mboost-dp1

Nokia slået17 år tilbage

Gå til bund
Gravatar #2 - PoulErik
11. jul. 2012 21:30
Plan B. (Android)

Så skal jeg nok købe en Nokia.
Gravatar #3 - Mnc
11. jul. 2012 21:30
Jeg fatter virkelig heller ikke hvad der er gået galt.

De smed pludselig en masse telefoner på markedet, men MS må da have holdt dem mere eller mindre in-the-loop mht fremtiden.
Gravatar #4 - arne_v
11. jul. 2012 21:35

Da aftalen blev indgået havde man vel håbet at WP salget havde været større.

Hvis man havde solgt 50M i 2011 og 50M i 2012H1, så kunne man jo sagtens havde klaret et drop i salg mens man venter på WP8.

iPhone N sælger formentligt heller ikke så godt når iPhone N+1 er annonceret.
Gravatar #5 - PoulErik
11. jul. 2012 21:42
Windows popularitet og udbredelse er en og samme sag.
Det er udelukkende en følgevirkning af den første MS-IBM aftale og efterfølgende de mange OEM aftaler med samtlige PC producenter:
Du får lov at installere Windows på alle producerede PC'er meget billigt, hvis du også kun sælger PC'er med Windows på.

Nokia er så nu den eneste mobil producent der har været dum nok til at indgå samme aftale angående mobiltelefoner.

Hvad sker der når WP8 skuffer ? : Bare vent til WP9 - Det bliver mega godt . Kan vi opgradrer gamle telefoner ? : ØØhhhhh... - Nej men der kommer nye og bedere telefoner til WP9.

Jeg nyder virkelig at se at man kan købe Samsung, HTC, etc med forskellige OS'er. - Det er god konkurence.

Kom nu med i kampen NOKIA.
Gravatar #6 - dub
11. jul. 2012 23:07
arne_v (4) skrev:

Men iPhone N-1 sælger bedre end Nokia Burning Platform og iPhone N-1 sælger bedre end Nokia TFDKEWP7NVDHEWP8SKD (Tak For Du Købte En WP7 Nokia Vil Du Have En WP8 Så Koster Det)
Nokia burde tænke mere på de kunder der rent faktisk køber deres produkter og give dem noget tilbage, i stedet for at efter lede dem. En ting Nokia ikke burde gøre i den situation de er i.
Gravatar #7 - Magten
12. jul. 2012 06:52
arne_v (4) skrev:
Da aftalen blev indgået havde man vel håbet at WP salget havde været større.
Var Nokia ikke ude og sige at WP salget var gået over forventning (de fremhævede så at det var gået dårligt i UK), og det var det styrtdykkende antal af ikke-WP telefoner der blev solgt, som var skyld i de dårlige tal?
Gravatar #8 - Hubert
12. jul. 2012 07:02
Magten (7) skrev:
Var Nokia ikke ude og sige at WP salget var gået over forventning (de fremhævede så at det var gået dårligt i UK), og det var det styrtdykkende antal af ikke-WP telefoner der blev solgt, som var skyld i de dårlige tal?

Selvfølgelig går de ud og siger at salget er godt. Jeg kan vitterlige ikke huske en virksomhed der har meldt ud af salget ikke var tilfredsstillende.
Men jeg kan så heller ikke huske at Nokia har ønsket at offentliggøre salgs tal.

De er hos Nokia formentlig også klar over hvad en udmelding om dårlige salgstal vil betyde for aktie kursen og hvilken konsekvens det kunne få for ledelsen.
Gravatar #9 - Cloud02
12. jul. 2012 08:10
arne_v (4) skrev:

Forskellen er blot at iPhone N+1 er klar ugen efter annoncering.

PoulErik (5) skrev:
Du får lov at installere Windows på alle producerede PC'er meget billigt, hvis du også kun sælger PC'er med Windows på.

Der er jo ikke nogen konkurrenceklausul. HP og Lenovo vist også har fx. forsøgt at sælge laptops med linux på, der har bare ikke været efterspørgsel på det.
Gravatar #10 - GeoJensen
12. jul. 2012 10:20
Cloud02 (9) skrev:
Der er jo ikke nogen konkurrenceklausul. HP og Lenovo vist også har fx. forsøgt at sælge laptops med linux på, der har bare ikke været efterspørgsel på det.

