mboost-dp1
Ny mobil, HTC Desire eller Legend?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Vil gerne høre hvad andre der tilfældigvis har en af de pågældende mobiler mener.
Jeg er klar over at Desire både er nyere og kraftigere, men synes også den er grimmere og har mindre personlighed end Legend, kun baseret på udseende.
Plus Legend skulle have længere standby tid, hvis man skal tro på de oplyste specs.
Og nej gider ikke have en iPhone.
Jeg er klar over at Desire både er nyere og kraftigere, men synes også den er grimmere og har mindre personlighed end Legend, kun baseret på udseende.
Plus Legend skulle have længere standby tid, hvis man skal tro på de oplyste specs.
Og nej gider ikke have en iPhone.
Så hvad er spørgsmålet?
Jeg tror ikke vi kan fortælle dig om du skal vælge POWER over design?
Jeg valgte dog selv Desire frem for Legend, og er glad for valget. En kollega valgte Legend over Desire og er glad for sit valg.
Ergo...
Vælg hvad der tiltaler dig mest :)
Men det er selvfølgeligt bare min 25-øre.
Jeg tror ikke vi kan fortælle dig om du skal vælge POWER over design?
Jeg valgte dog selv Desire frem for Legend, og er glad for valget. En kollega valgte Legend over Desire og er glad for sit valg.
Ergo...
Vælg hvad der tiltaler dig mest :)
Men det er selvfølgeligt bare min 25-øre.
Ok fair nok.
Har ikke selv prøvet telefonerne, og før jeg smider 3 tusind efter en af dem, ville det være rart at vide om forskellen i cpu hastighed er stor nok til at vælge Desire frem for Legend. Eller måske en anden grund.
Altså kommer man til at være mere begrænset på en Legend, eller er det i bund og grund kun designet som er værd at gå efter, for prisforskellen er så minimal at det ikke har den store betydning.
Ok fair nok.
Har ikke selv prøvet telefonerne, og før jeg smider 3 tusind efter en af dem, ville det være rart at vide om forskellen i cpu hastighed er stor nok til at vælge Desire frem for Legend. Eller måske en anden grund.
Altså kommer man til at være mere begrænset på en Legend, eller er det i bund og grund kun designet som er værd at gå efter, for prisforskellen er så minimal at det ikke har den store betydning.
Jeg har en Desire og jeg er meget tilfreds,.. Jeg har hørt at legend's ressourcer er i underkanten (Desire er MEGET hurtigere til at rendere websider, og hvad jeg har hørt så er Flash afviklingen på legend en smule skuffende)
Jeg var også bange for at få en grim mursten da jeg havde bestilt Desire, men jeg fortryder intet, jeg synes ikke den er grim når jeg står med den i hånden tværtimod (Og så har den nogle rigtige knapper i bunden der har en dejlig tactile feedback, hvor nexus og legend vist nok har de der capacitive knapper til home, søg og menu)
Køb Legend hvis du vil have en cafélatte/barcardi breezer mobil!
Køb Desire hvis du vil have en ny telefon på grund af funktionalitet kontra "stil"
Sådan rent spec mæssigt får desire jo legend til at ligne en nokia 3210..
(Desire har sådan cirka dobbelt op på skærmopløsning, CPU og ram)
Jeg var også bange for at få en grim mursten da jeg havde bestilt Desire, men jeg fortryder intet, jeg synes ikke den er grim når jeg står med den i hånden tværtimod (Og så har den nogle rigtige knapper i bunden der har en dejlig tactile feedback, hvor nexus og legend vist nok har de der capacitive knapper til home, søg og menu)
Køb Legend hvis du vil have en cafélatte/barcardi breezer mobil!
Køb Desire hvis du vil have en ny telefon på grund af funktionalitet kontra "stil"
Sådan rent spec mæssigt får desire jo legend til at ligne en nokia 3210..
(Desire har sådan cirka dobbelt op på skærmopløsning, CPU og ram)
Jeg har kun set dem begge kort(ikke haft dem hjemme), men jeg har også hørt bedst om Desire og jeg ville nok også vælge den fremfor Legend... Men igen, det er en smagssag :)
Hvad med noget helt andet?
