mboost-dp1

Nye batterier til kæresten!

Gå til bund
Gravatar #1 - siliankaas
1. mar. 2010 13:12
...og Nej, det er ikke patter ;-)

Men altså, nu hvor jeg alligevel har din opmærksomhed, har du så en form for erfaring med genopladlige batterier? Type AA

Jeg synes jeg gennem tiden har købt et hav af genopladlige batterier der lover mig en god økonomi og bla bla.

Men faktum er at de fleste af dem jeg har prøvet (Bilka's de bedste) synes at tabe kapaciteten ret hurtigt, og selv efter 4 timers ladning er der kun til ½ times brug. Baaa Skarmmel!

De er tiltænkt lidt Random brug, Wii controller - Lommelygte - Kamera osv - Jeg faldt over et tilbud på nogle Panasonic Batterier med lader for 200kr - men nu gider jeg ikke blive ved med at købe skrammel..

Hvad skal man gå efter?
Gravatar #2 - 3214N
1. mar. 2010 13:18
Jeg ville tro, at du skulle gå efter dem med højt mAh tal?
Gravatar #3 - siliankaas
1. mar. 2010 13:20
#2 Jo jo, den del er jeg godt med på, synes bare mange af de mærker jeg har prøvet (nu kan jeg selvfølgelig ikke lige huske, men Bilkas de billige) de virker kun de første 4 - 5 gange, så holde de op med at holde på strømmen, og skal stort set lade hver dag for at virke - og det magter jeg ikke :-(
Gravatar #4 - Jonasee
1. mar. 2010 13:53
Må nok sige a min første tanke ikke var patter, men dukke :P
Gravatar #5 - Ndrskv
1. mar. 2010 13:53
Jeg har dem her http://s7.kmart.com/is/image/Sears/032W322504110001?hei=500&wid=500&op_sharpen=1

Og bruger dem sammen med en sony batteri oplader fundet i Bilka til 100,- inkl. 4 semigode batterier...

Men Duracell batterierne virker fantastisk... De har været brugt til alt muligt forskelligt (PowerTools, Xbox controllers og Knægtens legetøj...
Gravatar #6 - Qw_freak
1. mar. 2010 14:32

Kan man få en FleshLight med vibartor nu?
Gravatar #7 - vandfarve
1. mar. 2010 15:52
qw_freak (6) skrev:

Åhhh, den gode, gamle håndfisse. Jørgen Leth ville være stolt af dig, min dreng...

Eller, nej, faktisk ikke.
Gravatar #8 - siliankaas
1. mar. 2010 16:17
qw_freak (6) skrev:

Uch....?

1...2....3 Google.com ... ahhhhhh

Det var dog et modbydeligt device du har fundet dig der, men øhh nej, det var som sagt til noget så usexet som bla. en wii controller - men ente med at bestille Panasonic sættet til 200 bobs, så må vi se om jeg snyder mig selv (igen)..

Burde nok have fulgt #5
Gravatar #9 - Ndrskv
1. mar. 2010 16:19
siliankaas (8) skrev:
Burde nok have fulgt #5

True ;)
Men god vind, og skriv lige når du har fået dem om de var noget værd...
Gravatar #10 - Skak2000
1. mar. 2010 17:02
Jeg har har lidt forskelligt, jeg kan også anbefale Duracell med 2650 mAh som #5 nævner.
Det samme kan jeg med GP 2700mAh.
Gravatar #11 - siliankaas
1. mar. 2010 17:25
hmm Bliver mere og mere træt af jeg har købt....

/dunker mig selv i hovedet med en "flad" wii controller og surmuler over jeg ikke har tålmodighed til at vente på svar.

Men men men:
Uden at virke som en reklame, har jeg købt dem på batterier.dk hvor jeg fandt et tilbud med 4 Panasonic batterier og lader for 200, og hvis man læser teksten så lyder det jo meget godt.

Er det noget jeg bør fortryde, og gøre brug af min 14 dages retur ret?
Gravatar #12 - milandt
1. mar. 2010 17:30
qw_freak (6) skrev:

Oh yes you can -> http://www.homoware.dk/onani-legetoej/vibro-fleshj...