Har man kunne købe uden OS?
Der er ihvertfald det jeg ville foretrække at man kunne.
Gravatar #11 - Brugernavn
12. jul. 2012 12:36
Hvis ikke Nokia Lumia 800 sælger godt, så fatter jeg det ikke. Den er helt igennem en lækker telefon. Nokia appsne sucks lidt, men hardwaren og softwaren er ellers bare god og pålidelig.
Gravatar #12 - GeoJensen
12. jul. 2012 16:20
Brugernavn (11) skrev:
Hvis ikke Nokia Lumia 800 sælger godt, så fatter jeg det ikke. Den er helt igennem en lækker telefon. Nokia appsne sucks lidt, men hardwaren og softwaren er ellers bare god og pålidelig.

Måske er WP7.8.. ikke så godt MS og andre herinde gerne vil gøre det til.
Market taler til jer. Lyt - inden det er for sent.

Jeg vil antage at den pind som nogle af jer sidder på, begynder at føles varm. Efter den halvårlige manager rotation kan det så begynde at prikke lidt i panden eller skulderen og du vil bemærke at din manager undgår øjenkontakt. Så spøger du dig selv - hvorfor mig ? Jeg har lagt mit liv i denne virksomhed og har altid fået at vide at jeg gjorde det godt. Hvorfor mig?!?
Gravatar #13 - Brugernavn
13. jul. 2012 07:48
GeoJensen (12) skrev:
Måske er WP7.8.. ikke så godt MS og andre herinde gerne vil gøre det til.

Det er jo lidt svært at udtale sig om, når det ikke eksisterer...
7.1 er virkeligt godt. Mit sammenligningsgrundlag er min tidligere iPhone og mine oplevelser med Android eclair, froyo, gingerbread og icecream sandwich. WP7 er lige så stabilt, brugervenligt og flydende som iOS på den nyeste iPhone, og det kan alt, hvad man kan forvente.
Gravatar #14 - Hubert
13. jul. 2012 07:53
Brugernavn (13) skrev:
Det er jo lidt svært at udtale sig om, når det ikke eksisterer...
7.1 er virkeligt godt. Mit sammenligningsgrundlag er min tidligere iPhone og mine oplevelser med Android eclair, froyo, gingerbread og icecream sandwich. WP7 er lige så stabilt, brugervenligt og flydende som iOS på den nyeste iPhone, og det kan alt, hvad man kan forvente.

Hvorvidt det er flydende er der så altså delte meninger om. Brugervenlighed er ret subjektivt. Vi kan dog godt blive enige om at det er relativt stabilt. Særligt hvis vi ser på deres tidligere forsøg med et mobil os. Men det meste er jo også et skridt frem i forhold til windows mobile. :)
Gravatar #15 - Brugernavn
13. jul. 2012 07:58
Hubert (14) skrev:
Særligt hvis vi ser på deres tidligere forsøg med et mobil os. Men det meste er jo også et skridt frem i forhold til windows mobile. :)

Det samme kunne man jo sige om gingerbread. Hold kæft, eclair og froyo kørte af helvede til. Der ville jeg have foretrukket windows mobile.

Men jeg oplever absolut ingen hak med min Lumia 800. Den kører meget mærkbart mere flydende end min SGS 3, når man scroller, alle steder. Selv SGS 3 med sine 4 kerner (der alle burde være lige så hurtige som min Lumia 800, hver i sær), hakkede med jævne mellemrum. Det har jeg slet ikke oplevet med nokiaen.
Gravatar #16 - Hubert
13. jul. 2012 08:07
Brugernavn (15) skrev:
Det samme kunne man jo sige om gingerbread. Hold kæft, eclair og froyo kørte af helvede til. Der ville jeg have foretrukket windows mobile.

Jeg kan vitterligt ikke komme i tanke om noget der er så dårligt at jeg hellere ville bruge WM istedet.

Men jeg oplever absolut ingen hak med min Lumia 800. Den kører meget mærkbart mere flydende end min SGS 3, når man scroller, alle steder.

