mboost-dp1
Ny PC - Men hvilken?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Hej allesammen
Jeg søger hjælp til valget af en ny bærbar computer. Jeg søger til næste forår ind på The Animation Workshop i Viborg på Character Animation linjen. Selvom dette er hånd-tegning så vil jeg stadig ikke gå ud og købe det forkerte, hvis der alligevel måtte eksistere visse fordele ved visse mærker, endda hvis Mac skulle være bedst.
Jeg havde en smule dårlig erfaring med mit sidste køb af PC. Jeg købte en super dejlig Zepto, men den fik så nogle problemer, hvilket jeg dog på daværende tidspunkt tænkte at det ikke gjorde noget. Dagen efter læser jeg så at Zepto er gået konkurs og jeg står nu med en kaput computer, som ikke kunne sendes til reparation. Dette vil jeg selvfølgelig gerne undgå sker igen.
Kravene til computeren er:
- God service i tilfælde af fejl
- Kraftig, så den kan afhandle film og spil
Det var kun to punkter, men de dækker stortset over det hele. Computeren skal altså være kraftig, og den skal gerne være af et mærke hvor jeg kan få god support, og hvor jeg ikke pludselig står og ikke så den konkursbegæring komme.
Mine umiddelbare ideer falder på følgende mærker:
Dell (evt. Alienware)
HP (her er jeg dog i tvivl med kraften)
Mac
Min anbefaling fra skolen hed at jeg skulle vælge det system som jeg var mest tryg ved, og jeg må indrømme aldrig at have brugt en Mac, men tilgengæld ved jeg fra venner at supporten er god, og jeg ved at de nye MacBooks er up-to-date med grafikkort og processorer.
En noget rodet post, men kogt ned bliver det til:
Hvilken bærbar computer skal jeg købe? (og evt hvorfor netop den)
Mvh
Rasmus Thorsted
Jeg søger hjælp til valget af en ny bærbar computer. Jeg søger til næste forår ind på The Animation Workshop i Viborg på Character Animation linjen. Selvom dette er hånd-tegning så vil jeg stadig ikke gå ud og købe det forkerte, hvis der alligevel måtte eksistere visse fordele ved visse mærker, endda hvis Mac skulle være bedst.
Jeg havde en smule dårlig erfaring med mit sidste køb af PC. Jeg købte en super dejlig Zepto, men den fik så nogle problemer, hvilket jeg dog på daværende tidspunkt tænkte at det ikke gjorde noget. Dagen efter læser jeg så at Zepto er gået konkurs og jeg står nu med en kaput computer, som ikke kunne sendes til reparation. Dette vil jeg selvfølgelig gerne undgå sker igen.
Kravene til computeren er:
- God service i tilfælde af fejl
- Kraftig, så den kan afhandle film og spil
Det var kun to punkter, men de dækker stortset over det hele. Computeren skal altså være kraftig, og den skal gerne være af et mærke hvor jeg kan få god support, og hvor jeg ikke pludselig står og ikke så den konkursbegæring komme.
Mine umiddelbare ideer falder på følgende mærker:
Dell (evt. Alienware)
HP (her er jeg dog i tvivl med kraften)
Mac
Min anbefaling fra skolen hed at jeg skulle vælge det system som jeg var mest tryg ved, og jeg må indrømme aldrig at have brugt en Mac, men tilgengæld ved jeg fra venner at supporten er god, og jeg ved at de nye MacBooks er up-to-date med grafikkort og processorer.
En noget rodet post, men kogt ned bliver det til:
Hvilken bærbar computer skal jeg købe? (og evt hvorfor netop den)
Mvh
Rasmus Thorsted
well som de fleste ved herinde omkring nu så kan JEG ikke li apple af flere grunde, så derfor vil jeg fra råde dig at købe sådan en.
Der har været meget kritik omkring Dell, nu har jeg haft 3 laptops derfra og har aldrig været skuffet eller haft nogle problemmer med dem, det problem jeg har haft med 2 af dem har været batteriet, men allerede inde jeg selv har fundet ud af der var et problem havde de sendt en mail der stod jeg bare skulde skrive hvis jeg havde den her nr på comp såvilde de sende en ny gratis vilket de gjorde uden noget bøvl, men self er der noget om snakken.
Skulde jeg ud idag og købe en laptop så vilde jeg vælge en Inpiration 17, men den er nokikke kraftig nok til dit brug, så umidbart så vilde Alien ware nok være det bedste for dig lige PT. af det er på markedet.
Der har været meget kritik omkring Dell, nu har jeg haft 3 laptops derfra og har aldrig været skuffet eller haft nogle problemmer med dem, det problem jeg har haft med 2 af dem har været batteriet, men allerede inde jeg selv har fundet ud af der var et problem havde de sendt en mail der stod jeg bare skulde skrive hvis jeg havde den her nr på comp såvilde de sende en ny gratis vilket de gjorde uden noget bøvl, men self er der noget om snakken.
