mboost-dp1
No more LOL
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
9 skrev:Der er intet i vejen med at bruge udtrykket lol. Efterhånden har udviklingen drevet ordet "lol" til at være noget man bruger mere i en ironisk eller sarkastisk reference end til at udtrykke når man egentlig morer sig. Følg med i tiden, siger jeg. :-P
Ironisk eller sarkastisk? Den var ny for mig. Godt folk sjældent "lol'er" mig (skriver "lol" til mig), så jeg er fri for at spekulere på om de griner med mig eller af mig.
Nogle gange må man følge med tiden, andre gange må "tiden" tage sig sammen og lære at kommunikere. Og med "tiden" mener jeg selvfølgelig teenagere (af sind eller alder).
Hvorfor skal teenagere mene det modsatte med fx. "bjørnetjeneste" end os andre? En rigtig dum ide den slags, medmindre de faktisk ønsker en generationskløft.
Hvorfor skal teenagere mene det modsatte med fx. "bjørnetjeneste" end os andre? En rigtig dum ide den slags, medmindre de faktisk ønsker en generationskløft.
Fordi det giver bedst mening for dem, da vi havde den debat om bjørnetjeneste mente halvdelen af min HTX klasse at det måtte være en stor tjeneste.
Sproget udvikler sig, muterer og ændrer form. Og det må I "gamle nisser" også lære ;-)
#11:
Eksempel:
Sarkasme:
* Person 1 falder og slår sig
<Person 2> lol
Ironi:
<Person 1> OMG jeg har lige haft sex med en kvinde, for første gang!
<Person 2> Så, sex har du haft før - men kun med mænd? lol
Hverken eller af tilfældende grines der egentlig - konteksten antyder bare et strejf af humor, eller at en person bemærker noget, han/hun synes der er sjovt.
Faktisk er det sjældent teenagere der bestemmer hvordan "tiden" bevæger sig - det er langt oftere ældre personer, som siger et eller andet, som en anden person så adopterer og bruger - og så spredes det som en pest..
Tror du akronymer blev opfundet af en teenager? Tvivlsomt.
Blev "lol" først brugt af en teenager? Hm. Måske - jeg ved det ikke, men jeg tvivler. Min grund er simpel; Smileyen blev opfundet af en professor - som ikke kan være en teenager. :-)
Ironisk eller sarkastisk? Den var ny for mig. Godt folk sjældent "lol'er" mig (skriver "lol" til mig), så jeg er fri for at spekulere på om de griner med mig eller af mig.
Eksempel:
Sarkasme:
* Person 1 falder og slår sig
<Person 2> lol
Ironi:
<Person 1> OMG jeg har lige haft sex med en kvinde, for første gang!
<Person 2> Så, sex har du haft før - men kun med mænd? lol
Hverken eller af tilfældende grines der egentlig - konteksten antyder bare et strejf af humor, eller at en person bemærker noget, han/hun synes der er sjovt.
Nogle gange må man følge med tiden, andre gange må "tiden" tage sig sammen og lære at kommunikere. Og med "tiden" mener jeg selvfølgelig teenagere (af sind eller alder).
Faktisk er det sjældent teenagere der bestemmer hvordan "tiden" bevæger sig - det er langt oftere ældre personer, som siger et eller andet, som en anden person så adopterer og bruger - og så spredes det som en pest..
Tror du akronymer blev opfundet af en teenager? Tvivlsomt.
Blev "lol" først brugt af en teenager? Hm. Måske - jeg ved det ikke, men jeg tvivler. Min grund er simpel; Smileyen blev opfundet af en professor - som ikke kan være en teenager. :-)
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.