mboost-dp1

newz.dk-bugs - hvor mange har vi? "Tråd[en]"

Gå til bund
Gravatar #1 - Daniel-Dane
1. jun. 2011 20:26
Jeg har lavet en lille liste over fejl og mangler, som staff ikke har gjort noget ved (endnu). Listen ligger selvfølgelig på kynz: http://www.knowyournewz.dk/index.php?title=Newz.dk...

Når vi har samlet alle fejlene, offentliggør vi dem i newz.dk-subforummet. Dernæst skal vi se hvor lang tid, der går, førend staff/crew svarer. Lad os da lave en konkurrence ud af det! Det gør vi sgu. Okay, nu ser planen sådan her ud:[list]1. Skriv listen på kynz færdig
2. Listen godkendes af ø-rådet, hvorefter folk gætter antallet af dage, der går (fra den nye tråds start), førend den får et svar fra staff/crew/admin(s)
3. ???
4. Profit (i form af et emblem på kynz) til vinderen
[/list]

Svarer en af dem i DENNE tråd, vil vedkommende få et emblem på kynz.
Gravatar #2 - gnarfsan
1. jun. 2011 20:36
There is always Uservoice... or is there?
Gravatar #3 - Daniel-Dane
1. jun. 2011 20:42
Det er sgu lang tid siden, de tog den ned. De indrømmede også, at de ikke kiggede der længere.
Gravatar #4 - gnarfsan
1. jun. 2011 20:43
Så kan man jo undre sig over at de stadig linker til den.
http://newz.dk/om-os/kontakt skrev:
Forslag til forbedringer:
http://newz.uservoice.com/..
Gravatar #5 - MiniatureZeus
1. jun. 2011 20:49
gnarfsan (4) skrev:
Så kan man jo undre sig over at de stadig linker til den.
http://newz.dk/om-os/kontakt skrev:
Forslag til forbedringer:
http://newz.uservoice.com/..

Det er for at narre fjenden!
Gravatar #6 - Daniel-Dane
1. jun. 2011 20:49
Ja, meget på den side kræver en kærlig hånd (Emil er lærer, så han vil jo nyde at rette det sproglige).
Gravatar #7 - markjensen
1. jun. 2011 21:53
Jeg synes tit jeg oplever at forum/indlægoversigten ikke åbner nye tabs, men i stedet åbner i samme tab selvom jeg holder ctrl nede. Jeg ved ikke om det er Firefox, men jeg tror ikke jeg har oplevet det på andre sider.

Det er ikke en særlig stor "bug", men måske er der nogen der har oplevet det samme så jeg ikke behøver føle mig alene :(

Edit: "Tit" er måske lidt overdrevet. Det sker mest hvis jeg vil åbne flere lige efter hinanden (fx alle de ulæste overvågede)
Gravatar #8 - Daniel-Dane
2. jun. 2011 08:19
Mouse3 works every time.
Gravatar #9 - Alrekr
2. jun. 2011 20:01
#7: Intet problem for mig.

Jeg tænkte i øvrigt på: Nederst på siden i alle tråde står der

'ignorer denne tråd'

Burde det ikke gøre at man ikke ser tråden i sin oversigt? Jeg savner i hvert fald at kunne melde mig ud af Minecraft-tråden og Pripyat-tråden.

(ino, ino, men de har ikke relevans for mit liv)
Gravatar #10 - LinguaIgnota
2. jun. 2011 20:14
Du er bare butthurt, fordi du ikke må komme med. Flot selvmål.
Gravatar #11 - Alrekr
2. jun. 2011 20:15
LinguaIgnota (10) skrev:
Du er bare butthurt, fordi du ikke må komme med. Flot selvmål.

You got me there.
Gravatar #12 - dub
2. jun. 2011 20:19
Alrekr (9) skrev:
Burde det ikke gøre at man ikke ser tråden i sin oversigt? Jeg savner i hvert fald at kunne melde mig ud af Minecraft-tråden og Pripyat-tråden.
+1
Jeg er træt af at høre på psykisk senil demente LinguaIgnota.
Gravatar #13 - LinguaIgnota
2. jun. 2011 20:26
dub (12) skrev:
+1

Det tror jeg ikke på.
Gravatar #14 - Alrekr
2. jun. 2011 20:30
LinguaIgnota (13) skrev:
dub (12) skrev:
+1

Det tror jeg ikke på.

Men du er jo så også psykisk senil dement. Alle ved, at psykisk senil demente ikke er til at stole på.