Skulde jeg ud idag og købe en laptop så vilde jeg vælge en Inpiration 17, men den er nokikke kraftig nok til dit brug, så umidbart så vilde Alien ware nok være det bedste for dig lige PT. af det er på markedet.
I dit tilfælde vil jeg gå efter en MacBook Pro i enten 13" eller 15".
De er relativt billige, når man tænker på kvaliteten, meget holdbare ift. byggekvalitet og finish, samt er meget brugervenlige.
Desuden er der en riiiigtig god sandsynlighed for, at samtlige andre på skolen vil bruge Mac, hvorfor alle programmer (som i får udleveret?) vil kunne bruges til Mac, ligesom du vil kunne stoppe hvem som helst på gangene og få tekniske support.
De er relativt billige, når man tænker på kvaliteten, meget holdbare ift. byggekvalitet og finish, samt er meget brugervenlige.
Desuden er der en riiiigtig god sandsynlighed for, at samtlige andre på skolen vil bruge Mac, hvorfor alle programmer (som i får udleveret?) vil kunne bruges til Mac, ligesom du vil kunne stoppe hvem som helst på gangene og få tekniske support.
Jeg ville nok kigge på en af disse
Core i5/i7
Minimum 1920x1080 skærm (fullhd)
Minimum 4GB RAM
Minimum dedikeret grafikkort
Men da du først skal starte til næste forår, så kunne det være en god ide at købe den i sidste øjeblik, så vil du få meget mere for pengene.
Core i5/i7
Minimum 1920x1080 skærm (fullhd)
Minimum 4GB RAM
Minimum dedikeret grafikkort
Men da du først skal starte til næste forår, så kunne det være en god ide at købe den i sidste øjeblik, så vil du få meget mere for pengene.
Ja feks, men ikke nødvendigvis dem. Bare der er en hurtig GPU og CPU. Og gerne en ordentlig opløsning som Jakob Jakobsen nævnervandfarve (5) skrev:Tænker du på businessversionerne af HP eller Lenovo i så fald? Det bliver dyrt... :)
Vælg en Thinkpad med serviceaftale. Det er muligt at den vil koste lidt ekstra ift. Apple eller andet skrammel, men holdbarheden og servicen er helt i top, også hvis nogen skulle gå galt.
Chancerne for konkurs er desuden meget små :) Kig evt på laptops.dk - skulle du være så heldig at du har planlagt en tur til USA, så overveje at købe en derover da de kan fåes til latterligt og skamfulde lave priser.
Chancerne for konkurs er desuden meget små :) Kig evt på laptops.dk - skulle du være så heldig at du har planlagt en tur til USA, så overveje at købe en derover da de kan fåes til latterligt og skamfulde lave priser.
mcnasty (8) skrev:skulle du være så heldig at du har planlagt en tur til USA, så overveje at købe en derover da de kan fåes til latterligt og skamfulde lave priser.
Det skal man passe på med.
Medmindre du kan bevise at du har haft computeren med fra Danmark eller kan fremvise en Dansk kvittering, kommer du til at betale told og moms af den og de er blevet rimelige strikse efterhånden.
Jakob Jakobsen (11) skrev:Det skal man passe på med.
Medmindre du kan bevise at du har haft computeren med fra Danmark eller kan fremvise en Dansk kvittering, kommer du til at betale told og moms af den og de er blevet rimelige strikse efterhånden.
Hentyder du til at han skal smugle? ;) Jeg vidste faktisk ikke at de var blevet så strikse med det. Men den er jo værd lige at tænke over så.
Nej, men hvis det skal kunne betale sig at købe i USA, kræver det netop at man ikke fortolder det.
En af mine kammerater fik konfiskeret sit kamera med udstyr fordi han ikke kunne bevise at han havde købt det i Danmark. Han fik det igen en uge efter da han havde fundet kvitteringen frem derhjemme.
Nej, men hvis det skal kunne betale sig at købe i USA, kræver det netop at man ikke fortolder det.
En af mine kammerater fik konfiskeret sit kamera med udstyr fordi han ikke kunne bevise at han havde købt det i Danmark. Han fik det igen en uge efter da han havde fundet kvitteringen frem derhjemme.
Geekalot (2) skrev:
... Der har været meget kritik omkring Dell, nu har jeg haft 3 laptops derfra og har aldrig været skuffet eller haft nogle problemmer med dem, det problem jeg har haft med 2 af dem har været batteriet...
Øhm, så du har aldrig haft problemer? men alligevel haft problemer med 2 af dem?
#1 - Jeg bruger selv både Mac og Pc til dagligt, og det må være meget smag og behag hvad man kan lide.
pt. hælder jeg mest til Mac. Jeg har selv en Macbook fra midt 2006, som jeg stadig bruger til dagligt. Det er en super lækker computer som jeg aldrig har problemer med - et kritikpunkt (/problem for dig), kan være at nogle af de programmer du ønsker at køre ikke kan køre på Mac, MEN så kan du altid lave en dual boot installation med en Windows partition.
Du kan altid sende en besked herinde, hvis du har nogle spørgsmål.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.