mboost-dp1
Newz.dk blocker TOR?!?!?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Som jeg måtte erfarer tidligere i dag, har newz.dk blocket adgangen til siden via TOR!
Nu kommer man ind på denne dejlige side hvis man tilgår siden med TOR:
http://www.newz.dk/tor.html
Har vi nu ikke engang mulighed for at være anonyme mere? :(
Hvorfor lukker de ikke bare sikkerhedshullerne i stedet for at blocke Tor helt?
Nu kommer man ind på denne dejlige side hvis man tilgår siden med TOR:
http://www.newz.dk/tor.html
Har vi nu ikke engang mulighed for at være anonyme mere? :(
Hvorfor lukker de ikke bare sikkerhedshullerne i stedet for at blocke Tor helt?
Hmm, syntes ikke det lyder så fedt, hold styr på hullerne.. det er ligesom tandlæger, hvis der er et hul så luk det, kig efter huller 2 gange om dagen, og betal en formue for at vi kigger på det..
Ej, nogen brugere bruger tor af egne grunde, lidt lame udvej at blokere for dem.
Ej, nogen brugere bruger tor af egne grunde, lidt lame udvej at blokere for dem.
#8 Nej, men hvorfor så ikke udnytte at de har et site for pc nørder og så udlodde en gamer-mus eller et eller andet hvis man kan finde sikkerhedshuller?
Det enkleste ville nok være at finde tgg, indtil videre er de det eneste problem, få fx fat i ham politibassemanden som har deres adresser :) 25000 tusind mennesker efter ens røv? Tror godt at de tænker sig om en anden gang.
#1 BananTukan:
I nogle tilfælde kan jeg forstå brugen af TOR, men ikke i dit tilfælde. Du har dit navn stående i din profil og et domæne i din signatur, man kan slå op, så man får din adresse og dit telefonnummer. Hvad er det for en anonymitet, du ønsker? Din eneste "gevinst" ved at bruge TOR er en forringet ydelse.
I nogle tilfælde kan jeg forstå brugen af TOR, men ikke i dit tilfælde. Du har dit navn stående i din profil og et domæne i din signatur, man kan slå op, så man får din adresse og dit telefonnummer. Hvad er det for en anonymitet, du ønsker? Din eneste "gevinst" ved at bruge TOR er en forringet ydelse.
Syntes det er fint, at man lukker for TOR.
Forstå mig ret, syntes TOR er en god idé. Men der er for mange tabere, som misbruger TOR til alt muligt skidt. De få ødelægger det altid for de mange... ;)
Hvis jeg som webmaster konstaterede, at 90% af min sikkerhedshovedpine skyldtes tabere som misbruger TOR, så ville det påståede behov for anonymitet hos nogen ikke tælle så højt som argument. Når alle de tabere er fjernet, kan man bruge sine kræfter, på de resterende 10%... :)
Forstå mig ret, syntes TOR er en god idé. Men der er for mange tabere, som misbruger TOR til alt muligt skidt. De få ødelægger det altid for de mange... ;)
Hvis jeg som webmaster konstaterede, at 90% af min sikkerhedshovedpine skyldtes tabere som misbruger TOR, så ville det påståede behov for anonymitet hos nogen ikke tælle så højt som argument. Når alle de tabere er fjernet, kan man bruge sine kræfter, på de resterende 10%... :)
#13 Det er jeg udemærket klar over acro.
Men nu læser jeg stadig mange debatter herinde med TOR, uden at være logget ind selvfølgelig. Jeg kan bare godt lide den anonymitet TOR giver mig, så ingen inde på regeringen kan sidde og snage i MINE ting, og hvad JEG interresserer mig for.
jeg har aldrig brugt TOR når jeg var logget ind, da jeg der selv kunne styre (nogenlunde?) hvad i loggede.
Men nu læser jeg stadig mange debatter herinde med TOR, uden at være logget ind selvfølgelig. Jeg kan bare godt lide den anonymitet TOR giver mig, så ingen inde på regeringen kan sidde og snage i MINE ting, og hvad JEG interresserer mig for.
jeg har aldrig brugt TOR når jeg var logget ind, da jeg der selv kunne styre (nogenlunde?) hvad i loggede.
De folk der foreslår at newz-crewet "bare lukker sikkerhedshullerne" bør lige tænke sig om engang:
Hvis det er så ekstremt let at fixe sikkerheden på et sitet, så var det højst sandsynligt gjort. Og selv om det er simpelt, og sikkerheden ikke er i top, så husk på at newz.dk er et gratis site, som ikke koster brugerne en krone.
Hvis det er så let, som nogle brugere synes at mene, så skal jeg da være den første til at opfprdre dem til at lave et gratis og mere sikkert alternativ til newz.dk
Hvis det er så ekstremt let at fixe sikkerheden på et sitet, så var det højst sandsynligt gjort. Og selv om det er simpelt, og sikkerheden ikke er i top, så husk på at newz.dk er et gratis site, som ikke koster brugerne en krone.
