mboost-dp1
Newz.dk-ekskursion til Pripyat
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
terracide (551) skrev:Jeg synes næste år, så skulle i følge Ronsons forsalg.
At snige sig over græsen skulle være en passende udfordring for jer...efter radioaktivtet...hvad er så er par grænsevagter?
Terra - God tur 07
Du vil ikke med? Vi har ellers brug for en kombineret fanebærer og rambo..
@550
No shit Sherlock... Problemet er bare at der ikke er nogen skinner på Bornholm, og ej hellere på havnen i Rønne... Den sidste Jernbane på Bornholm blev nedlagt i 1968 (Rønne-Nexø), så hvis historien er gammel ok til at være fra før 1968, så fair nok... Men hvis den lægger efter, så lyder den meget mystisk....
Skinner!
No shit Sherlock... Problemet er bare at der ikke er nogen skinner på Bornholm, og ej hellere på havnen i Rønne... Den sidste Jernbane på Bornholm blev nedlagt i 1968 (Rønne-Nexø), så hvis historien er gammel ok til at være fra før 1968, så fair nok... Men hvis den lægger efter, så lyder den meget mystisk....
terracide (551) skrev:At snige sig over græsen skulle være en passende udfordring for jer...efter at I er muterede og har fået superkræfter oven på al den radioaktivtet...hvad er så er par grænsevagter?
Sådan
@555
Du misforstår mig..
Min pointe er at hvis man før i tiden (før bornholmerbåden flyttede sydpå) skulle til Bornholm, så skulle man bevæge sig fra Hovedbanen (hvis du ankom med tog), og over til Bornholmerbåden (eller rettere bådene der var to. De lå til kaj til højre for Amalienborg, til venstre for nyhavn). Og så kunne man så gå ombord.
Hvordan det præcist fungere lige nu kan jeg ikke sige, men da det er de samme både de bruger. Og de ikke kan have toge ombord, så kunne jeg forestille mig at man stadig skal gå ombord. Da det både er dyrt at skulle lave om på færgen så den nu kan tage toge ombord. Samt det er hul i hovedet at smide x antal tog sæt, der hver især vejer flere ton ombord på en færge der skal sejle i en 6-10 timer til en ø uden skinner.. Det er spild af plads og brændstof..
Efter broen kom begyndte der at være en idé i at tage toget over Sverige til Ystad. Hvor man så går ombord på færgen...
Som sagt, er din anekdote fra før 1968, så giver det mening.
Og som drbravo tilføjer, så brugte de en anden type skinner..
Jeg siger ikke at du lyver, på ingen form for måde!
Jeg syntes bare at det lyder lidt specielt...
#553: Nogle af os skal til Sjælland før vi kan komme til Bornholm. Jeg er da meget ked af hvis du tror alle bor i København, men sådan forholder det sig ikke nødvendigvis.
Du misforstår mig..
Min pointe er at hvis man før i tiden (før bornholmerbåden flyttede sydpå) skulle til Bornholm, så skulle man bevæge sig fra Hovedbanen (hvis du ankom med tog), og over til Bornholmerbåden (eller rettere bådene der var to. De lå til kaj til højre for Amalienborg, til venstre for nyhavn). Og så kunne man så gå ombord.
Hvordan det præcist fungere lige nu kan jeg ikke sige, men da det er de samme både de bruger. Og de ikke kan have toge ombord, så kunne jeg forestille mig at man stadig skal gå ombord. Da det både er dyrt at skulle lave om på færgen så den nu kan tage toge ombord. Samt det er hul i hovedet at smide x antal tog sæt, der hver især vejer flere ton ombord på en færge der skal sejle i en 6-10 timer til en ø uden skinner.. Det er spild af plads og brændstof..
Efter broen kom begyndte der at være en idé i at tage toget over Sverige til Ystad. Hvor man så går ombord på færgen...
Som sagt, er din anekdote fra før 1968, så giver det mening.
Og som drbravo tilføjer, så brugte de en anden type skinner..
Jeg siger ikke at du lyver, på ingen form for måde!
Jeg syntes bare at det lyder lidt specielt...
#557 Der er vand mellem Jylland og Sjælland. Der gik i følge Wikipedia jernbanefærge mellem Fyn og Sjælland indtil 1997. Ronson skriver at han ikke bode på Sjælland, hvorfor det er realistisk at for at komme på Bornholm har han været med denne jernbanefærge for at komme over Storebælt.
Tricket var at kunne køre direkte med toget fra Korsør til Ystad, ved at sejle over Øresund, med togfærge.Chewy (557) skrev:Samt det er hul i hovedet at smide x antal tog sæt, der hver især vejer flere ton ombord på en færge der skal sejle i en 6-10 timer til en ø uden skinner.. Det er spild af plads og brændstof..
Så stiger man af toget i Ystad, og sejler til Bornholm.
Nå ja, det kunne vel også være den han mente.DarX (558) skrev:Ronson skriver at han ikke bode på Sjælland, hvorfor det er realistisk at for at komme på Bornholm har han været med denne jernbanefærge for at komme over Storebælt.
Trivia: De fleste af hurtigfærgerne mellem Jylland og Sjælland, holder til i de gamle jernbarnefærgers docks. Sporene er der stadigvæk, ligesom der stadigvæk er s-tog spor på Århus Havn.