Edit: Jeg fik lov til at citere Lingus indlæg, inkl. dubs, bare ved at trykke 'Citer' til Lingus.
Gravatar #15 - dub
2. jun. 2011 20:48
LinguaIgnota (13) skrev:
Det tror jeg ikke på.
Det er rigtigt. Men du kan ikke bruge Google til at finde svaret.

Alrekr (14) skrev:
Edit: Jeg fik lov til at citere Lingus indlæg, inkl. dubs, bare ved at trykke 'Citer' til Lingus.
Det er vel ikke en bug da krammebamsen Lingus indlæg indholder et citat af mit indlæg.
Gravatar #16 - Ronson ⅍
2. jun. 2011 21:11
DD, hvorfor helvede har du ikke smidt et link, der poster et link, der poster et link, der pos~ (you get the pøjnt) i en macnation/railgun-tråd?
Gravatar #17 - Daniel-Dane
3. jun. 2011 08:28
Alrekr (9) skrev:
#7: Intet problem for mig.

Jeg tænkte i øvrigt på: Nederst på siden i alle tråde står der

'ignorer denne tråd'

(ino, ino, men de har ikke relevans for mit liv)

Du kan gøre tre ting:[list]1. Ignorér tråden, den vil således hverken dukke op i "nyeste tråde" eller "overvågede tråde", men man kan stadig se den, når man går ind i det subforum, den ligger i.
2. Fjerne den fra overvågningen (http://newz.dk/forum) ved at trykke på krydset ud for den under "overvågede tråde".
3. Markere den som læst for denne gang ved at trykke på krydset ud for den under "nyeste tråde".[/list]

LinguaIgnota (10) skrev:
Du er bare buthurt, fordi du ikke må komme med. Flot selvmål.

Fixed.

Ronson (16) skrev:
DD, hvorfor helvede har du ikke smidt et link, der poster et link, der poster et link, der pos~ (you get the pøjnt) i en macnation/railgun-tråd?

Nok fordi ingen (=jeg) gider læse Jakob Jakobsens kommentarer om, at kynz er min legeplads, som jeg bruger til at hetze andre med.
Gravatar #18 - Alrekr
3. jun. 2011 11:49
DD: Jeg har forsøgt at klikke på ignorer. Men når jeg går ind på newz.dk/forum kan jeg se dem alligevel. Pisse irriterende at skulle se hvilke man følger med i og hvilke man ikke følger med i.
Gravatar #19 - LinguaIgnota
3. jun. 2011 11:50
Ring til Falck og hør, om du kan få krisehjælp.
Gravatar #20 - Alrekr
3. jun. 2011 11:57
De gider ikke engang svare på mails, så tvivler på de kan hjælpe med noget som helst andet..
Gravatar #21 - Daniel-Dane
3. jun. 2011 12:58
Man skal vist først fjerne dem fra overvågede, derefter kan man så ignorere dem. Virker det ikke, prøver man bare 2-3 gange. Sådan gør jeg det i hvert fald. Men jeg må indrømme, at jeg ikke har haft behov for at ignorere andre tråde end "hvem får det sidste ord".
Gravatar #22 - Alrekr
3. jun. 2011 15:53
Daniel-Dane (21) skrev:
ignorere andre tråde end "hvem får det sidste ord".

True, havde glemt den også.. Tak for tips. (Pis at jeg ikke fandt en bug..)
Gravatar #23 - MiniatureZeus
3. jun. 2011 15:56
De forsvinder jo aldrig før den øverste boks, svjv
Gravatar #24 - BlackFalcon
3. jun. 2011 15:57
Udmærket initiativ. Her er min bug- og ønskeliste:

1. Forsiden er mega-tung, dvs. lang tid om at loade og efterfølgende tillade at jeg scroller på den (10+ sek på min netbook, noget mindre på min stationære). Jeg har blokeret de der social sharing knapper, og det hjalp en del, men stadig ikke helt.
2. Dobbelt-klikker jeg et tilfældigt ord i en nyhed på forsiden, går der knapt et sekund før markeringen sker. På alle andre hjemmesider sker dette langt hurtigere
3. Bredden på websitet er ikke dynamisk, og passer ikke til netbooks med 1024 pixels opløsning. Den er ca. 25 pixels for bred. 1024 er stadig den 3. mest brugte opløsning i DK
4. Søge-funktionen kan gøre bedre. Det sker ofte at jeg må opgive at finde en tidligere nyhed herinde.
5. Søge-resultater bør kunne sorteres efter dato-orden. Vil hjælpe lidt på nr. 4.
6. Mulighed for at bestemme fra hvilke sub-sites man gerne vil have sammensat sin forside fra. Jeg anvender pt. "vis alle sektioner på forsiden"-muligheden, men er skuffet over niveauet for MacNation. Jeg synes det er fedt kun at have én forside. Det giver ét sted at checke gennem dagen, i stedet for 3 (hver enkelt sektion).
7. Jvf. denne tråd hvor der kom mange forslag til forbedring af newz.dk, er jeg i dag lidt skuffet over hvor lidt der er sket. Bl.a. synes jeg indsendelse af nyheder burde forbedres, fx. så nyheder i kø blev vist "live" ved siden af input-formen til nye nyheder, så man nemmere undgik at indsende noget dobbelt.
8. Hvis man modtager en PM uden subject, kan man ikke åbne den, da linket til dette er subject-linien
9. Jvf. denne tråd, melder jeg til hmn i marts at statistik-siden har bugs. Det er ikke blevet fikset.
10. Gå ind på søg. Tast "Odder" i feltet og udfør søgningen. Der kommer nu tre resultater. Tryk nu på "vis alle overskrifter" og man får kun to resultater. Kan gentages med andre søgeord, problemet er at de op til fem første resultater ikke altid fremkommer, når man vælger at få vist alle resultaterne.

Men lad os nu se hvor det fører hen. Jeg finder det komisk, at når vi bruger resourcer på at indrapportere på Uservoice/forum med bug/forslag til forbedringer, så hører vi typisk "der er ikke resourcer nok", "vi har mange andre projekter igang" eller "vi arbejder på noget vigtigere". Dette på trods af, at indtil flere har tilbudt at hjælpe med kode-arbejdet. :)
Gravatar #25 - Alrekr
3. jun. 2011 16:00
MiniatureZeus (23) skrev:

Nej, men ville gerne have det væk fra mine overvågede tråde ;)

#24: Brug Google til at søge på Newz.dk: >>søgeterm site:newz.dk<< bruger jeg konsekvent når jeg skal finde noget - netop fordi søgefunktionen er noget lort.
Gravatar #26 - Daniel-Dane
3. jun. 2011 16:12
http://www.knowyournewz.dk/index.php?title=Newz.dk...

Slå dig løs. (:

Btw,
1. har vi snakket om, og staff/crew/admins/hmn er opmærksom på problemet.

2. Prøv lige i andre browsere. Hvis det er det samme der, smider vi den ind (javascript-gøgl?).

3. Den har vist også været oppe at vende engang. Men siden det alligevel kun er whitespace, I mister, gør det ikke så meget.

4. Som Alrekr siger, så er "site:newz.dk [søgeterm]" på Google bedre. Desuden er deres avancerede søgning ikke noget værd. Fx virker "forum:[forum navn]" slet ikke.

5. Den ryger også ind under ønsker.

6. staff/crew/admins (fra nu af SCA) har allerede udmeldt (i hvert fald hmn), at der kommer en MyNewz, som kan skræddersyes.

7. Enig.

8. Allerede noteret (by me :D)

9. Nå ja.

10. Yes, den skal med.

MiniatureZeus (23) skrev:
wat

Man kan fjerne tråde fra "nyeste tråde", hvis det er dét, du mener.
Gravatar #27 - Daniel-Dane
3. jun. 2011 16:31
Jeg har skrevet alle fejl ind (på nær punkt 2). Forslagene må du gerne selv skrive ind. :]
Gravatar #28 - BlackFalcon
4. jun. 2011 04:04
Tak for feedback. :)

Vil jeg gøre henover weekenden :)

Nå ja, jeg har også bedt SCA om at rydde lidt op i forum-emner, bla. den med "urinvejsinfektion". Tager den med ind på KYNZ.
Gravatar #29 - Daniel-Dane
4. jun. 2011 07:49
BlackFalcon (28) skrev:
Nå ja, jeg har også bedt SCA om at rydde lidt op i forum-emner, bla. den med "urinvejsinfektion". Tager den med ind på KYNZ.
Den har SCA også bemærket, og der sagde de, at alle hjemmelavede fora ville blive fjernet eller noget lignende. Det er fint at fjerne nogle af dem, men andre bliver brugt.
Gravatar #30 - BlackFalcon
4. jun. 2011 15:02
Daniel-Dane (29) skrev:
Den har SCA også bemærket, og der sagde de, at alle hjemmelavede fora ville blive fjernet eller noget lignende.