Hvis det er så let, som nogle brugere synes at mene, så skal jeg da være den første til at opfprdre dem til at lave et gratis og mere sikkert alternativ til newz.dk
Nej, men som jeg forslog tidligere kunne man lave en lille konkurrence som så bestod i at finde sikkerhedshuller, og så derefter komme med en brugbar løsning til en lapning. Man kunne jo ligesågodt udnytte at man har et site som 25000 nørder besøger hver eneste dag! Præmien kunne så være en lækker mus, eller andet dejligt ragelse :)
En anden mulighed var at lave en sekundært crew der alle sammen fik udleveret kildekoden til sitet, og derefter kune finde sikkerhedshuller. Dog med sandsynlighed for at den blev offentliggjort, men stadig, hvis man får dem til at skrive under på at de ikke vil gøre det, og hvis de aå alligevel gjorde det, så er der stadig 25000 nørder der nok skal falde over kildekoden på et tidspunkt, hvorefter de kan køre retsag mod dem.
Nej, men som jeg forslog tidligere kunne man lave en lille konkurrence som så bestod i at finde sikkerhedshuller, og så derefter komme med en brugbar løsning til en lapning. Man kunne jo ligesågodt udnytte at man har et site som 25000 nørder besøger hver eneste dag! Præmien kunne så være en lækker mus, eller andet dejligt ragelse :)
En anden mulighed var at lave en sekundært crew der alle sammen fik udleveret kildekoden til sitet, og derefter kune finde sikkerhedshuller. Dog med sandsynlighed for at den blev offentliggjort, men stadig, hvis man får dem til at skrive under på at de ikke vil gøre det, og hvis de aå alligevel gjorde det, så er der stadig 25000 nørder der nok skal falde over kildekoden på et tidspunkt, hvorefter de kan køre retsag mod dem.
så husk på at newz.dk er et gratis site, som ikke koster brugerne en krone.
Og ting der er gratis kan man ikke stille krav til? Og hvis jeg ikke giver newz.dk hvordan kan det så være jeg skal se på alle de bannere?
Tvivler på om Tor-adgangen gør det lettere for folk som TGG, de finder vel bare en eller anden unpatched XP maskine og router igennem der.
Jeg blev også sendt til den side her for under en time siden da jeg prøvede at komme ind på newz, men enten ville firefox ikke tillade at vise siden ellers blev den bare hvid. Jeg havde TOR installeret, men det var ikke enabled i Firefox, synes det var en smule underligt.
Men er det noget nyt, synes det har været oppe før for lang tid siden?
Men er det noget nyt, synes det har været oppe før for lang tid siden?
Og ting der er gratis kan man ikke stille krav til?Sagtens, så skal man bare heller ikke pive over at blive kaldt utaknemmelig bagefter.
Reklame-blockers kan vel fjerne klamerne? Men De annerreklamer / annoncer fra google, tvinger dig ikke til at bruge penge, så de koster dig ikke noget?
Anyway... Så har jeg aldrig brugt TOR på newz.dk :) Det er for langsomt til at jeg gider at bruge det til dagligt, men lidt irreterende at I nu fjerner muligheden for at være 99,9% anonym, ingen ide om hvad man skulle bruge det til, men man har vel lov til at være paranoid...
OH NOES!!! Din IP bliver lagt offenligt til skue. Skynd dig at sætte brædder for vinduerne og fyld vand og konserves nok op derhjemme til at holde dig i live i 3 år.
Du kan ved samme lejlighed tage en sølvpapirs-hat på hovedet for at folk ikke skal hacke sig ind i din hjerne vha. mikrobølgeovnen.
OH NOES!!! Din IP bliver lagt offenligt til skue. Skynd dig at sætte brædder for vinduerne og fyld vand og konserves nok op derhjemme til at holde dig i live i 3 år.
Du kan ved samme lejlighed tage en sølvpapirs-hat på hovedet for at folk ikke skal hacke sig ind i din hjerne vha. mikrobølgeovnen.
#22 at blokere for adgangen fra TOR ændrer ikke på den IP, der er gemt sammen med brugeren i listen. Vi har i lang tid haft forsinket aktivering af brugere, netop for at sikre at folk har samme IP både ved registrering og aktivering.
Så hvis du har registreret dig på newz.dk indenfor det sidste år (tror jeg), så skulle du være upåvirket i fht. hvilken "tilfældig" IP, der bliver gemt.
Så hvis du har registreret dig på newz.dk indenfor det sidste år (tror jeg), så skulle du være upåvirket i fht. hvilken "tilfældig" IP, der bliver gemt.
Er det ikke lidt hysterisk at bruge TOR til alt hvad man laver på nettet... jeg mener du er vel hverken blackhat eller pædofil er du ?
Tjah, IP'er i danmark skal jo ogsaa logge vores faerden i 2 aar, saa den glidebane vi er ude paa nu giver da fint anledning til at goere sig selv anonym..
Omvendt kan du jo tage din Lene Espersen logik og putte langt vaek hvor solen ikke skinner..
At hentyde til at man er "blackhat" eller "paedofil" blot fordi man oensker at vaere anonym er direkte skraemmende.. :)
Tjah, IP'er i danmark skal jo ogsaa logge vores faerden i 2 aar, saa den glidebane vi er ude paa nu giver da fint anledning til at goere sig selv anonym..
Omvendt kan du jo tage din Lene Espersen logik og putte langt vaek hvor solen ikke skinner..
At hentyde til at man er "blackhat" eller "paedofil" blot fordi man oensker at vaere anonym er direkte skraemmende.. :)
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.