Sådan lidt nostalagi :p
@558
Ahhhh... Så giver det mere mening.. Op til nu har mit indtryk været at han hele tiden snakkede om færgeturen til Bornholm, og ikke færgeturen til Sjælland :-)
#557 Der er vand mellem Jylland og Sjælland. Der gik i følge Wikipedia jernbanefærge mellem Fyn og Sjælland indtil 1997. Ronson skriver at han ikke bode på Sjælland, hvorfor det er realistisk at for at komme på Bornholm har han været med denne jernbanefærge for at komme over Storebælt.
Ahhhh... Så giver det mere mening.. Op til nu har mit indtryk været at han hele tiden snakkede om færgeturen til Bornholm, og ikke færgeturen til Sjælland :-)
Windcape (560) skrev:Nå ja, det kunne vel også være den han mente.
Trivia: De fleste af hurtigfærgerne mellem Jylland og Sjælland, holder til i de gamle jernbarnefærgers docks. Sporene er der stadigvæk, ligesom der stadigvæk er s-tog spor på Århus Havn.
Sådan lidt nostalagi :p
Er du sikker på det er et s-togs spor? Jeg tvivler lidt på at s-togene har været forbi Århus, og inde i en færge.
Man behøver altså ikke snige sig over en grænse for at komme til Nordkorea. Man betaler bare lidt ekstra penge og så har man pludselig de rigtige papirer og sidder på et fly. Ville gerne møde [url=terracide (551) skrev:Jeg synes næste år, så skulle i følge Ronsons forsalg.
At snige sig over græsen skulle være en passende udfordring for jer...efter radioaktivtet...hvad er så er par grænsevagter?
Terra - God tur 07
Facebook-gruppens medlemmer skal lige checke væggen - vi har en hurtig beslutning, der skal træffes.
That is all.
That is all.
Magten (570) skrev:Der er mulighed for afstemning i det "nye" gruppe design.
OH NOES!
Jeg hader det nye Facebook...
Magten (570) skrev:Der er mulighed for afstemning i det "nye" gruppe design.
Hvad skal du forresten mellem d. 4. og 7. november 2011?
vandfarve (572) skrev:Hvad skal du forresten mellem d. 4. og 7. november 2011?
Er magten ikke allerede med?
Ihvertfald ikke til Pripyat :) Har desværre ikke penge til det for tiden, det kunne ellers have været fedt :Dvandfarve (572) skrev:Hvad skal du forresten mellem d. 4. og 7. november 2011?
Opslag i grupperne? Øverst i hver gruppe kan du indstille om du vil have notifikationer fra dem, og i hvilke tilfælde :)Windcape (573) skrev:Det værste er nok at man ikke kan ignorer dem.
Så alle folk spammer dem, og man kan ikke gøre noget med dem.
Magten (575) skrev:Ihvertfald ikke til Pripyat :) Har desværre ikke penge til det for tiden, det kunne ellers have været fedt :D
Den eneste der har penge til det, er Vandfarve.. :P
vandfarve (579) skrev:Hvad laver I femten andre så i FB-gruppen, hvis I alligevel ikke skal med?
NÅ!
Regner vel med du "lægger ud"... ; )
LinguaIgnota skal falde død om med pest, hvis han skal forhindres i at deltage. Det værste der kan ske, søde Vandfarve, er, at du må tage alene afsted sammen med mig og min +1.
Yes. Jeg opdaterer den anden tråd og du får et link til Facebook-gruppen. Derinde finder du al info om depositum mv.
What the beef? Jeg har hørt for nogle år siden, at det hersens fjæsbog bare er en døgnflue. Bruger folk stadig det?
Jeg vil klart anbefale, at du opretter en bruger. Det er derinde alle beslutningerne træffes og al information bliver lagt op. Hånter havde heller ikke nogen, men oprettede en til formålet.
Den dag jeg får en facebook-dimmer, bliver den dag, hvor jeg mister den syvende tå fra højre på venstre fod. Så, min kære onkel, du er nu min facebook-sekretær.
Aight, så må du bare forberede dig på, at du ikke altid kan nå at blive hørt. I går havde vi f.eks. to timer til at træffes en fælles beslutning til en værdi af små 12.000 kr. Men altså, vi er så langt henne i planlægningen, at der kun er små detaljer tilbage - så mon ikke, det går.
Det er i øvrigt ikke min skyld, at vi bruger Facebook - jeg havde foreslået Skype.
Det er i øvrigt ikke min skyld, at vi bruger Facebook - jeg havde foreslået Skype.
Skype?!!??!?? For helvede gammelfar kan jo slet ikke følge med her. Er der plads til rolatoren i reaktoren? Eller skal jeg vente udenfor til I kommer ud af den igen?
Hvad ville fungere for dig - telegrammer og brevduer? Runer mejslet i granit? Grynt og fagter? Du giver mig sgu ikke meget at arbejde med...
Mkay. Tag lige fat i Vandfarve - jeg vil ikke begynde at kaste rundt med hans kontonummer and such uden hans velsignelse, så det kan han selv give dig. Så må vi lige sørge for, at du bliver opdateret, når det er nødvendigt.
Brevduen har været undervejs til det favre vand i en lille halv time. Så jeg hører nok noget i morgen aften.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.