Jo, men hvornår? :). Jeg mener det burde ikke tage mere end 5 min, og jeg nævnte det i februar (ser ud til at andre nævnte det tilbage i januar). Synes det er mærkelig det ikke bare bliver gjort :).

Tag ikke fejl af min kritik, jeg elsker newz.dk og deltager dagligt i noget herinde. Ville bare ønske at der blev ofret lidt resourcer på ting som ovenstående.
Gravatar #31 - Daniel-Dane
4. jun. 2011 15:24
BlackFalcon (30) skrev:
Tag ikke fejl af min kritik, jeg elsker newz.dk og deltager dagligt i noget herinde. Ville bare ønske at der blev ofret lidt resourcer på ting som ovenstående.
At SCA ikke laver noget, er blevet til et newz.dk-meme.
Gravatar #32 - markjensen
4. jun. 2011 19:52
Der er en bug med hvor længe man må rette sit indlæg. Fx stod der ved mig: Ret indlæg (547 min). Jeg ved dog ikke om jeg reelt har så lang tid.
Gravatar #33 - Daniel-Dane
4. jun. 2011 20:14
Det er da lang tid siden, og den blev rettet.
Gravatar #34 - markjensen
4. jun. 2011 20:15
Ikke helt åbenbart. Jeg oplevede det to minutter inden jeg skrev indlægget.
Gravatar #35 - Daniel-Dane
4. jun. 2011 21:06
Din bruger er i stykker. Slet den.

Jeg har føjet din fejl til listen.
Gravatar #36 - Daniel-Dane
6. jun. 2011 07:41
BlackFalcon (28) skrev:
Vil jeg gøre henover weekenden :)
Lies. ALL LIES!
Gravatar #37 - BlackFalcon
6. jun. 2011 16:40
#36 lol, ja, det gik sku druk i den. Er fixed nu. :)
Gravatar #38 - Daniel-Dane
6. jun. 2011 18:27
Yes, sir.

Såfremt der ikke kommer flere forslag inden onsdag formiddag, vil afstemningen starte der.
Gravatar #39 - Mnc
7. jun. 2011 07:02
Gravatar #40 - Magten
7. jun. 2011 07:07
Er det ikke bare hvornår de bliver publiceret?
Gravatar #41 - Mnc
7. jun. 2011 07:11
Hvorfor skulle de vælge "vi giver denne nyhed til folket, over middag"?
Hvorfor ikke bare skyde den afsted når den er klar.
Gravatar #42 - D_V
7. jun. 2011 07:17

For at give en illusion af at der kommer flere nyheder i løbet af dagen, så du tjekker forbi flere gange dagligt og derved ser nogen flere reklamer.
Gravatar #43 - Alrekr
7. jun. 2011 10:48
D_V (42) skrev:

For at give en illusion af at der kommer flere nyheder i løbet af dagen, så du tjekker forbi flere gange dagligt og derved ser nogen flere reklamer.

Nej, de tjekker sguda kilder!!
Gravatar #44 - gnarfsan
10. jun. 2011 15:51
Jeg har en mere til listen... dette indlæg er skrevet fra en slettet bruger.
Gravatar #45 - Daniel-Dane
15. jun. 2011 21:02
Virker karmasystemet nu eller skal den på listen?
Gravatar #46 - MiniatureZeus
15. jun. 2011 21:26
Daniel-Dane (45) skrev:
Virker karmasystemet nu eller skal den på listen?

Tror det er broke
Gravatar #47 - Mnc
16. jun. 2011 06:35
Min karma er neutral selvom jeg får (og giver) flest positive ratings, så jeg burde da have +2, me thinks.

It's broke. Har det været længe.

har smidt dette på:
* Karmasystemet opdaterer ikke
Gravatar #48 - Mnc
17. jun. 2011 08:08
Kinect SDK nyheden hed først:
/microsoft-klar-med-beta-af-kinect-sdk1
men blev så åbenbart skiftet ud med:
/microsoft-klar-med-beta-af-kinect-sdk2.

Forummet følger åbenbart ikke med.

http://peecee.dk/uploads/062011/kinect-sdk-thread....
Gravatar #49 - Daniel-Dane
17. jun. 2011 08:22
Skriv den på.
Gravatar #50 - Mnc
17. jun. 2011 08:37
Er nok ikke blevet særligt pænt, men nu er det da noteret. :P
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login