Nu har jeg ikke selv prøvet hverken lumia 800 eller en sgs3 men inden for kort tid burde en sgs3 også prioritere gui'en højere end de bagvedlæggende programmer som det er tilfældet nu. Så kan man diskutere hvorvidt man helst vil have mulighed for at køre noget i baggrunden eller om man kan leve med den lag folk taler om. Jeg har personligt ikke selv oplevet lag på min android telefon men det gjorde jeg i så rigelige mængder på min WP telefon. Så der er sikkert også noget subjektivitet inde over vurderingerne.
Gravatar #17 - GeoJensen
13. jul. 2012 08:07
Brugernavn (15) skrev:
Men jeg oplever absolut ingen hak med min Lumia 800. Den kører meget mærkbart mere flydende end min SGS 3, når man scroller.

Jamen - kan du opgradere dem ?
hint: joke
Gravatar #18 - Brugernavn
13. jul. 2012 08:13
Hubert (16) skrev:
Så kan man diskutere hvorvidt man helst vil have mulighed for at køre noget i baggrunden eller om man kan leve med den lag folk taler om.

Det gjorden den skam også umiddelbart efter genstart (altså laggede), så deet.

Hubert (16) skrev:
Jeg kan vitterligt ikke komme i tanke om noget der er så dårligt at jeg hellere ville bruge WM istedet.

Prøv med at tabe 30% af alle opkald fordi OS'et hænger så meget at det slet ikke reagerer. ALT hakkede alle steder på min SGS I. Mage til lort har jeg aldrig oplevet. Selv musikken hakkede. Det skulle da være muligt at lave en behagelig oplevelse med 1 GHz og 512 MB RAM.

GeoJensen (17) skrev:
Jamen - kan du opgradere dem ?

OS'et? Kan man det med Android? Samsung var sidst 5 måneder om at opgradere.
Gravatar #19 - Hubert
13. jul. 2012 08:26
Brugernavn (18) skrev:
Det gjorden den skam også umiddelbart efter genstart (altså laggede), så deet.

Det passer meget godt med min oplevelse med en WP telefon.

Prøv med at tabe 30% af alle opkald fordi OS'et hænger så meget at det slet ikke reagerer. ALT hakkede alle steder på min SGS I. Mage til lort har jeg aldrig oplevet. Selv musikken hakkede. Det skulle da være muligt at lave en behagelig oplevelse med 1 GHz og 512 MB RAM.

Min WP mobil var også udstyret med 1 GHz og 512 MB RAM og WP. Så selv med WP hjalp det åbenbart ikke? :p
Gravatar #20 - Brugernavn
13. jul. 2012 08:28
Hubert (19) skrev:
Min WP mobil var også udstyret med 1 GHz og 512 MB RAM og WP. Så selv med WP hjalp det åbenbart ikke? :p

Tabte du 30% af dine opkald, fordi telefonen ikke reagerede på touch input, og kunne du ikke høre musik fordi det hakkede?
Gravatar #21 - Hubert
13. jul. 2012 08:33
Brugernavn (20) skrev:
Tabte du 30% af dine opkald, fordi telefonen ikke reagerede på touch input, og kunne du ikke høre musik fordi det hakkede?

Nej jeg tabte kald grundet ting som at telefonen valgte ikke at give lyd fra sig når den burde ringe. Enkelte opkald røg også grundet manglende response når de gav lyd fra sig. Men hvor mange kald jeg har mistet har jeg ikke tal på. Men det er ikke voldsomt højt.
Gravatar #22 - Brugernavn
13. jul. 2012 08:39
Hubert (21) skrev:
Nej jeg tabte kald grundet ting som at telefonen valgte ikke at give lyd fra sig når den burde ringe

Det gjorde min så ikke, men til gengæld havde den en bug med at der ikke var lyd under opkaldet. Den viste sig i omkring 1/4 af alle opkald.
Gravatar #23 - Trentors
13. jul. 2012 10:31
Brugernavn (18) skrev:
OS'et? Kan man det med Android? Samsung var sidst 5 måneder om at opgradere.

5 måneder < aldrig

WP8 kommer aldrig på de nuværende telefoner men JB kommer helt sikkert til SGS3 (og med Project Butter til alle jer "smoothnes-fetishister" derude). Der er også både en god chance for at JB kommer til SGS2 og efterfølgeren til SGS3.

Ellers er der CyanogenMod. De næste version af Android kommer helt sikkert ikke til at have et minimumskrav til hardwaren.