Det her er dog FleshJack udgaven, men det er kun et spørgsmål om hvilke billeder du danner dig inde i hovedet - følelsen er den samme :)
Gravatar #13 - Jakob Jakobsen
1. mar. 2010 17:39
Hold dig fra almindelige opladelige batterier.
Bruge istedet hybrid batterier så som Eneloop som jeg selv har 48 stykker af.
Almindelige batterier taber op til 25% af energien, allerede efter første dag.
Hybridbatterier har ekstrem lav selvafladning, så kapaciteten er over 90% selv efter et år.

det gør at det er de første genaopladelige batterier der kan bruges effektivt i fjernbetjeninger, ure og selv i røgalarmer.

Sanyo Eneloop kan fås HER
De er "kun" på 2000mAh, men da de har så lav selvafladning, har de en effektiv kapacitet langt over de 2800mAh som almindelige batterier har.

Derudover kan jeg anbefale en "intelligent" lader der lader efter delta V princippet.
Hvis du har en Lidl i nærheden, har de netop haft en udemærket billig lader af den type.
Ellers kan jeg anbefale DETTE sæt.

Du skal holde dig LANGT fra hurtigladere og "dumme" ladere. De ødelægger bare dine batterier og giver ikke en optimal opladning.

Skal du have en rigtig god oplader, kan jeg anbefale DENNE
Efter jeg fik den holder mine batterier mindst dobbelt så lang tid.
Gravatar #14 - siliankaas
2. mar. 2010 07:56
#13 Tak for tekst, og anbefalinger.

Det første sæt (ink lader) du anbefaler har de desværre ikke på lager lige nu og det andet synes jeg er rimelig dyrt (600,- for en lader uden batterier, tror også godt jeg kan nøjes med en mindre)

Så har set lidt på:
Lader: Den her

Synes godt nok ikke de præsentere den billige modem helt så flot, der mangler overskrifter som "OGSÅ af 9V batterier!" & "Intelligent opladning og motionering" men hvis man læser om de to, kan de da stort det samme? (her tænker jeg specielt på Intelligent opladning"?

Batterier har jeg ikke helt fundet ud af endnu, men kan se de også sælger Duracell som #5 anbefaler, så det bliver enten dem eller de der Eneloop
Gravatar #15 - siliankaas
2. mar. 2010 08:01
Ndrskv (9) skrev:
True ;)
Men god vind, og skriv lige når du har fået dem om de var noget værd...

Afbestilte Panasonic sættet, skønt der faktisk også står at den oplader er Intelligent og at batterierne holder strøm længe.

Citat: "Panasonic's Infinium serie er "klar til brug" genopladelige batterier som benytter speciel teknisk formular der gør at batterierne forbliver opladt meget længere når de ikke bruges - helt ligesom alkaline batterier."
Gravatar #16 - Coney
2. mar. 2010 08:59
Er det mig der er helt galt på den når jeg bare køber batterier i Netto når de er på tilbud og så er miljømæssigt forkastelig ved ikke at have genopladelige?? Måske bruger jeg bare ikke nok batterier, men de genopladelige skal for mig holde minimum 5 år stykket for at det ikke er billigere at købe helt almindelige billige batterier...
Gravatar #17 - Jakob Jakobsen
2. mar. 2010 09:16

Jeg har opladelige AA batterier der er over 10 år som stadig virker.
Problemet med de billige engangsbatterier, er at de ikke indeholder ret meget energi i forhold til et par kvalitets genopladelige.
I mine Wiimotes bruger jeg Eneloop batterier, de holder en måned i forhold til de billige fra Aldi eller brugsen, som sjældent overlever den første uge. Køber man de dyrere engangsbatterier ser det dog nogenlunde ens ud.
Men de kan ikke lades op for omkring 2-3 øre stykket.

Desuden har genopladelige batterier den fordel at de har lavere intern modstand og derfor kan levere en større strøm, hvilket igen gør at for eksempel min flash til kameraet, kun er halvt så lang tid om at lade op efter hver udladning.

Og så ved man jo at man har sine genopladelige og skal således ikke købe nye hele tiden.
Gravatar #18 - Jakob Jakobsen
2. mar. 2010 09:18
Ja det er også en udmærket lader, som har de 2 vigtigste funktioner. Netop en kanal pr. batteri og dV opladning.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login