mboost-dp1

Nu skal fildeleres internet lukkes - også i DK

Gå til bund
Gravatar #1 - rackbox
3. aug. 2008 21:14
http://www.comon.dk/news/indgreb.mod.fildeling.ryk...

Jeg citerer lige:

comon skrev:
Den franske model, der også kendes under navnet ”3 strikes and you’r out,” arbejder som navnet antyder med tredelt princip, hvor fildelere, der gribes i at distribuere eller downloade ulovligt materiale først modtager en email-advarsel, derpå en endnu skarpere advarsel med anbefalet post, samt endelig den faktisk lukning af fildelerens internet i en kortere eller længere periode på for eksempel et halvt eller et helt år.

Altså... Første gang sender de en email. Vi lader den lige så lidt for de langsomme.

...
...
...

Nå... Den skal skæres ud i pap? Vi prøver lige med lidt hjælpeord: "Først sender virksomheden en email til privatbrugeren, som ikke har skrevet sig op til at modtage emails med henblik på afsættelse af et produkt, som også normalt klassificeres som spam."

Gav det mening nu?

[Arj, altså rackbox, det er jo nok lissom ikke spam, når det er en advarsel, vel nok?]

http://www.forbrug.dk/forbrugerombudsmanden/hvadgaelder/mfl/uanmodedehenvendelse/forbudmodanvendelsea/salgafvarerellertjen/ skrev:
Markedsføringslovens § 6 finder kun anvendelse på reklamer og andet markedsføringsmateriale.

Henvendelsen behøver ikke at indeholde et konkret tilbud eller at nævne specifikke produkter eller ydelser - også "branding" af den erhvervsdrivendes navn er omfattet, da det også sker med henblik på et efterfølgende salg. Forbrugerombudsmanden finder det underordnet, hvad en henvendelse benævnes eller udgiver sig for at være, hvis en vurdering af henvendelsens indhold viser, at formålet med henvendelsen er at reklamere.

Den endegyldige effekt af en emailadvarsel er jo netop

1. branding - vi sælger det produkt, du er interesseret i
2. lad være med at downloade det ulovligt, køb det i stedet for

Jeg ser nok nærmere, at lovgiverne/udøverne skider på lov og ret, og tillader denne uetiske fremgangsmåde, none the less...
Gravatar #2 - trylleklovn
3. aug. 2008 21:17
At det er spam er nok det mindste problem i det her hjernedøde forslag.

Det er så uhyggeligt, at disse private organisationer har fået hjernevasket alle så grundigt, at ingen sætter spørgsmålstegn ved dagsordenen, når den består i, at begrænse fildeling.
Gravatar #3 - fidomuh
3. aug. 2008 21:20

At det er spam er nok det mindste problem i det her hjernedøde forslag.

Ja, men det er bare interessant at firmaer godt maa bryde loven :P

Men det er ganske uhyggeligt at forestille sig hvor Danmark er om 10 aar, ja :(
"it just gets worse and worse" :)
Gravatar #4 - rackbox
3. aug. 2008 21:38
#2 ja, jeg er enig i, at det er det mindste problem. Jeg påpegede blot inkonsekvensen.

Danmark suckzzz!!!oneonezero
Gravatar #5 - milandt
4. aug. 2008 06:06
Jeg synes det kunne være morsomt, bare som et eksperiment, i en måned at få ISP'erne til at lukke for samtlige internetforbindelse hvorfra der siden oprettelse er blevet foretaget mere end 3 ulovlige downloads.

Jvf logningsbekendtgørelsen burde det vel være super let lige at have en hurtigt udtræk og lukke for samtlige fildelere.
Gravatar #6 - Magten
4. aug. 2008 06:27
Jeg vil ikke undvære min forbindelse i en måned så det kunne ikke være sjovt :P

Som flere siger.. Ufatteligt så nemt det er for firmaer at styre DK...
Gravatar #7 - madeinrussia
4. aug. 2008 06:36
#1 hvis de ikke vil have mig som kunde, finder jeg bare en anden udbyder.. punktum..
Gravatar #8 - milandt
4. aug. 2008 09:48
7 skrev:
#1 hvis de ikke vil have mig som kunde, finder jeg bare en anden udbyder.. punktum..
Jeg vil formode at hvis man indførte sådan regler må det gælde at du er blacklistet fra alle ISP'er.

Ellers er reglen jo ligegyldig..
Gravatar #9 - madeinrussia
4. aug. 2008 09:49
#7 så må min nabo jo også bare lide under det.. og enhver anden trådløs forbindelse jeg får fat på :)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login