogsaa logge vores faerden i 2 aar, saa den glidebane vi er ude paa nu giver da fint anledning til at goere sig selv anonym..

Omvendt kan du jo tage din Lene Espersen logik og putte langt vaek hvor solen ikke skinner..
At hentyde til at man er "blackhat" eller "paedofil" blot fordi man oensker at vaere anonym er direkte skraemmende.. :)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login