De har skabt en voldsom fragmentering med dette. Det er svært at overtale folk til at købe en splinterny telefon efter et nyt OS er annonceret som den aldrig kommer til at understøtte.

Jeg forstår det helt ærligt ikke. Så mange skud i bøssen har WP ikke tilbage for at blive en success. Jeg er sikker på at WP8 bliver et godt OS med rigtig multitasking som trækker WP mere over i Android-lejren end iOS. Men det skulle have satset på dette fra starten selvom det havde ofret noget af det smoothnes som WP7 nyder godt af nu.
Gravatar #24 - XorpiZ
13. jul. 2012 10:43
Trentors (23) skrev:
Ellers er der CyanogenMod.

Hvis det tæller med, så skal du jo også tælle WP-mods med.
Gravatar #25 - Magten
13. jul. 2012 10:44
Trentors (23) skrev:
WP8 kommer aldrig på de nuværende telefoner
Men der kommer dog opdateringer til dem. Og man skal ikke vente flere måneder på dem.
Gravatar #26 - GeoJensen
13. jul. 2012 11:03
XorpiZ (24) skrev:
Hvis det tæller med, så skal du jo også tælle WP-mods med.

Kan du uddybe det lidt mere, plz :P
Hvis det er hvad jeg tror det er...
Så har jeg måske en chance for at vide noget om jeg skriver om ;)
Gravatar #27 - Hubert
13. jul. 2012 11:07
Magten (25) skrev:
Men der kommer dog opdateringer til dem. Og man skal ikke vente flere måneder på dem.

Og det vil du garantere?
Gravatar #28 - XorpiZ
13. jul. 2012 11:12
GeoJensen (26) skrev:
Kan du uddybe det lidt mere, plz :P
Hvis det er hvad jeg tror det er...
Så har jeg måske en chance for at vide noget om jeg skriver om ;)

Installation af WP på f.eks. en HTC HD2.
Gravatar #29 - Clauzii
13. jul. 2012 11:29
OffT:

Brugernavn (15) skrev:
Hold kæft, eclair og froyo kørte af helvede til. Der ville jeg have foretrukket windows mobile.

Min Wildfire kører udemærket (Froyo). At hele telefonen så lige lagger en smule når man bruger volume-knappen, eller at kalenderen er dårligere end den der var i min Nokia 6230i, er der ikke rigtigt noget at gøre ved tror jeg. Ihf. ikke noget jeg gider spilde en masse tid på.

--

OnT:
Det ligner lidt situationen fra tiden hvor Ericsson var telefoNEN. Men så kom Nokia med farver, radio, mp3 osv. og Ericsson så sig nødsaget til at fusionere/samarbejde med SONY, hvilket faktisk blev en rimelig succes, men først med Android fik SONY-Ericsson ordentligt hul igennem igen. (nu hedder det vidst kun SONY..)

Nokia troede at de 'var med' med deres N-serie telefoner, men så kom Apples iPhone, og vi ved alle at det hele derefter gik mere eller mindre 'amok'.
Gravatar #30 - GeoJensen
13. jul. 2012 13:50
ÅÅ
Gravatar #31 - XorpiZ
13. jul. 2012 13:53
GeoJensen (30) skrev:
...Og...HVORDAN ?

http://lmgtfy.com/?q=windows+phone+htc+hd2
Gravatar #32 - GeoJensen
14. jul. 2012 11:22
Ja Ja ... ja .. jeg fandt ud af HD2 er en "WP6 agtig dim" derfor prøvede jeg at slette mit indlæg, men skulle mindst indtaste to tegn som så blev "ÅÅ", mere var der ikke i det :). Inden da, troede jeg at jeg kunne installere WP7OS på min DHD, det kunne jo være lidt sjovt at forsøge sig med.

#wpxpert:
IPhone kan Jailbreakes.
Android kan rootes.

Hvad kan WP?
Giver det mening?
Der er et venligt ment spørgsmål :)

Og iøvrigt, er tråden om "skjult MS reklame" blevet censureret?
Gravatar #33 - Brugernavn
14. jul. 2012 11:59
Man kan også "jailbreake" WP7, browse filer og installere apps uden MS. Resultatet er altså ca. det samme som med et iOS jailbreak, bortset fra at der ikke er en alternativ markedsapp a la cydia.
Gravatar #34 - GeoJensen
14. jul. 2012 13:29
GeoJensen (32) skrev:
Og iøvrigt, er tråden om "skjult MS reklame" blevet censureret?