Motorola Milestone?
http://www.expansys.dk/d.aspx?i=190229
kun 2 mm tykkere på trods af at den har fuldt tastatur.
Opdateres til 2.1 kan jeg instruere :) dejlig med en telefon i metal skal jeg sige. og selvom den er ½ år gammel følger den nemt med de andre telefoner, især på skærmen da den var meget pænere end generationen dengang ( selv samsungs amoled måtte holde sig tilbage )
Opløsningen er også højere end Desire.
Acer NeoTouch
http://www.expansys.dk/d.aspx?i=192640
Acer Liquid - også meget populær
http://www.expansys.dk/d.aspx?i=188569
Kan få Android 2.1 - Snapdragon chipset, ligesom desire.
blackberry Storm2
http://www.expansys.dk/d.aspx?i=190822
Motorola Milestone?
http://www.expansys.dk/d.aspx?i=190229
kun 2 mm tykkere på trods af at den har fuldt tastatur.
Opdateres til 2.1 kan jeg instruere :) dejlig med en telefon i metal skal jeg sige. og selvom den er ½ år gammel følger den nemt med de andre telefoner, især på skærmen da den var meget pænere end generationen dengang ( selv samsungs amoled måtte holde sig tilbage )
Opløsningen er også højere end Desire.
Acer NeoTouch
http://www.expansys.dk/d.aspx?i=192640
Acer Liquid - også meget populær
http://www.expansys.dk/d.aspx?i=188569
Kan få Android 2.1 - Snapdragon chipset, ligesom desire.
blackberry Storm2
http://www.expansys.dk/d.aspx?i=190822
...Jeg er stor tilhænger af at folk spreder sig lidt, istedet for at hoppe på "mest populære" vognen ^^
Køb Motorola hvis du er til at blive skampulet bagfra i tilfælde af reklamation på telefonen eller dens tilbehør.
Acer har jeg aldrig haft i hånden, men hvis jeg ved fra deres computere, så har jeg ikke den store tiltro.
Blackberry har en meget anderledes OS end hvad man kender. Jeg er meget lidt tilhænger af det, men det er sikkert en tilvendingssag.
HTC Desire er kanon lækker og jeg er ihvertfald kanon glad for min. Den er liiiiige skridtet op fra min gamle Hero. Skærmen er større, den virker hurtigere og kører mere flydende. Integrationen med Googles services kører perfekt. Dog mangler der en sync feature med google docs direkte fra Google, men mon ikke at det kommer.
Acer har jeg aldrig haft i hånden, men hvis jeg ved fra deres computere, så har jeg ikke den store tiltro.
Blackberry har en meget anderledes OS end hvad man kender. Jeg er meget lidt tilhænger af det, men det er sikkert en tilvendingssag.
HTC Desire er kanon lækker og jeg er ihvertfald kanon glad for min. Den er liiiiige skridtet op fra min gamle Hero. Skærmen er større, den virker hurtigere og kører mere flydende. Integrationen med Googles services kører perfekt. Dog mangler der en sync feature med google docs direkte fra Google, men mon ikke at det kommer.
mcnasty (11) skrev:Køb Motorola hvis du er til at blive skampulet bagfra i tilfælde af reklamation på telefonen eller dens tilbehør.
6mdr med telefonen ikke én fejl på telefonen andet end kendte android fejl.
desuden ^^ naivt at forvente god service når firmaet ikke er i danmark xD Telefonen er en EU model, kommer ikke på dansk. ÆØÅ er special taster men der findes dansk tastatur på market.
mcnasty (11) skrev:Acer har jeg aldrig haft i hånden, men hvis jeg ved fra deres computere, så har jeg ikke den store tiltro.
