mboost-dp1

Nu skal fildeleres internet lukkes - også i DK

Gå til bund
Gravatar #1 - rackbox
3. aug. 2008 21:14
http://www.comon.dk/news/indgreb.mod.fildeling.ryk...

Jeg citerer lige:

comon skrev:
Den franske model, der også kendes under navnet ”3 strikes and you’r out,” arbejder som navnet antyder med tredelt princip, hvor fildelere, der gribes i at distribuere eller downloade ulovligt materiale først modtager en email-advarsel, derpå en endnu skarpere advarsel med anbefalet post, samt endelig den faktisk lukning af fildelerens internet i en kortere eller længere periode på for eksempel et halvt eller et helt år.

Altså... Første gang sender de en email. Vi lader den lige så lidt for de langsomme.

...
...
...

Nå... Den skal skæres ud i pap? Vi prøver lige med lidt hjælpeord: "Først sender virksomheden en email til privatbrugeren, som ikke har skrevet sig op til at modtage emails med henblik på afsættelse af et produkt, som også normalt klassificeres som spam."

Gav det mening nu?

[Arj, altså rackbox, det er jo nok lissom ikke spam, når det er en advarsel, vel nok?]

http://www.forbrug.dk/forbrugerombudsmanden/hvadgaelder/mfl/uanmodedehenvendelse/forbudmodanvendelsea/salgafvarerellertjen/ skrev:
Markedsføringslovens § 6 finder kun anvendelse på reklamer og andet markedsføringsmateriale.

Henvendelsen behøver ikke at indeholde et konkret tilbud eller at nævne specifikke produkter eller ydelser - også "branding" af den erhvervsdrivendes navn er omfattet, da det også sker med henblik på et efterfølgende salg. Forbrugerombudsmanden finder det underordnet, hvad en henvendelse benævnes eller udgiver sig for at være, hvis en vurdering af henvendelsens indhold viser, at formålet med henvendelsen er at reklamere.

Den endegyldige effekt af en emailadvarsel er jo netop

1. branding - vi sælger det produkt, du er interesseret i
2. lad være med at downloade det ulovligt, køb det i stedet for