Nej - Jeg ved ikke lige hvad det var jeg så der ???
Der kom kun to sider fra serveren ???

#33: Tak ;) Informativ +
Gravatar #35 - Thalion
15. jul. 2012 13:02
Det er problematisk at wp7.X telefoner ikke bliver opdateret til 8, men igen hvor mange android telefoner hænger ikke stadig på 2.3/2.2? og hvor mange bliver ikke opgraderet til 4.0 og nu 4.1. Der bliver stadig lavet nye telefoner som ikke har 4.0. Man er ikke blevet snydt da man stadig har de features som man købte telefonen.

Microsoft prøver jo på at holde hardwaren på et vist niveau, netop så man altid får en positiv oplevelse af WP. Det er netop det farlige med android at der er de budget modeller, de kan gøre at folk ser et sammenhæng mellem dårlig oplevelse og android.

Men igen man skal ikke glemme at største delen af danske mobil ejere ikke har nogen anelse om hvad de har, men blot køber en telefon og de af glade for den.
Gravatar #36 - Slettet Bruger [2204323215]
15. jul. 2012 14:07
Brugernavn (15) skrev:
Men jeg oplever absolut ingen hak med min Lumia 800.

Det kommer med alderen. Min er begyndt at irritere mig oftere og oftere. Nogengange kan den mange sekunder om at åbne fx People Hub. -.-
Gravatar #37 - Cloud02
15. jul. 2012 15:58
"Have you tried turning it off and on again?"
Gravatar #38 - Slettet Bruger [2204323215]
15. jul. 2012 16:03
*være

Indeed i have, men det løser det kun midlertidigt.
Need moar cowbell MHz
Gravatar #39 - arne_v
15. jul. 2012 21:48
Thalion (35) skrev:
Det er problematisk at wp7.X telefoner ikke bliver opdateret til 8, men igen hvor mange android telefoner hænger ikke stadig på 2.3/2.2? og hvor mange bliver ikke opgraderet til 4.0 og nu 4.1. Der bliver stadig lavet nye telefoner som ikke har 4.0. Man er ikke blevet snydt da man stadig har de features som man købte telefonen.

Den reelle betydning er formentligt meget lille. Et skift fra CE til NT kerne har formentligt øget hardware kravene så meget, at de gamle telefoner ville være trælse med WP8.

Den primære grund til at bringe emnet på banen er at WP folket har brugt det som argument for WP fremfor Android at MS ville sørge for opdateringer.

Og nu griner vi ligesom af dem.
Gravatar #40 - arne_v
15. jul. 2012 21:55
Brugernavn (11) skrev:
Hvis ikke Nokia Lumia 800 sælger godt, så fatter jeg det ikke. Den er helt igennem en lækker telefon.

Sikkert.

Men:
- der er langt færre som har en og kan anbefale apps og hjælpe med problemer
- der er mange firmaer/services som har en officiel iPhone app og en officiel Android app og for WP må man se hvad man selv kan finde

Sådan lidt ligesom at køre Linux på desktop eller ældre engelsk åben sportsvogn som bil.

Dem der er glade for det er glade for det, men det er ikke specielt mainstream.

Gravatar #41 - arne_v
15. jul. 2012 22:05
Magten (7) skrev:

Det kan ikke udelukkes at de har solgt bed end forventet. De har hverken offentliggjordt forventninger inden lancering eller faktisk salg efter.

De har sagt at de forventer fortsat underskud.

Hvis Lumia solgte lige så godt som andre smartphones, så burde de have overskud selvom Symbian salget faldt.
Gravatar #42 - arne_v
15. jul. 2012 22:06
Hubert (8) skrev:
De er hos Nokia formentlig også klar over hvad en udmelding om dårlige salgstal vil betyde for aktie kursen og hvilken konsekvens det kunne få for ledelsen.

IDC og Gartner gætter på salgstallene.

Nokia er nødt til at offentliggøre regnskabs tal hvert kvartal.