Jeg forventer ligeså meget at acer pc'er som jeg gør af en htc telefon. Så ved ikke. men Liquid får gode anmeldelser :)
True HTC desire ligger fint på listen. men der er simpelthen så generisk og kedelig
SlettetBruger (12) skrev:6mdr med telefonen ikke én fejl på telefonen andet end kendte android fejl.
desuden ^^ naivt at forvente god service når firmaet ikke er i danmark xD Telefonen er en EU model, kommer ikke på dansk. ÆØÅ er special taster men der findes dansk tastatur på market.mcnasty (11) skrev:Acer har jeg aldrig haft i hånden, men hvis jeg ved fra deres computere, så har jeg ikke den store tiltro.
Jeg forventer ligeså meget at acer pc'er som jeg gør af en htc telefon. Så ved ikke. men Liquid får gode anmeldelser :)
True HTC desire ligger fint på listen. men der er simpelthen så generisk og kedelig
Sandt, man kan jo sagtens komme igennem 6mdr den fejl. Det er nok bare dit held :) Jeg tænker blot på den erfaring som jeg havde da jeg arbejdede i diverse telefonbutikker, Motorola var nogle kællinger til at erkende deres ansvar på fejl. De havde en skrap 1 års garanti, efter det var der intet service på. 6mdr på tilbehør. Muligt at de har ændret sig, jeg håber det ihvertfald.
Problemet er nok også at Acer ikke er på det danske marked, dvs support / rep nok betyder at den skal til udlandet.
Men ja, jeg giver dig faktisk ret. Desire er ikke spændende at kigge på, tværtimod. Jeg kunne langt bedre lide designet på min Hero. Desire er alt for meget iPhone klon (naturligvis en overlegen klon som selv Steve Jobs får en rykker til når han sidder og skammer sig over at ha lavet iPhone OS). Legend er federe design mæssigt, men jeg vil nok hellere leve med kræfter fremfor eyecandy.
True dat. hjælper intet at den er lækker hvis den ikke kan noget. ^^
Inden MileStone havde jeg en MotoZine i over et år. fungerede også uden at skulle til rep ^^ blev lidt slidt til sidst. dog.
Well, jeg holder mig fra HTC :) og venter på http://img.gsmarena.com/vv/pics/motorola/motorola-...
Inden MileStone havde jeg en MotoZine i over et år. fungerede også uden at skulle til rep ^^ blev lidt slidt til sidst. dog.
Well, jeg holder mig fra HTC :) og venter på http://img.gsmarena.com/vv/pics/motorola/motorola-...
Hmmm jeg prøvede Desire i en butik og den hakker sgu alligevel også, når man scroller i menuerne. Mærker man mon overhovedet en forskel til dagligt?
Jeg ville vælge en Desire fordi at den har lækre specs, og ridser i metal er mere tydelige. Specielt med børstet finish.
Jeg ville vælge en Desire fordi at den har lækre specs, og ridser i metal er mere tydelige. Specielt med børstet finish.
i milestones tilfælde har den ikke én ridse på det synlige metal. jo et sted har den et lille "hak" fordi jeg tabte den :S
På bagsiden er den beklædt med gummi. som tog alt slaget da jeg tabte telefonen på asfaldt ^^
Ridser på plast kan nu også være slemme gnarfgnarf
På bagsiden er den beklædt med gummi. som tog alt slaget da jeg tabte telefonen på asfaldt ^^
Ridser på plast kan nu også være slemme gnarfgnarf
gnarfsan (15) skrev:Hmmm jeg prøvede Desire i en butik og den hakker sgu alligevel også, når man scroller i menuerne. Mærker man mon overhovedet en forskel til dagligt?
Jeg må nok sige at jeg ser ikke at den hakker under brug. Et par anmeldelser som jeg har set, siger også at den hakker i menuet. Det er muligt at jeg er ved at blive gammel, men jeg ser det altså ikke. Det er dog sandt den Desire kan være lidt tung at danse med når mange programmer er åbne, men der er programmer til at autolukke det ned (jaja, det er træls, men jeg kan da have flere programmer åben af gangen!).
køb den brugt, mange har købt forkert og sælger til omkring 2000 kroner.. en tudse sparet er en tudse tjent.