Alle ved nogenlunde hvordan det står til.
Gravatar #43 - arne_v
15. jul. 2012 22:09
PoulErik (5) skrev:
Windows popularitet og udbredelse er en og samme sag.
Det er udelukkende en følgevirkning af den første MS-IBM aftale og efterfølgende de mange OEM aftaler med samtlige PC producenter:

Det er en myte.

Flere PC producenter har forsøgt at sælge PC'ere med Linux. De har ikke solgt godt.

Og dem som selv samler PC vælger også for en stor dels vedkommende at smide Windows på.

Konklusionen må være at folk faktisk kan lide Windows.
Gravatar #44 - Windcape
15. jul. 2012 22:29
arne_v (39) skrev:
Og nu griner vi ligesom af dem.
Mtjoh.

Samtlige WP7 telefoner (retail) har fået samtlige WP7 opdateringer.

På langt sigt, så vil Android brugerne stadigvæk få en dårligere oplevelse mht. opdateringer. Det er jo ikke fordi at Android har ændret på den grundlæggende kerne arkitektur.

Sandsynligheden for at iOS også snart dropper bagudkompabiliteten (mht. hardware) er også ret høj.

Forskellen er bare at iOS og WP opdateringer er centralt styret, hvor at Android opdateringer er 100% styret af hardware producenterne.

WP har firmware og OS opdateringer som to seperate ting.

Og så er det helt store problem jo at Google nægter at erkende problemstillingen, og være kritiske over for deres partnere.
Gravatar #45 - Windcape
15. jul. 2012 22:32
arne_v (43) skrev:
Konklusionen må være at folk faktisk kan lide Windows.
Hvis folk ikke kunne lide Windows, så var der nok flere alternativer. Ihvertfald hvis man skal tro på historien.

Og for de fleste, er software utrolig billigt. Prøv at opgør prisen på en Windows XP licens i flasker rødvin, og så sammenlign hvor lang tid det ene holder mod det andet.
Gravatar #46 - arne_v
15. jul. 2012 22:46

Det at Googles partnere i hardware producenter og telefon selskaber har så stor indflydelse er formentlig en væsentlig årsag til Androids success. De partnere kan lide at have indflydelse.
Gravatar #47 - arne_v
15. jul. 2012 22:49

Nu er der sikkert en del som har valgt at pirat kopiere deres XP fremfor at betale for den.

Men det ændrer jo ikke på konklusionen.

Gravatar #48 - arne_v
15. jul. 2012 22:51

Det siges at DEC på deres VAX 3000 og 6000 procesorer fik indgraveret "VAX - when you care enough to steal the very best" på russisk.

(dengang var der restriktioner på at eksportere computere til Sovjetunionen)
Gravatar #49 - ignuz
15. jul. 2012 23:32

Det jeg fornemmer der generer folk er at selv hvis man køber en topmodel vil de allerede ved næste opdatering ikke føle at de er med helt fremme idet at de ikke får windows phone 8,

Både ved Android ( med enkelte undtagelser, LG med massiv forsinkelse) og iOS har topmodellerne altid har fået de versioner der er blevet udgivet i det efterfølgende år.

At der er low-end modeller der ikke får opdatering eller at opdateringerne ikke er bagud kompatible forventer de almene forbrugere jeg møder heller ikke. Derudover er der en del af dem først opdager en ny android version i forbindelse med at en af de andre topmodeller har fået det og forsinkelsen fremstår derfor ikke så stor.
Gravatar #50 - arne_v
16. jul. 2012 02:26
Jeg læste lige:

http://www.4-traders.com/MICROSOFT-CORPORATION-483...

Aldeles uinetressant at Lumia 900 bliver sat ned i pris - det gør alle telefoner.

Men pris niveauet hos AT&T ser ikke ud som om efterspørgslen er stor og Nokia tjener per styk:

iPhone 3GS - 0
Samsung Captivate - 50
Nokia Lumia 900 - 50
HTC Vivid - 50
LG Nitro - 50
HTC Inspire - 50
iPhone 4 - 100
Samsung Focus - 100
Samsun Galaxy S II - 100
Sony Xperia ION - 100
iPhone 4S - 200
HTC One X - 200
Samsung Focus S - 200
Samsung Galaxy S III - 200
HTC Titan II - 200

Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login