evt. mobilpriser.dk
evt. mobilpriser.dk
Har ikke oplevet det vilde hakken på min desire.. men af en eller anden grund hakker den hvis man scroller gennem ens paneler med den optiske trackball.. men det gør man jo sjældent alligevel :-)
reefermadness (22) skrev:Har ikke oplevet det vilde hakken på min desire.. men af en eller anden grund hakker den hvis man scroller gennem ens paneler med den optiske trackball.. men det gør man jo sjældent alligevel :-)
Den optiske trackball er bras. Jeg forstår ikke rigtig grunden til at den er der. Jeg har slet ikke brugt den på normal basis. Jeg foretrækker klart en normal trackball, som på heroen, hvis det skal være.
#23 - Synes nu at den der trackball på heroen var lige så ringe (Ihvertfald på den jeg prøvede)
Det eneste tidspunkt jeg bruger den er når jeg skal rette i noget tekst..
Det eneste tidspunkt jeg bruger den er når jeg skal rette i noget tekst..
reefermadness (24) skrev:Det eneste tidspunkt jeg bruger den er når jeg skal rette i noget tekst..
Så er det rart med D-pad ;P
Det er billigt, men samtidig binder man sig til et abonnement jeg ikke har tænkt mig at bruge alligevel.
Så går efter en uden abonnement samt diverse crap, teleselskaber i mange tilfælde ynder at smide på deres mobil telefoner.
Min forrige mobil var også uden abonnement.
En ven købte nøjagtigt den samme telefon, bare med abonnement, og der var det ikke bare sim kortet skidtet var låst til, men en masse andre små ting, som feks. at kunne vælge om man vil skjule sit nummer eller ej.
Så det kan godt være at en abonnements telefon er billigere, men det er ikke noget jeg vil eje.
Det er billigt, men samtidig binder man sig til et abonnement jeg ikke har tænkt mig at bruge alligevel.
Så går efter en uden abonnement samt diverse crap, teleselskaber i mange tilfælde ynder at smide på deres mobil telefoner.
Min forrige mobil var også uden abonnement.
En ven købte nøjagtigt den samme telefon, bare med abonnement, og der var det ikke bare sim kortet skidtet var låst til, men en masse andre små ting, som feks. at kunne vælge om man vil skjule sit nummer eller ej.
Så det kan godt være at en abonnements telefon er billigere, men det er ikke noget jeg vil eje.
#25 - Ja det er det vel :P
Havde et joystick på min gamle mobil (SE K800i), den pissede mig virkelig af, bla. derfor jeg købte den jeg har nu :)
Havde et joystick på min gamle mobil (SE K800i), den pissede mig virkelig af, bla. derfor jeg købte den jeg har nu :)
#27: Der er ingen sim lås på HTC hos mobil2kr.
Abonnementet ligger du bare i skufften og opsiger efter 5 måneder :)
Det er den pt. billigste måde at anskaffe sig de 2 telefoner på jeg har fundet.
Forresten er Desire steget til 2690 kr., hvilket stadig er den billigste måde.
Abonnementet ligger du bare i skufften og opsiger efter 5 måneder :)
Det er den pt. billigste måde at anskaffe sig de 2 telefoner på jeg har fundet.
Forresten er Desire steget til 2690 kr., hvilket stadig er den billigste måde.
#33 og #34
Det var jeg nu godt klar over...
Ved nogle webshops kan man så betale ekstra for lørdagsomdeling, men da prisen for dette er over dobbelt op, så skal man virkelig ville have sin pakke tidligt.
Plus BiBoB/CBB gav ikke denne mulighed.
Men glæder mig da til at se og prøve den i virkeligheden.
Det er jo ikke meget man kan rode med telefonen i en telebutik.
Det var jeg nu godt klar over...
Ved nogle webshops kan man så betale ekstra for lørdagsomdeling, men da prisen for dette er over dobbelt op, så skal man virkelig ville have sin pakke tidligt.
Plus BiBoB/CBB gav ikke denne mulighed.
Men glæder mig da til at se og prøve den i virkeligheden.
Det er jo ikke meget man kan rode med telefonen i en telebutik.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.